لوازم خانگی

بهتر است این 5 مشاوره مالی و اقتصادی را نشنیده بگیرید!


توصیه های مالی شخصی معمولا کم نیست! به نظر می رسد تعداد زیادی از افراد حقوق بگیر، پست های وبلاگ، اینستاگرام، ویدیوها، دوره های آنلاین و مشاوران وجود دارد که ادعا می کنند همه مشکلات مالی شما را حل می کنند. حتی برخی اعمال و باورها هر از گاهی شکل می گیرد و تاثیر بسزایی در تصمیم گیری افراد می گذارد. به عنوان مثال، اخیراً جنبش «استقلال مالی، بازنشستگی پیش از موعد» در آمریکا شکل گرفته است. چنین جنبش هایی گاهی در ایران شکل می گیرد. به عنوان یک فعالیت خوداشتغالی و تجاری که مدتی است منتشر شده است.

این واقعیت که موارد جدید بسیار زیادی وجود دارد نیز ایده خوبی است. سواد مالی هنوز در کشورهای در حال توسعه یک مشکل است. حتی بسیاری از مردم کشورهای توسعه یافته در این زمینه ضعیف هستند. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2016، تنها 37٪ از 30000 آمریکایی می توانند به چهار سوال از پنج سوال اساسی در مورد پول پاسخ دهند. دسترسی آسان به اطلاعات مطمئناً ایجاد مهارت های مالی را برای افراد ممکن و آسان تر می کند.

با وجود مزایای ذکر شده در بالا، فراوانی پیشنهادات و مشاوره های مالی نیز یک تهدید محسوب می شود. متاسفانه با افزایش تعداد افراد مشاوره و محتوای مشاوره مالی، تعداد مشاوران و مشاوره های غیرقانونی نیز در حال افزایش است. در واقع، بیشتر توصیه‌هایی که وجود دارد می‌تواند از نظر مالی به شما آسیب برساند. بر این اساس نظر کارشناسان حرفه ای و قابل اعتماد را جویا شدیم و از آنها خواستیم تا ما را با توصیه ها و نکات مالی که به طور اتفاقی مورد پسند مردم قرار گرفته است آشنا کنند. در واقع، اگر این توصیه را دیدید، بهتر است آن را نادیده بگیرید!

مشاوره مالی

اشتباه شماره 1: بودجه راه حل مناسبی برای همه نیست

کارشناسان تأیید می کنند که باید برنامه ریزی مالی «شخصی» را جدی بگیرید. وقتی صحبت از امور مالی شخصی می شود، هیچ فرمول واحدی وجود ندارد. آنچه برای شما خوب است ممکن است برای دیگران بد باشد. در واقع این بستگی به شرایط شخصی شما و اهداف نهایی شما در زندگی دارد.

با این حال، این یک تصور غلط رایج است که بودجه برای همه نیست. این ایده ممکن است از آنجا ناشی شود که کار دشواری است و بودجه را محدود می کند. اما در واقع، بودجه بندی به این معنی است که شما پول و هزینه های خود را برنامه ریزی می کنید. برخی برای مخالفت خود با بودجه دلایل مختلفی می آورند. اما مهمتر از آن، آنها ممکن است از روش بودجه بندی درست استفاده نکرده باشند. بنابراین مشکل نحوه اجرای آنهاست نه خود بودجه درآمدی.

راه های مختلفی برای بودجه بندی وجود دارد. با بسیاری از این روش ها، نیازی نیست که تمام هزینه ها و درآمد خود را در یک صفحه گسترده اکسل بنویسید. به عنوان رایج‌ترین روش، فرد می‌تواند پول خود را در پاکت‌های مختلف بگذارد و هر پاکت به خرج کردن در موضوع خاصی اختصاص دارد. به عنوان مثال، پاکت برای خرید غذا برای خانه، پاکت برای پرداخت قبوض و غیره. برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند اکنون از اپلیکیشن موبایل استفاده کنند، که بدیهی است راه بسیار هوشمندانه و جالبی است. نرم افزارهای بسیار ساده و موثر زیادی برای این منظور طراحی شده اند. برخی ممکن است رویکرد «بودجه معکوس» را انتخاب کنند. از این طریق سعی می کنند قبوض و بدهی خود را بپردازند.

مشاوره مالی

اشتباه شماره 2: برای کسب درآمد از سرمایه گذاری، باید ریسک های بزرگی را بپذیرید

بسیاری از مردم فکر می کنند که تنها راه برای ثروتمند شدن، سرمایه گذاری های مخاطره آمیز است. این ممکن است شامل خرید سهام داغ یا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باشد. با این حال، ثروتمندان به خوبی می‌دانند که کلید ایجاد ثروت، به دست آوردن بهره مرکب است.

اگر سرمایه گذار نیستید، سرمایه گذاری غیرمستقیم در صندوق های شاخص ممکن است گزینه خوبی باشد. سرمایه گذاری مستقیم در بازار سهام ممکن است ریسک بیشتری برای شما داشته باشد و برای کار در این بازارها به دانش کافی نیاز دارد. برخی از صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز از روش های مدیریت فعال استفاده می کنند. یعنی مدیریت آنها به گونه ای است که سعی می کنند موفقیت بیشتری نسبت به موفقیت شاخص داشته باشند. اگرچه این روش ممکن است موفقیت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، اما ریسک بیشتری را به همراه دارد. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برخلاف تصور عمومی، سرمایه گذاری موفق به معنای کاهش ریسک است!

اشتباه سوم: باید روی کاهش هزینه های خود تا حد امکان تمرکز کنید

یکی از رایج ترین اشتباهات در زمینه مشاوره مالی، تاکید بر مدیریت و پس انداز پول است. اگرچه مدیریت هزینه ها و کاهش آنها بسیار مهم است، اما گاهی اوقات بیش از حد بر آن تاکید می شود. در این میان، بهتر است بیشتر روی موضوع رشد درآمد تمرکز کنید.

این نگرش برای بسیاری از افراد رایج است و بیشتر آنها بر کاهش هزینه ها تمرکز می کنند. آنها در این زمینه هم موفق هستند و به ثبات می رسند و سعی می کنند خود را در این زمینه حفظ کنند. اما وقتی نوبت به سایر جنبه‌های مدیریت مالی مانند سرمایه‌گذاری می‌رسد، برای انجام این کار به خود اعتماد ندارند. آنها می ترسند در این زمینه شکست بخورند و تعادل خود را از دست بدهند.

مشاوره اقتصادی

اشتباه چهارم: پول خود را صرف هزینه های رفاهی و تفریحی نکنید

برخی از مشاوران مالی اخیراً مشتریان را به شدت تشویق کرده اند که از هزینه کردن برای محصولات و خدماتی که زندگی را آسان تر می کند، اجتناب کنند. آنها معتقدند که این مشکلات در نهایت زندگی شما را سخت می کند! به عنوان مثال، یکی از رایج ترین باورهای اخیر در مورد خرید قهوه در مسیر کار است. آنها بر این باورند که خرید یک لاته 5 دلاری در روز می تواند در دراز مدت صرفه جویی زیادی در شما داشته باشد.

با این حال، نتیجه این است که آیا خرید یک قهوه 5 دلاری یا استخدام شخصی برای تمیز کردن خانه شما بر درآمد شما تأثیر می گذارد؟ اگر به جای 3 ساعت صرف تمیز کردن خانه، 3 ساعت را صرف ایجاد یک شغل جانبی یا شغل دوم کنید که می تواند هزاران دلار در سال برای شما درآمد داشته باشد، چه؟

به نظر ما، عدم صرف هزینه برای کارهایی که خودتان می توانید انجام دهید توصیه ای کاملاً اشتباه است. به نظر می رسد رسانه ها و برنامه های تلویزیونی ساختن پروژه ای برای خانه را آسان می کنند، اما در واقع اینطور نیست و وضعیت پیچیده تر است. در واقع، شما می توانید با انجام این کارها مقدار زیادی پول پس انداز کنید، اما در عوض زمان را از خود، دوستان و خانواده خود می دزدید. برون سپاری برخی از مشاغل، اگرچه می تواند بسیار گران باشد، اما به شما این امکان را می دهد که زمان بیشتری را به خانواده خود اختصاص دهید یا زمان بیشتری را صرف کار اصلی خود کنید و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.

مشاوره پولی

اشتباه 5: همه انواع بدهی بد هستند

آخرین توصیه مالی که اگر نشنیده باشید بهتر است در مورد وام و بدهی است. برخی می گویند بدهی داشتن بد و اشتباه است. این بدهی می تواند قرض یا قرض باشد. اما آیا حقیقت دارد؟ کارشناسان ما می گویند نه! وقتی عاقلانه و عاقلانه از اعتبار استفاده می کنید، منبعی عالی برای پیشبرد نیازها و برخی سرمایه گذاری هایتان است. به عنوان مثال، زمانی که از وام برای خرید خانه استفاده می کنید، این اعتبار بسیار مفید و توانمند است. در واقع به شما در ایجاد ثروت کمک می کند. در واقع، همه بدهی ها بد نیستند و می توانند در ایجاد ثروت و دستیابی به اهداف مالی شما سازنده باشند.

این مشکل به ویژه در هزینه های فعلی زندگی اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر پول وام را در جای درست استفاده کنید، در چند سالی که باید وام خود را بازپرداخت کنید، سود بیشتری نصیبتان می شود.

منبع: Fastcompany و Forbes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا