هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم فرانس؛ جهان قلابی یک سلبریتی-روزنامه‌نگار (جشنواره کن ۲۰۲۱)


فیلم “فرانسه” به کارگردانی برونو دومون بخشی از مسابقه جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 است که هفته گذشته در این رویداد سینمایی به نمایش درآمد.

فرانسه با بازی Lea Seido ، Blanche Garden و Benjamin Beauvais در مورد روزنامه نگاری صحبت می کند که برای مدیریت زندگی شخصی و حرفه ای خود تلاش می کرد ، اما زندگی او در یک تصادف عجیب کاملاً تغییر کرد.

برونو دومون کارگردان و چهره مشهور فرانسوی در جشنواره فیلم کن است. او در این جشنواره و سایر جشنواره های بین المللی شرکت کرده و جوایز متعددی از جمله جایزه بزرگ کن را برای فیلم های خود “Humanité” و “Flanders” برده است.

تا کنون ، پنج نقد از جدیدترین فیلم های فرانسوی برونو دومون در وب سایت Metacritic جمع آوری شده است که شامل یک ایده خوب و چهار نقد متوسط ​​است. مجموع این 5 امتیاز برای فیلم 49 امتیاز است که نشان می دهد کار پیش پا افتاده ای است. در همین حال ، مجموع 7 بررسی جمع آوری شده در وب سایت راتون تومیتوز وضعیت دیگری را نشان نمی دهد. این بررسی ها 57 درصد شاخص رضایت از این فیلم بود.

نگاهی به تابلوی امتیازات Screen Magazine Critics ، که شامل 10 منتقد بین المللی است ، نیز نشان می دهد که این فیلم به طور متوسط ​​2 ستاره از 4 ستاره را دریافت کرده و به عنوان یک شاهکار شناخته و تایید شده است.

در ادامه برخی ایده های نوشته شده درباره این فیلم را مرور می کنیم.

فیلم فرانسه

گاردین – ژان بروکس

امتیاز: 60 از 100

فرانسه بنیانگذار جدید تلویزیون La Repubblica است. در استودیو و گاهی اوقات در مناطق جنگی ، او با روزنامه نگاران مشهوری مانند لورا کوئینزبرگ ، کریستی وارک و ماری کالوین ترکیب می شود. اما دستاوردهای فرانسه افسانه ای است. کار او بر اساس دروغ است. همه این تجلیات را می توان در یک لحظه از بین برد.

اگر بخواهیم فرانسه را بر اساس شهرت اجتماعی و حساب های بانکی آن قضاوت کنیم ، باید بگوییم که عملکرد خوبی دارد. او در خانه ای باشکوه با همسر داستان نویس و پسر جوانش زندگی می کند. رئیس جمهور مکرون نام خود را به خاطر می آورد و به او اجازه می دهد اولین س questionsالات کنفرانس جدید را بپرسد. اما یک روز هنگام رانندگی به محل کار ، از پشت با موتورسیکلت تصادف کرد و در شرایط سخت و دشواری قرار گرفت.

برونو دومون کارگردان و نویسنده فرانسوی با فیلمهای کوتاه و تلخ خود در مورد زندگی افراد حاشیه نشین مشهور شد و سعی کرد به این موضوعات نزدیک شود تا همه خوبی ها و بدی ها را نشان دهد. فرانسه ، با جذابیت غیر معمول خود ، مردمی متفاوت است ، اما با تضاد در رنگ ثروت و مناطق مرفه پاریس. نمایشنامه دومون نوعی بحران در ایمان جهانی را به تصویر می کشد و در مورد تأثیر منفی آن بر فرهنگ خبری 24 ساعته حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. اما از طرف دیگر ، این یک فیلم بسیار بلاتکلیف است ، سازش آور است و مانند اعتراف طولانی مدت شکست است.

ScreenDale – جاناتان رامنی

امتیاز: 50 از 100

منتقدان می گفتند تقریباً هر سال وقتی در مورد فیلم جدیدی از نویسنده فرانسوی برونو دومون صحبت می کنید ، انتظار چیزهای غیر منتظره ای را دارید. اما حتی پس از وقایع اخیر ، فیلم جدید دومون در صحنه مسابقه جشنواره فیلم کن همچنان تغییر چشمگیری را نشان می دهد و در زمینه های جدید پیشرفت می کند. به خصوص که توسط یک فیلمبردار بومی فرانسوی از نظر سادگی بینایی خلق شده است ، اما فیلم جدید او اثری بسیار جالب است و مقیاسی بزرگ و حماسی دارد.

باید اضافه کنیم که این فیلم نوعی طنز در مورد رسانه ها ، محرومیت احساسی و وضعیت ملت فرانسه است که ایده های خود را به سرعت به مخاطب منتقل می کند و سپس ، در ادامه روند فیلم ، همان تکرار را تکرار کنید بارها و بارها در نقطه روش های مختلف را نشان دهید.

البته زمینه این اثر مایه تاسف است ، زیرا در میانه این فیلم می توان به جنبه های جسورانه و بازی هدر رفته نیز اشاره کرد.

تصور پایان این فیلم آشفته در جهان دشوار است ، اما ضعف فیلم به صفحه اصلی فرانسه لطمه نمی زند ، زیرا دارای موضوعی ارزشمند است که بر رسانه های فرانسوی متمرکز شده است و شهرت ستاره لیا عاقلانه ثابت شده است. سیدو از پول حمایت کرد.

هالیوود ریپورتر – بوید فن هویی

امتیاز: 40 از 100

برونو دومونت کارگردان فرانسوی فیلمساز بسیار چشمگیری است. با این حساب ، ما تعجب نمی کنیم که ببینیم او دوباره چیز جدیدی را امتحان کرده است.

دومون نوع فیلم را ساخت. دو موسیقی راک که از زندگی ژان دارک الهام گرفته است ، کمدی طنز ، درام خشونت آمیز ، خشونت و انفجارهای خشونت آمیز ، رئالیسم برهنه و…. حداقل یکی از این موارد را می توانید در آثار برونو دومونت بیابید. در واقع ، شاید اولویت های کار او محجوب ، تیز و قدرتمند بود.

فیلم جدید این کارگردان فرانسه نام دارد که حسی کاملاً غیرمنتظره دارد. این فیلم بازسازی درخشان اما در عین حال کمی جالب درباره مجری تلویزیونی است که در شرایط سخت گرفتار شده است. این فیلم همچنین دارای شخصیت های ناراحت کننده ای است که می توان آنها را یک روند طنز آمیز دانست.

تعداد منتقدان 2021

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا