لوازم خانگی

چگونه در خانه کرم ضد آفتاب طبیعی بسازیم؟


اشعه های UVA و UVB پرتوهای آسیب رسان خورشید هستند که به پوست آسیب می رسانند. به همین دلیل است که متخصصان پوست استفاده از آفتاب را حتی در زمستان توصیه می کنند. در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی رنگارنگ، ضدآفتاب های مختلفی با درجه بندی SPF متفاوت وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را تهیه کنید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه ای به استفاده از مواد شیمیایی برای مراقبت از پوست ندارید، بهتر است خودتان این کار را انجام دهید و یک صفحه نمایش طبیعی در خانه بسازید.

در این مقاله می خواهیم طرز تهیه یک صفحه نمایش طبیعی برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید را به شما آموزش دهیم.

محافظت در برابر آفتاب، SPF و محافظت از پوست

محافظت در برابر آفتاب، SPF و محافظت از پوست

اگر پوست شما پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت 10 دقیقه به طور مکرر می سوزد، این بار یک عینک SPF 15 با 15 برابر افزایش به حدود 150 دقیقه می رسد که این عدد بسته به شدت تابش نور خورشید و نوع پوست شما کمی متفاوت است. SPF اندازه گیری طول یک ضد آفتاب است که از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA و UVB محافظت می کند. اما به دلیل استفاده از صفحه نمایش با SPF بالا نباید برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. بهترین راه برای استفاده از ضد آفتاب این است که پوست را با 2 میلی گرم در اینچ مربع بپوشانید و هر 2 ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

مزایای استفاده از نور طبیعی خورشید

مزایای استفاده از نور طبیعی خورشید

این ضد آفتاب طبیعی و خانگی علاوه بر محافظت از پوست در برابر UVA و UVB دارای SPF نیز می باشد و استفاده طولانی مدت در زیر نور خورشید آسان است. این کرم ماندگاری بسیار بالایی دارد و می توانید آن را به مدت 3 ماه نگه دارید و به طور مرتب از آن استفاده کنید. برای آماده شدن برای ضد آفتاب طبیعی بهتر است به دنبال مواد تازه و سالم باشید. هنگام خرید روغن کاری را که از فروشنده می خواهید انجام دهید تا آخرین روغن را به شما بدهد زیرا روغن قدیمی عطر خود را از دست می دهد و حتی ممکن است تغییر رنگ دهد.

مخلوط کردن

  • آووکادو یا بادام یا روغن زیتون: یک فنجان
  • کره کاکائو: یک چهارم فنجان
  • موم طبیعی و تازه: یک چهارم فنجان
  • روغن نارگیل: یک چهارم فنجان
  • اکسید روی غیر نانو: یک چهارم فنجان
  • روغن گیاهی مورد علاقه: 15 قطره
  • شیشه با دهانه های وسیع برای نگهداری مواد: یک

طرز تهیه ضد آفتاب طبیعی

طرز تهیه ضد آفتاب طبیعی

روغن آووکادو، بادام یا زیتون را با کره کاکائو، موم طبیعی و روغن نارگیل در ظرفی بریزید و در آب جوش یا آب جوش قرار دهید تا ذوب شود. وقتی همه مواد حل و مخلوط شدند، کاسه را روی میز بگذارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس اکسید روی و اسانس را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. عینک آفتابی شما آماده است. در لیوان ریخته و در جای خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

اگر این کرم را با خود به دنیای بیرون مانند استخر می برید، بهتر است آن را در یک ظرف پلاستیکی کوچک بریزید و با خود ببرید. برای نگهداری طولانی مدت این کرم هرگز داخل ظرف پلاستیکی نروید زیرا روغن به کار رفته در کرم به مرور زمان به پلاستیک آسیب رسانده و مواد مضری به کرم اضافه می کند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که مواد را در ظرفی بریزید و فقط مقدار لازم را در یک ظرف پلاستیکی کوچک حمل کنید.

بررسی اجمالی

نور خورشید در تابستان روی زمین روشن تر است، که می تواند در اثر نور خورشید یا عرق به پوست آسیب برساند. متخصصان پوست استفاده از ضد آفتاب را حتی در روزهای تاریک زمستان توصیه می کنند زیرا اشعه های مضر UVA و UVB خورشید بر روی زمین می تابد. برخی از افراد دوست ندارند از مواد شیمیایی استفاده کنند، اما آفتاب را بدون محافظت از پوست نیز دوست ندارند. در این مطلب طرز تهیه ضد آفتاب طبیعی را به شما آموزش داده ایم. امیدواریم اگر شما هم به خوردن محصولات طبیعی علاقه دارید این کرم را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی در نظر گرفته شده است. قبل از استفاده از پیشنهادات این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر سلب مسئولیت ای بی سی مگ مگ خواندن.

منبع: Ourolyhouse, Badgerbalm

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا