هنر و سینما

پیکسار چگونه به باور‌ها و منش خلاقانه‌ی خود خیانت کرد؟

قیمت یک پول کم چقدر است؟ در مورد ایستگاه جابز، می توانید از زمان حداکثر استفاده را ببرید. از آن زمان، با کمک عوامل اجرایی استودیو جان لستر، پیت داکتر، اندرو استانتون و هم‌بنیان‌گذار این شرکت آدوین کتمول، پیکسار به یکی از حسین‌شده‌ترین خانه‌های انیمیشن تاریخ تبدیل شد.

این استودیو که بنیادش با مرام و باورهایی بنا شد که اصالت و خلاقیت را گرامی می‌داشت و داخل محیط آن با کارمندان خانواده یک خانواده رفتار می‌شد، با پرورش نوآوری بود که یکی از بهترین و مورد اعتمادترین شرکت‌های تولیدکننده قرن بیست و یکم تبدیل شد. .

پیکسار که با فناوری شکوفایی دیجیتال به آغاز هزاره‌ای جدید شکل گرفت، در عصری به کامیابی رسید که بیشتر روی پول و هزینه‌های هنگفت وجود داشت که بیشتر اوقات باعث می‌شد تا بدیع‌بودن به دست فراموشی سپرده شود. با نوآوری تکنولوژیک ناب خود و عرضه‌ی اولین فیلم انیمیشنی و دلپذیرش یعنی «داستان اسباب بازی» بود که ثابت کرد که بیشترین تأثیر را در آینده‌ای صنعتی دارد که راهش را به سمت قرن جدید پیش می‌برد و به اولین فیلم بلندی تبدیل می‌شود که به کلی توسط کامپیوتر انجام می‌شود. او بیمار بود. با امکان زیاد کارایی فناوری دیجیتال در لبه‌ی آغازین مرز قرن بیست و یکم، سینما پیکسار را از زمین سلولوید به جهان دیجیتال کشاند و برای همیشه آرایش و ساختار آن را عوض کرد.

با شرکتی که با 15 سال تلاش در عصر طلایی و بی‌نظیر موفقیت خلاقانه به شهرت رسید، سال‌هایی که عرضه‌کننده فیلم‌هایی مانند «زندگی یک حشره»، «شرکت هیولاها»، «در جست‌وجوی نمو» هستند، نباید کم‌اهمیت جلوه‌ای داده شود. آنها «شفتنسان» و «رتاتی» هستند. چنین فیلم‌هایی تنها کارتون‌های بچه‌گانه‌ای موفق نبودند، اما آن‌ها روح و انرژی عصر خود را به همراه داشتند و با بزرگانی حرف می‌زدند که طالب نوی سینمایی بودند و حتی حسی از بدبینی را درون داستان‌های فانتزی رنگارنگ پاشیدند که معمولاً با سعادت بیش از حد احساسی توام بودند. .

یسار داستان اسباب بازی

سال ازگر دیجیتال در صنعت سینما بود

با ساختن تنها دو دنباله در این پیمایش 15 ساله و عرضه‌ی «داستان اسباب‌بازی 2» در سال 1999 و داستان اسباب‌بازی 3» در سال 2010، پیکسار اصالت و تازه را به داشتن منفعت اقتصادی می‌دهید و با عرضه‌ی هر فیلم جدید، نوآوری ویژه‌ای. کمبود اطلاعات وجود ندارد. با دقت تکنولوژیک موشکافانه در «شرکت هیولاها» محصول سال 2018 که بیش از یک میلیون تار را به شکلی بی‌قص به تصویر بکشید تا روش‌های نورپردازی زیر آب که در سال 2003 و در «جستوجوی نمو» از آن استفاده شد، هنر و هنرمندی در اولویت قرار داشت. نگران چیزی که میخرید نباشید.

خط مشی استودیو روشن بود، با هم‌بنیان‌هایی که حتی در کتاب خود یعنی «شرکت خلاقیت» در سال 2014، ساخت دنباله‌ها را به چشم‌های ورشکستگی خلاقیت می‌دید و حتی افزود می‌کرد که اگر آن‌ها به استودی دنباله‌ساز تبدیل شوند، آن‌ها را تولید می‌کند. سپس به استقبال او رفتند. تفاوت مرد و زن دو استعداد چیست؟

درست یک سال از نظرات کتمول در کتابش و سال بعد از ادغام پیکسار با دیزنی، او به شکل عالی اعلام کرد: «مشکلات عمده‌ای در پیکسار وجود دارد که در حال حاضر با آن حضور داریم». اگر آنها فکر نمی کنند که در هیچ یک از خانه ها مشکلی وجود دارد که شرکت باید قادر به انجام آن باشد، شما می توانید این کار را انجام دهید. با آغاز سال 2015 بود که پیکسار به وزن راستی اختناق دیزنی را روی گلویش حس کرد، جایی که مرام‌ها و باورهای خلاقانه‌ای آن‌ها در برابر اقتصادی با بار سنگین مشکلات اقتصادی آن‌ها و با شدت هر چه تمام‌تر بود.

سپس باید تعداد زیادی از آنها را بسازید و می توانید آنها را تمیز کنید. با نمایش تجارب اصیلی مثل روش‌های بدیع روایت در انیمیشن «روح» محصول 2020 یا برداشت انقلابی از زمان معاصر در انیمیشن «قرمزشدن»، پیکسار بدون شک به سان سایه‌ای از گذشته‌ای خود باقی مانده است و با انیمیشن «لایت‌یر» می‌توانم آنلاین ارائه دهد. توصیه می شود هر یک از این فعالیت ها در قانون اصلی منبع اصلی اطلاعات و اطلاعات معتبر باشد.

منبع: مجله دور بیرون

اولین نفری باشید که به این محتوا امتیاز میده! post

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا