هنر و سینما

نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع؛ کیف رو دست خوردن بازیگرها و تماشاگر!


استیون سودربرگ سابقه متفاوتی دارد. از درام های پلیسی مانند “اقیانوس” گرفته تا فیلم عاشقانه “خارج از دید” و داستانهای بیماریهای عجیب ، اکثر آنها با نوعی طنز سیاه همراه است. جدیدترین فیلم سودربرگ ، “اکشن برای همیشه ممنوع” ، با “لوگان خوش شانس” ، نزدیک ترین تک آهنگ او به فیلم های پرفروش اوشن است. فیلم هایی که هر دو از فیلم سیاه سود بردند. با شخصیتی مفرح ، حضور یک زن در طرح و البته جنایت.

در نقد فیلم ، این خطر وجود دارد که اقدام ناگهانی ممنوع شود.

فیلم با زیرنویس خوبی برای فیلمبردار آغاز می شود. هفتاد شعر با موسیقی خنده دار روی صحنه توسط دن چیدل. دن چیدل کوچک است ، اما جذابیت این سفر نشان می دهد که ما درک می کنیم که او قهرمان بلامنازع این فیلم است. این عنوان کافی است تا به ما بفهماند که فیلم جدید سودربرگ میراثی از فیلم های هیجان انگیز و کمدی دهه 1970 است ، که به معنی مجموعه ای از عناصر و عناصر برای قفسه سینه است ، از جمله ژانر طنز سیاه که همیشه زنان در آن حضور دارند. پا و البته بلوف زدن.

داستان فیلم در دیترویت آمریکا در دهه 50 اتفاق افتاد. کورت یک سیاه پوست است که به دلیل کارش به تازگی از زندان آزاد شده است. او قبلاً کار یکی از اعضای گروهک در شهر ، فرانک را خراب کرده بود و می دانست که فرانک به دنبال ساختن کفش برای او است. کورت ، به همراه رونالد روسو و چارلی ، باید سه نفر از اعضای یک خانواده را گروگان بگیرند تا طرحی را از حمایت رئیس خود دریافت کنند.

اسپیلبرگ سیستم لانه سازی نقشه های متصل را دوست دارد. خیانت رونالد به همسر فرانک ، دیدگاه کورت از آنچه که پس از ترور چارلی برای آنها اتفاق می افتد ، داستان برنامه هزینه های دولت قبل از رئیس ، و البته در وسط پلیس در پی این داستان ؛ همه اینها به هزارتویی تبدیل شد که در آن اسپیلبرگ با کنایه و سبکی مخاطبان و شخصیت خود را به خود جلب کرد.

هیچ یک از این سه به یکدیگر اعتماد ندارند و خود رونالد نیز از حضور کورت کمی نژادپرست و ناراضی به نظر می رسد ، اما چارلی آنها را مقصر می داند.

سودربرگ با این فیلم به ژانر مورد علاقه خود بازگشته است و حتی فیلم بسیار شبیه به پلیس نوآر دهه 50 با داستانی از “اقدام ناگهانی ممنوع” است. دور هم جمع شدن گروهی و خیانت به یکی از آنها و تلاش دیگر اعضای گروه برای زنده ماندن از این حادثه و پول جیب ، یک داستان آشنا است.

سودربرگ ، طبق معمول ، دستان خود را به روی اولین بیننده باز نمی کند و به ما اجازه می دهد حداقل معمای سرقت را که اتفاق می افتد ، چه کسی دستور داده و چه کسی آن را اجرا خواهد کرد ، قرار دهیم و ما تصویر بزرگ را دریافت می کنیم … ایده اصلی ساده است دو نفر به مدت سه ساعت توسط خانواده این مرد گروگان گرفته می شوند و سوم این است که او را برای سرقت نقشه به دفتر رئیس خود همراهی کند. سرقت نقشه قرار است همه چیز را متوقف کند ، اما هیچ برنامه ای وجود ندارد و سپس ما شاهد یک سری اتفاقات آشفته هستیم که باعث می شود کرت و رونالد در یک تیم ظاهر شوند و با جمعیت شهر روبرو شوند.

سودربرگ فیلمساز با اد سلیمان “اقدام ناگهانی ممنوع” بازی کرد ، که در آن ما فیلم “اکنون مرا می بینی” را به یاد می آوریم. در نتیجه ، می توانید حدس بزنید وقتی با ترکیب سودربرگ به عنوان کارگردان بازی و سلیمان به عنوان فیلمسازی که می خواهد مخاطب را لمس کند ترکیب شود ، یک انیمیشن سرگرم کننده و غیر منتظره است.

ستاره فیلم دن چیدل است. اگرچه بنسیو دل تورو نقش اصلی را ایفا می کند ، چیدل مغز متفکر داستان و شخصی است که نقشه را آماده می کند. او بادام زمینی مورد علاقه سودربرگ بود. کسی که می تواند شکست برنامه ها و خیانت اطرافیان را تجربه کند. دلاتورو یک قلب ساده است. بیشتر حماقت ها برایش اتفاق می افتد. او فکر می کند باهوش است اما به راحتی فریب می خورد.

اسپیلبرگ سیستم لانه سازی را در نقشه های مرتبط دوست دارد. خیانت رونالد به همسر فرانک ، دیدگاه کورت از آنچه که پس از ترور چارلی برای آنها اتفاق می افتد ، داستان برنامه هزینه های دولت قبل از رئیس ، و البته در وسط پلیس که داستان را دنبال می کند. همه اینها به هزارتویی تبدیل شد که اسپیلبرگ به طعنه و ملایمت از تماشاگران و شخصیت او حذف کرد و عاقبت خوشی را رقم زد. البته ، اگر او یک فرد وحشتناک را بکشد ، از کلمه “خوشحال” استفاده می کند!

این فیلم همچنین دارای یک یا دو مک گافین واقعاً خوب است ، درست مانند یک نقشه ، که از ابتدا حول همه چیز می چرخد ​​، یا حتی دفترچه ای که کورت برای او نگه داشته بود و یک کتاب کد یکی از مافیاهای بزرگ اینجا شهر.

البته این فیلم هنوز به پایان فیلم “Ocean Eleven” نرسیده است. دلایل متعددی وجود دارد. شخصیت گروه سارقان بیشتر حضور داشت و داستانهای فرعی مرتبط با هر یک از آنها داستان را جذاب تر کرد. از سوی دیگر ، اگرچه داستان بر اساس بلوف بود ، اما روند داستان بسیار روشن تر است. در “اقدام ناگهانی ممنوع” گاهی اوقات مشاهده ارتباط بین مردم دشوار است و ما تا انتها کمی گیج هستیم. در عوض ، این یکی از آن فیلم هایی است که شما را خوشحال می کند. تنها چیزی که شما امیدوار هستید این است که پیشرفت آن به گونه ای متفاوت باشد و البته پایان رضایت بخشی نیز در پی خواهد داشت.

البته چنین فیلمی به موسیقی هیجان انگیز و دگرگون کننده ای نیاز دارد که هم ریتم های داخلی و خارجی مناسبی را برای فیلم ایجاد می کند و هم ساختار فیلمنامه را بازیگوش و خنده دار نگه می دارد. هر دو موسیقی یا اجرای “اقدام ناگهانی ممنوع” را به خوبی انجام می دهند.

سودربرگ با کمک تیم بازیگرانش موفق شده است دنیای بدبینانه جذابی را ترسیم کند و بدون آنکه بخواهد در شرایط جدی از حد عبور کند ، دنیایی از سرنوشت را با سکانس و اقدامی جذاب به تصویر می کشد که در قهرمانانی که هیچکدام نیستند اتفاق می افتد. غیر از باهوش و جذاب. میتوان زندگی کرد. دنیایی که در آن اکثر مردم با خیانت به کارما منحرف می شوند و برخلاف آنچه رونالد می گوید ، هیچ کس نمی داند چه زمانی باید سقوط کند و از سرنوشت خود مطمئن است.

پس از “اجازه دهید آنها صحبت کنند” ناامید کننده که او سال گذشته با گروهی از بازیگران محبوب انجام داد ، این “حرکت ناگهانی ممنوع” اکنون یک فیلم مستقیم با بازیگران شایسته داستان است. یکی از فیلم های مورد علاقه ما برای تماشای فیلم سودربرگ است. فیلمی که یادآور هیجان و شادی بهترین فیلم هاست.

انتقاد از فیلم خروج ناگهانی از دیدگاه نویسنده است و لزوماً محل ای بی سی مگمگ نیست.

این فیلم از اقدام ناگهانی ممنوع شد

کارگردان: استیون سودربرگ
نویسنده: اد سلیمان
آریو: دن چیدل ، بنیسیو دلوتورو ، دیوید هاربر ، جان هم
خلاصه داستان: باندها و جنایتکاران در شرایط سخت و ویژه ای قرار می گیرند. وقتی یکی از آنها می چرخد ​​، دو نفر دیگر مجبور می شوند او را بکشند و حالا باید دید چه کسی به آنها دستور داده است و کدام یک از روستاییان برای آنها کفش دوخته است.
امتیاز Imdb برای فیلم: 6.5 از 10
شماره متاکریتیک: 76 از 100
توجه یک نویسنده پنج ستاره: سه ستاره

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا