هنر و سینما

6 انیمیشن مهم که منجر به انقلاب‌های بزرگ در این صنعت شدند

یک عکس غیرانتفاعی، با کیفیت و با کیفیت بالا ایجاد کنید که به شما امکان می دهد عکس های خود را مشاهده کنید

اگر بخواهید به یکی از پیشگامان اولیه فیلمسازی قرن نوزدهم چیزی را نشان دهید که واقعاً باعث حیرت و شگفتی او می شود، ممکن است بهترین فیلم دوران مدرن یا فیلم های استنلی کوبریک، کوئنتین تارانتینو و استیون اسپیلبرگ را انتخاب کنید. در عوض برای نشان دادن این حقیقت که تا چه حد رسانه‌ی سینمایی پیشرفت و پویایی، سرزندگی و رسانه‌های هیجان‌انگیز به چه سطحی رسیده است، احتمالاً چیزی شبیه انیمه‌ای «نام تو» (Your Name) ساخته‌ی ماکوتو شینکای را انتخاب می‌کنید.

محبوبیت انیمیشن در اواسط قرن بیستم به دلیل قابل لمس بودن فیلم که امکان طراحی دستی تصاویر، اشکال و رنگ‌ها را فراهم می‌کند، با انقلاب تکنولوژیک به طور پیوسته گسترش یافته و به صنعت مدرنی تبدیل می‌شود که اصلا قابل مقایسه با دوران ابتدایی خود نیست. در حالی که ساخت فیلم‌های بلند انیمیشن زمانی با زحمت و وقت‌گیر بود، در سینمای مدرن، چنین فیلم‌هایی با استفاده از فناوری‌های دیجیتال و تکنیک‌های جدید و بدیع بسیار راحت ساخته می‌شوند.

یک قرن رشد و موفقیت ادامه دارد به خلق استودیوهای در سراسر جهان تبدیل شده است، با فیلمسازانی مانند هایائو میازاکی، ایسائو تاکاهاتا، یان شوانمایکر، والت دیزنی و نورمن مک لارن که هر کدام به اندازه‌ی خود در پیروزی جهانی این رسانه مشارکت دارند. در جامعه معاصر.

. سفید برفی و هفت کوتوله

بهبود صفیدبرافی و هودل

  • برچسب ها: دیوید هنری ، ویلیام اسکات ، ویلفرد جسون
  • محصول: 1938

رسانه‌ای هنری انیمیشن قبل از اکران «سفید برفی و هفت کوتوله» در سال 1937 مدت‌ها در حال فعالیت بود، اما «سفیدبرفی و هفت کوتوله» اولین فیلم بلند و الت دیزنی بود که با استفاده از انیمیشن کاملا دستی ساخته شد.

در پی‌های آشنایی جهان با سبکی از داستان‌پردازی که تا سال‌های آینده در انیمیشن‌های تجاری تسلط پیدا کرد، «سفید برفی» به یکی از پیشگامان این هنر تبدیل شد و در سال‌های بعد از آن برای تعداد آثار بی‌شماری از جمله «پینوکیو» (پینوکیو)، «فانتزیا» (فانتزیا)، «دامبو» (دامبو) و «بامبی» (بامبی). این فیلمی که به‌عنوان پایه‌ای از صنعت فیلم آمریکا می‌شود، نشان می‌دهد که آغاز تسلط دیزنی بر صنعت است و در نتیجه آن انیمیشن‌ها را می‌سازد که رنگ‌های روشن و انرژی یک فیلم از انیمیشن برای تماشاگران بیش از حد خیره‌کننده و غیرقابل تماشا است، به چالش می‌انجامد. شید.

اما اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، باید مراقب باشید که این کار را نکنید.

. سفر هفتم سندباد (هفتمین سفر سندباد)

بهترین محدودیت سرعت را پیدا کنید

  • ارردان: نیتن جوران ری هری هاوزن
  • محصول: 1958

نمونه‌هایی که انیمیشن‌های سنتی با طراحی می‌شوند، انیماتورها در سرتاسر جهان قابلیت‌های این ژانر را آزمایش و بررسی کردند که چگونه می‌توان از آن روایت داستان‌های خارق‌العاده‌ای که قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد، استفاده کرد.

ری هری هاوزن یکی از این پیشگامان در حوزه انیمیشن بود که در کار ابتدایی خود به طور خاص کار می کرد و قبل از توجه به استودیوهای فیلمسازی را به خود جلب کرد، سکانس های شگفت انگیز از دایناسورها و جهان های فانتزی شگفت انگیز می ساخت.

«هفتمین سفر سندباد» ممکن است الهام‌بخش‌ترین اثر سینمایی او باشد، با پروژه‌ای که بخش‌های انیمیشن‌های 11 ماه طول کشیده به پایان می‌رسد، که منجر به صحنه‌های اکشن خیره‌کننده‌ای می‌شود که با لایو اکشن برای نتایج تماشایی، به‌ویژه با توجه به زمینه دهه 19 آن50 می‌شود. هیچ مشکلی با آنها وجود ندارد.

ری هری هاوزن که به عنوان اولین و بهترین نمونه از یکی از هنرمندان اساتید استاپ موشن می‌شود، همراه با تجربیات اهل چک، یان شوانمایکر، مفاهیم شناخته شده‌ای این رسانه را توسعه دادند.

. فریتز گربه

حتما بخوریدش

  • اردن: رالف بشی
  • محصول: 1972

توصیه می شود در مرکز میدان مقدار زیادی آب درست کنید و با مقدار زیادی آب پوشانده شود. این صنعت هم مخاطبان را خارج از گروه سنی جوان در نظر گرفت، به طوری که «فریت گربه» رالف بکشی اولین انیمیشنی بود که رتبه X (برنامه‌هایی را با بزرگ‌ترین انیمیشن‌ها) دریافت کرد.

بکشی که درهای صنعت انیمیشن کاملاً باز دیده شده بود، معتقد بود که انیمیشن نیازی به محدود شدن به کودکان ندارد، و یک کمدی متفاوت با جامعه بزرگان در مورد گربه‌های دوران دانشگاهش را می‌گذراند، خلق کرد.

داستان «فریتز گربه» را در تاریخ این رسانه به خاطر هموار کردن راه برای انیمیشن‌های تجربی دیگر مانند «سیاره‌ی شگفت‌انگیز» (فانتاسیک سیاره) اثر رنه لالوکس فرانسوی در سال 1973 نمی‌توانم نادیده گرفت.

فیلم رالف بکش که راه را برای کلاسیک بعدی مانند «ساوث پارک» (South Park) یا در واقع محبوبیت غربی انیمه‌ای ژاپنی هموار کرد، ثابت کرد که یک مهره‌ی بزرگ و تعیین‌کننده در این بازی است.

. داستان اسباب بازی

تاریخچه ناشناس

  • ارردان: جان لستر
  • محصول: 1995

هجوم عناوین انیمیشنی که در انتهای قرن بیستم، با صنعت آمریکایی در کنار انیمیشن‌های ژاپنی به لطف تحسین بین‌المللی «آکیرا» (Akira) در سال 1988 شکوفا واقعاً به اندازه‌ای حیرت‌انگیز است که حتی نمی‌توانم آن را درک کنم.

با آغاز هزاره‌های جدید و فناوری‌های جدید که فرآیندهای خسته‌کننده ساخت انیمیشن بسیار آسان بود، این پیکسار بود که با «داستان اسباب‌بازی» در سال 1995 اولین جهش را به سمت انیمیشن کاملا دیجیتالی انجام داد، فیلمی که برای همیشه ساخت هالیوود مدرن را انجام داد. تغییر خواهد کرد. پیکسار که روند ساخت انیمیشن را بسیار ساده تر می‌کرد، تکنیک انیمیشنی را ارائه می‌دهد که برای قرن بیست و یکم مناسب بود و با دور شدن سینما از سلول‌ها، پتانسیل حیرت‌انگیز فناوری دیجیتال را نشان داد.

خود انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» هم خیلی بد بود و قبل از اینکه پیکسار در سال 2006 به شرکت زیر چتر دیزنی تبدیل شود راه را برای موفقیت این شرکت در قرن بیست و یکم باز کرد.

. روحیه دور

مردم شهر نابود شده اند

  • ارردان: هایاو میازای
  • محصول: 2001

صنعت انیمیشن تا قرن بیست و یکم که با جوی برتر وارد هزاره‌ی جدید شد، مدت‌ها رشد کرده بود، زیرا شرکت‌هایی مانند دیزنی، پیکسار و دریم‌ورکس آمریکا، دنیای دنیای انیمیشن را در دست داشتند.

در حالی که «آکیرا» در خارج از کشور محبوبیت پیدا کرده و توجه زیادی را برانگیخته بود، این «شهر اشباح» در سال 2001 بود که واقعاً صنعت فیلم آمریکا را وادار کرد تا به فعالیت های رقبای خود در خارج از کشور توجه کند.

استودیو جیبلی که تحت مدیریت هایائو میازاز به ممتبرتکی از معتبرترین استودیوهای انیمیشن های معرفی شده است. نام شهر نام شهر بزرگ است و نام شهر به نام خداوند خوانده می شود.

بدون «شهر اشباح»، ممکن است محبوبیت امروزی استودیو جیبلی هرگز به همین شکل شکوفا داده شود، زیرا انیمیشن ژاپنی سبک‌های هنری را به رسانه‌ای انیمیشنی معرفی کرد که بر آمریکا راکد مانده بود.

. Into the Spider-Verse (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

آنوباتیک به دنیای Antubotian

  • ارردان: باب رسیچتی، یتر رمزی، رودنی رومن
  • محصول: 2018

وقتی مخاطبان فکر می‌کنند می‌کنند که از جستجوی پیشگامانه‌ای «سفیدبرفی و هفت کوتوله» تا دنیای کاملا دیجیتال «دنیای اسباب‌بازی» را می‌گیرند، ممکن است چیز دیگری وجود داشته باشد که آن‌ها را غافلگیر کند، انیمیشن سینمایی سونی با «مرد عنکبوتی». به دنیای ابوت »آنچه که از سایه های رودخانه های آب بیرون می آید،

«مرد عنکبوتی؛ به درون دنیای عنکبوتی» با ترکیب انبوهی از سبک‌های انیمیشن دو بعدی و سه بعدی برای تصاویر و داستان یک کتاب کمیک، از تمام ابزارهای موجود در زرادخانه‌ی خود استفاده می‌کند تا یک شاهکار سینمایی هوشمند را کنار هم بگذارد. سونی با تنظیم قاب، پالت‌های رنگی پر شور و حال و سبک‌های بصری خیره‌کننده برای قرار دادن کاراکترهای مختلف روی صفحه یک زمان، انیمیشنی است که مانند پیشگامان این رسانه، انقلابی به نظر می‌رسد.

و در آن روز خواهد بود که برای خود کفاره خواهد کرد و برای همیشه او آمرزیده خواهد شد.

منبع: مجله far out

اولین نفری باشید که به این محتوا امتیاز میده! post

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا