هنر و سینما

چرا «زخم کاری» گزینه‌ی مناسبی برای سریال‌بینی است؟


محمد حسین مهدویان کارگردان جدید سینمای ایران است که در سال 2015 با فیلم “ایستاده در غبار” وارد سینماها شد و مهارت های او بلافاصله توجه ها را به خود جلب کرد. مهدویان به کارهای جنجالی ادامه داد. “ایستاده در غبار” ، بیوگرافی محمد متوسلیان ، یکی از فرماندهان سپاه ، “داستان نیمروز” درباره آغاز درگیری مجاهدین و جدایی آن ، و عملیات مرصاد ، و حتی “قرعه کشی” ، که در مورد قاچاق دختران ایرانی به دبی با واکنش های متفاوتی روبرو شد. مجموعه “زخم کار” بی رحمانه ترین اثر محمدحسین مهدویان محسوب می شود ، اما همین بی ادبی بود که باعث شکست این سریال شد.

با ظهور شبکه سریال ، ای بی سی مگمگ نقاط قوت و ضعف قسمت اول هر مجموعه را بررسی می کند و به آنها توصیه می کند که آیا این سریال شگفت انگیز است یا نه.

این فیلم داستان مردی است که همه عموزاده هایش با او تماس می گیرند و یک هلدینگ بین المللی دارد. پسر یکی از دوستان قدیمی خود به نام ملک مردی دست راست است. حسادت پسرش ناصر شوکه کننده است. از سوی دیگر ، سمیرا همسر صاحب خانه عشق پسرعموی سابق خود است و صاحبخانه نیز منصوره ، دختر عموی خود را دوست دارد. سمیرا از صاحبش خواست خانه دایی اش را تصاحب کند.

اما چرا باید به مصدومیت مداوم نگاه کنیم؟

آسیب های زنجیره ای کار

مهدویان همیشه در ساخت فیلم های بزرگ تولیدی و گردآوری آثار با نمایش های عالی و بودجه عالی استعداد داشته است. ممکن است فکر کنید هزینه کردن پول زیاد و ساختن یک فیلم آسان است ، اما واقعیت این است که مدیریت یک تولید فیلم بزرگ تولید ، زحمت و سختی زیادی دارد.

مجموعه “زخم کاری” ادامه کار تولید بزرگ مهدویان است. عنوان و شکل این مجموعه شبیه شاهکارهای سینمایی مهدویان است. فیلمبرداری هادی بهروز هیجان انگیز است که مربوط به رویکرد بازیگران به سجاد پهلوان زاده است. موسیقی حبیب خزایی فر برای این سریال خوب است. البته ، من فکر می کنم یک صدای الکترونیکی خوب و متحرک روی صحنه می نشیند و به خصوص از آغاز بدهی نشان می دهد که ما در دست یک تریلر خوب هستیم ، اما این مشکلی است که در طول داستان جایی برای هوا باقی نمی گذارد. او از این نظریه پیروی نمی کند که سکوت گاهی م moreثرتر است و به نظر می رسد کارگردان می خواهد مطمئن شود که استفاده منظم از موسیقی از تنش و تأثیر سریال بر بینندگان کم نمی کند.

برای مشاهده سریال ، فیلم ، تدوین و موسیقی را دوم قرار دهید. محتوای اثر داستانی است که باید دارای قدرت کافی باشد تا بیننده هر هفته قسمت بعدی را نبیند.

داستان این مجموعه اقتباسی از داستانی به نام “بیست اثر دردناک” نوشته محمود حسینی زاد است. محمود حسینی زاد ، نویسنده و مترجم سعی کرد یک کتاب طنز با “بیست زخم کار” بنویسد و البته داستان و سریال او (همانطور که در اعتبار ذکر شده است) از نمایشنامه “مکبث” ویلیام شکسپیر الهام گرفته است.

این مجموعه اقتباسی وفادار از کتاب است ، حداقل در چند قسمت اول. این که مهدویان برای ساختن سریال وارد ادبیات شد ، حرکت بزرگی است. اگرچه اقتباس ناموفق بود و اقتباس به تنهایی نباید به عنوان یک امتیاز برای یک فیلم یا سریال تلقی شود ، اما همچنان نشان می دهد که این مجموعه ها معنای واقعی داستان و حداقل ایده اصلی را دارند. باید دید چگونه این تصویر به تصویر کشیده شده و داستانهای فرعی پیرامون داستان اصلی چگونه پیش می روند. تا به امروز ، او با دو مثال در هر چهار قسمت از مجموعه “زخم کار” موفق بوده است.

این سری از جنبه منحصر به فرد خود جذاب تر از این کتاب به نظر می رسد. جواد عزتی در نقش ملک (مکبث) و رعنا آزادی ور در نقش سمیرا ، همسر مالک (لیدی مکبث) بخشی از این جاذبه را به خود اختصاص می دهد. کاری که رعنا آزادی انجام داده است در تولیدات سینمایی اخیر چه در تلویزیون و چه در سینما بی نظیر بوده است. در سینما ما نمایشنامه ای از تهرانی هدیه داشتیم که تقریباً یک زن زیبا بود (یک زن تقلب) ، اما نمونه های نزدیک آن در سریال یا شبکه خانگی وجود نداشت.

شیوه آزادی گاز دهان لب ها ، موها و لباس هایش ، و توانایی او در ترکیب با خشونت او را به هدف زنان ایرانی تبدیل کرده است. برخی تصور می کنند که جنین حرفهای زیادی برای گفتن در مورد آزادی دارد ، اما هم اقدامات او و هم شخصیت او او را به یک فاحشه مرگبار تبدیل می کند. صحنه هایی که سمیرا را از دست ملک عصبانی کرد و به او حمله کرد بسیار دلگرم کننده و بسیار مثبت بود.

از سوی دیگر ، جواد عزتی نیز نقش اصلی را به عنوان مردی ایفا می کند که در طول این سالها شور و اشتیاق خود را سرکوب کرده و ناگهان حس قدرت خود را به دست آورده است ، اما همچنان نقاط ضعف خود را نشان می دهد.

بازیگران سیاوش طهمورث تا هانیه توسلی و مهدی زمین پرداز همگی نمایش های جالبی دارند و به خلق داستانهای کوچک هیجان انگیز و الهام بخش کمک می کنند.

نحوه بیان داستان در هر 4 قسمت مناسب بود. آنها به سرعت به اصل ماجرا رسیدند و دور اول را خیلی سریع انجام دادند. پس از آن ، طراحی و خلق داستانهای جدید به خوبی پیش می رود.

چرا نباید شاهد آسیب های کاری باشیم؟

تنها مشکل سریال «زخم کاری» گریم زننده سعید چنگیزیان است. بازی او در مقایسه با زشتی دیگران بسیار بزرگ و استرس زا است. نمای نزدیک سریال با موسیقی بلند بیننده را پس از مدتی آزار می دهد و مدیر شما تاثیری را که می خواهد بر شما بگذارد به شما نشان می دهد. میزان سیگاری که بازیگران دریافت می کنند یادآور یکی از فیلم های کلاسیک هالیوود است و به نظر می رسد آنها راه دیگری برای تکمیل عملکرد بازیگران ندارند.

نتیجه

به طور کلی ، اگر از طرفداران سریال های ایرانی هستید ، این روزها “زخم کاری” انتخاب مناسبی است. در حالی که من در مورد “می خواهم زنده بمانم” برای حفظ رضایت بینندگان از سریال هیجان انگیز و عاشقانه ، “زخم” با همان سمت تریلر ، مسیر جدیدی را دنبال می کند. از نظر ساختار و تکنیک ، این سری نمره قابل قبولی می گیرد. در کمال تعجب ، در حالی که داستان سرایی با دیگر شاهکارهای مهدویانا متفاوت است ، هنوز هم بر بخش فنی گذشته مقدم است و البته به نظر من ، بهترین قسمت آن گیم پلی سریالی و منحصر به فرد است. او.

در میان داستان سرایی ساده و درام معتدل ، تماشای حماقت قدرت بشر و نحوه عملکرد آن ، اینکه چگونه الکتریسیته آنها را در حالت طبیعی خود و موجودات دگردیسی آزاد می کند ، یک تجربه سرگرم کننده و لذت بخش است.

اگر “زخم” این رویکرد رادیکال را حفظ کند ، به ویژه در مورد بازیگران زن خود ، و ریتم داستان در هر چهار قسمت خوب پیش برود ، می تواند یکی از مهمترین سریال هایی باشد که تا کنون در شبکه تئاتر تولید شده است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا