هنر و سینما

معرفی فیلم راکی؛ به مبارزه ادامه دهید (فیلم‌های نوروزی قسمت اول)


مجموعه راکی ​​، اولین قسمت تولید شده در سال 1976 ، یکی از محبوب ترین نمایشنامه ها در تاریخ سینما است و قسمت اول بهترین قسمت است ، توسط جان جی آویلدسون کارگردانی شده است ، اما پشت سر او- سیلوستر استالونه مرد در نمایش

اسطوره ، در واقع ، اسطوره ای در مورد تحقق رویای آمریکایی است. راکی بالبوا بوکسور ایتالیایی-آمریکایی از طبقه کارگر است. او مردی مهربان بود اما یک مرد معمولی بود که کارش در بوکس پرداخت بدهی ها بود. راکی وقت دارد در مسابقات قهرمانی سنگین وزن آمریکا شرکت کند.

این فیلم پرفروش ترین فیلم در گیشه در سال 1976 بود. این فیلم استالونه را به ستاره فیلم تبدیل کرد و منتقدان از او تمجید کردند. پس از موفقیت راکی ​​، هفت دنباله دیگر ساخته شد ، اما چهار فیلم آخر فیلمهای ضعیفی بودند.

ایده فیلم سیلوستر استالونه را که در سه روز و نیم فیلمنامه را نوشت ، هنگام تماشای مسابقه بوکس بین محمدعلی کلی و چاک وبنر شوکه کرد. اما بعداً استالونه نفوذ شخصیت وپنر در فیلمنامه اش را انکار کرد. راجر ایبرت در آن زمان نوشت که استالونه مارلون براندو را در فیلم به او یادآوری کرد.

البته انتقاداتی هم به فیلم شد که خیلی رویایی بود. این فیلم علاوه بر تدوین برنده اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد. همه بازیکنان نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

بسیاری از مردم فیلم را دیده اند و می دانند چه کسی در هر مسابقه برنده است ، اما دیدن فیلم همچنان سرگرم کننده است. شاید به این دلیل که به ما یادآوری می کند که در سخت ترین دوران زندگی ، اگر تسلیم نشویم و به مبارزه ادامه دهیم ، می توانیم رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنیم. حتی اگر بارها شکست بخوریم. فیلم درسی است که از شکستن نترسید.

در سال 2015 ، رایان کوگلر با فیلمی به نام “کرید” راکی ​​را زنده کرد و آن را به روی پرده بزرگ آورد. “کرید” نشان داد که در قرن 21 او هنوز طرفداران راک دارد ، اگرچه داستان او واقع بینانه تر شده است و اثری از تاریکی قهرمان وجود دارد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا