هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم داستان همسر من؛ خوش‌ظاهر اما نه‌چندان عمیق (جشنواره کن ۲۰۲۱)


داستان همسر من به کارگردانی ایلدیکو آنیدی هفته گذشته در جشنواره بین المللی فیلم کن به نمایش درآمد اما منتقدان استقبال خوبی از آن نکردند.

داستان شوهرم درباره یک ناخدای کشتی است که با یکی از دوستانش در یک کافه قمار می کند که با اولین زنی که وارد کافه می شود ازدواج می کند. این داستان عاشقانه اقتباسی از داستانی به همین نام از نویسنده مجارستانی میلان فوست است که در اوایل دهه 1940 منتشر شد.

داستان شوهرم توسط ایلدیکو آنیدی کارگردانی می شود. ما آنیدی را بیشتر از فیلم “در بدن و روح” می شناسیم. این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2017 برنده خرس طلایی شد و این کارگردان را مشهور کرد. اگرچه او برای بدن و روح فیلم مورد توجه قرار گرفت ، اما به نظر نمی رسید که کارگردان جدید بتواند منتقدان را راضی کند.

امتیاز ستاره 10 منتقد بین المللی Screen Film Magazine که به عملکرد جشنواره در این فیلم امتیاز می دهند 1.8 ستاره است. یعنی بین 1 ستاره (ضعیف) و 2 ستاره (متوسط) و البته بسیار نزدیک به 2 ، که نشان می دهد داستان شوهر من از دیدگاه این گروه منتقدان شناخته شده است. او معتدل و آسیب پذیر است کار

نظرات منتقدان انگلیسی بهتر از این فیلم نیست و در وب سایت راتان تومیتوز ، که نظرات این گروه از منتقدان را نشان می دهد ، از بین 6 نقد ، تنها یک منتقد از فیلم راضی بوده و تنها 17 درصد رضایت پیدا کرده است. با این فیلم

بسیاری از منتقدان اشاره کرده اند که فیلم فاقد شخصیت آثار هنرمند سابق است و اگرچه ممکن است شکل و فرم کمی داشته باشد ، اثری ظریف است که ایده های خلاقانه ارائه نمی دهد.

موارد زیر گزیده ای از ایده های نوشتاری من در مورد داستان شوهرم است ، آخرین اثر ایلدیکو آنیدی.

ویدئویی درباره شوهرم

تصویر صفحه – وندی کمک

کمیک استریپ “داستان همسرم” ساخته میلان فوست در سال 1942 منبع اصلی این فیلم ایلدیکو آنیدی بود که سابقه بسیاری و طولانی دارد. این فیلم یک داستان عاشقانه بی نتیجه بین کاپیتان جیکوب استور و همسرش لیزی را روایت می کند. کاپیتان همسرش را پس از قمار با دوستانش انتخاب کرد. طبق این شرط بندی ، او با اولین زنی که وارد کافه می شود ازدواج می کند.

شاید تعجب آور نباشد که متوجه شوید این یک استراتژی م effectiveثر برای انتخاب شریک نیست ، اما فیلم زمان زیادی را صرف می کند تا به آنجا برسد. اگرچه این یک داستان تاریخی زیبا است که طناب تاریخ خود را در دریاهای متلاطم و ماجراهای سرگرم کننده پاریس و هامبورگ باز می کند ، اما فاقد شخصیت و زیبایی کارهای قبلی آنیدی است. ، فیلم بدن و روح ، که نامزد بهترین فیلم شد اسکار این فیلم غیرانگلیسی برنده خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد.

نحوه تولید فیلم توجه فیلم را به خود جلب کرد ، اما تصمیم برای ساخت فیلم به زبان انگلیسی ، اغلب با بازیگران غیر انگلیسی زبان ، باعث ایجاد مشکلات روشن و پایدار در طول فیلم شد. اگر بحث واقعی نباشد ، رضایت مخاطبان کمتر است. رابطه محوری در فیلم واقعی و واقعی است و بسیار مهم و قابل توجه است.

دیالوگ انگلیسی واقعاً فیلم را به یک شکست تجاری در بازار انگلیسی زبان تبدیل کرده است و بالعکس. البته این قطعه ممکن است زمانی با مخاطبی که فضا را ایجاد کرده و فضای مخصوصی برای طنین انداز باشد ، تماس داشته باشد.

تنوع – جسیکا کیانگ

اگرچه دریا به بی تفاوتی نسبت به زندگی ملوانان شهرت دارد ، اما در فیلم همسرم ، به کارگردانی ایلدیکو آنیدی ، دریا نسبت به کاپیتان محبوبش مهربانتر از لیا سیدو (مانند لیز) است.

تحت نظر ایلدیکو انیدی کارگردان مجارستانی ، که در سال 1989 برای اولین فیلم خود با عنوان “قرن بیستم” برنده جایزه دوربین طلایی در جشنواره فیلم کن شد ، امولا لانگ نمایش چشمگیر 1920 و 1930 ، و همچنین لیا را طراحی کرد. سیدو و البته موهایش شگفت انگیز است.

نگاه کردن به تصویر ممکن است چشم نواز باشد ، حتی اگر نتوان گفت خلاقانه است.

هالیوود ریپورتر – بوید فن هویی

در فیلم داستان همسرم ، صدای قوی نویسنده و یکی از تأثیرگذارترین بازیگران اروپای شرقی ، بازیگر مجارستانی ایلدیکو آنیدی ، نه تنها گنگ نیست بلکه به نظر می رسد بوی بد هم می دهد.

این اقتباس از مشهورترین داستان میلان فوست ، که در پاریس ، هامبورگ و ساحل در طول دهه 1920 اتفاق می افتد ، به فصل های مختلف تقسیم می شود و به نظر می رسد حس جدیدی را در مخاطب القا می کند. در عوض ، به ویژه در وسط بازی ، ما دنباله ای بی پایان دیدیم که در آن ناخدای صادق کشتی و همسر فرانسوی او ، بوآلهوس ، به نظر می رسید که بازی یکنواخت موش و گربه را با هم انجام می دهند.

جلد فیلم زیبا و فوق العاده فیلم ، با حضور Lea Seido در خط مقدم ، ممکن است توجه برخی خرده فروشان محبوب و خدمات VOD را برای این شاهکار سینمایی جلب کند. اما تماشاگران فیلم که از طرفداران کار بومی Ildico هستند با این س faceال روبرو می شود که چه کسی هنگام انجام این علت فاجعه دید خلاق و متمایز این کارگردان را بدست آورد.

بیشتر فیلم ناخدای کشتی را فردی صادق و صادق نشان می دهد و دستاوردهای شخصیت اصلی شیوه کار و زمانی را که برای تفریح ​​سپری می کند تقویت می کند. او در برخورد با مشکلات بزرگ در دریا مهارت دارد ، اما نمی تواند از خشکی عبور کند و شجاعت زیادی ندارد.

بنابراین چرا یک مرد باید چنین ایده جدی داشته باشد تا بتواند کل زندگی خود را به این شکل معنی دار تغییر دهد؟ افرادی مانند او که می خواهند زندگی آنها تا حد ممکن قابل پیش بینی و منظم باشد. متأسفانه پاسخ این سال در فیلم یافت نمی شود. به نظر می رسد مفهوم و شخصیت فیلم ساختگی است.

تعداد منتقدان 2021

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا