هنر و سینما

جشنواره کن ۲۰۲۱؛ فیلم آنت منتقدان و سینمادوستان را به وجد آورد


“آنت” ، فیلم جدیدی است که توسط کارگردان ، نویسنده و منتقد مشهور فرانسوی لئوس کاراکس ارائه شده است و در جشنواره فیلم کن آغاز شد.

لوئیس کاراکس به عنوان فیلمساز منتخبی مشهور بود که توانست در هر فیلم یک مرحله را به پایان برساند. فیلم “موتورهای مقدس” در سال 2012 درخشید و با استقبال زیادی در جشنواره فیلم کن مواجه شد. پس از 9 سال ، کاراکس با فیلم جدیدی به نام آنت به کن بازگشت و این بار به نظر می رسید که موفق شده است رضایت منتقدان و دوستداران فیلم را جلب کند.

داستان آنت در لس آنجلس اتفاق می افتد و همچنان ادامه دارد ، فراز و نشیب یک کمدین استندآپ به نام هری ، با بازی آدام درایور و خواننده معروف اپرا به نام ماریون کوتیار ، که زندگی آنها و رابطه آنها با … کسی که دختر آنها را به دنیا آورد دیگر بازیگران آنت شامل سیمون هلبرگ ، بازیگر تئوری بیگ بنگ و آهنگساز بلژیکی آنجل ون لاکان هستند.

آنت در طول جشنواره فیلم کن 2021 در سینمای فرانسه اکران شد و استودیو آمازون که دارای حق تولید موسیقی در آمریکای شمالی است ، در پایان تابستان آنت را در ایالات متحده اکران می کند. این فیلم در آمریکای شمالی از طریق سرویس آنلاین Amazon Prime در دسترس خواهد بود.

پیر لسکور ، مدیر جشنواره فیلم کن گفت: “هر فیلمی از لئوس کاراکس یک رویداد ارزشمند است.” آنت هدیه ای است برای علاقمندان به سینما ، موسیقی و فرهنگ. هدیه ای برای هنردوستان که منتظر او بوده اند. “این هدیه ای است که ما در یک سال گذشته رویای آن را داشتیم.”

منتقدان در مورد آنت چه می گویند؟

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

آنت یک نمایش بی رحم ، ناگفته و بی ادب با فراز و نشیب های احساسی فراوان است. فیلمساز می خواهد ما درد را در محل کار احساس کنیم ، آن را امتحان کنیم و آن را جدی بگیریم. آدام درایور نیز در آنت می درخشد.

رودریگو پرز یک پلی پلیست است

  • امتیاز: 75 از 100

هفتمین فیلم کاراکس یک فیلم عجیب و جذاب است ، آنت در ظاهر ساده است ، اما هنرمند بودن سخت است. فیلم گاهی شگفت انگیز است و کمی گیج کننده می شود. مثل فیلم مخفی کاراکس و موسیقی اسپارکس. (اسپارکس یک گروه راک آمریکایی است که به دلیل رویکرد غیر منتظره خود به خلاقیت و صدای پیچیده ، آهنگ های خود را ایجاد کرده و آنها را گاز می گیرد.)

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 50 از 100

جادوی ساخت فیلم های کاراکس نوار بسیاری از فیلم ها را بالا برده است ، به من اعتماد کنید. اما در کنار این راهنمای خوب ، روایتی آزاردهنده نیز وجود دارد که مانع از ورود بیننده به داستان می شود.

جاناتان رامنی از اسکرین دیلی

  • امتیاز: 40 از 100

بزرگترین مشکل این فیلم سرگرم کننده و عجیب و غریب دید کاراکس از جهان است ، که باعث می شود فیلم حتی در سرگرم کننده ترین لحظات نیز رنگ مشکی داشته باشد. در آنت ، ما با یک موقعیت و یک داستان مزخرف روبرو هستیم که حتی بازیگران را خراب کرده است. با این حال ، تجربه موسیقی کاراکس یک نتیجه ناامید کننده بود.

شایان ذکر است که تا کنون Metacritic و Ratnatomitosis بر اساس 15 و 21 مطالعه 69 از 100 و 90 از 100 برای آنت ثبت شده است که نشان می دهد منتقدان عمومی از تماشای فیلم راضی بوده اند.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا