هیأت داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ معرفی شد

[ad_1]

هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 که قرار است از 15 تا 26 ژوئیه برگزار شود ، از قبل مشخص شده است.

پیشتر اعلام شده بود که اسپایک لی ، هنرمند آمریکایی و کارگردان آثاری مانند “Da 5 Bloods” و “BlacKkKlansman” ، برای دومین بار ریاست هیئت داوران جشنواره را بر عهده خواهد داشت.

سایر اعضای هیئت داوران فاش کردند که امسال ، برای دومین بار در تاریخ جشنواره بین المللی فیلم کن ، اعضای زن هیئت داوران در اکثریت هستند. امسال پنج زن و چهار مرد (از جمله اسپایک لی) اعضای هیئت داوران خواهند بود.

اعضای زن هیئت داوران عبارتند از متی دیوپ بازیگر و کارگردان فرانسوی-سنگالی ، مایلی جیلنهال خواننده و ترانه سرا ، نویسنده و بازیگر فرانسوی کانادایی ، جسیکا هاسنر بازیگر و کارگردان آمریکایی ، ملانی لوران فرانسوی.

این پنج نفر به همراه کارگردان و تهیه کننده برزیلی Kalber Mendonsa Filio ، طاهر رحیم بازیگر فرانسوی ، سانگ کانگ هو بازیگر کره جنوبی و البته اسپایک لی در زمین بازی حضور دارند.

متیو دیوپ ، که اغلب بین داکار (پایتخت سنگال) و پاریس به عنوان محل زندگی سفر می کند ، اولین فیلم بلند خود “آتلانتیک” را در جشنواره فیلم کن در سال 2019 به نمایش گذاشت و در سال 2019 برنده جایزه بزرگ کن شد. او همچنین اولین سیاهپوست بود. زن برای شرکت در مسابقه جشنواره ای و رقابت در نخل طلا. دیوپ کار خود را در سال 2008 با بازی کلر دنی با عنوان “35 شات رام” آغاز کرد و اکنون یک کارگردان آینده دار است.

دیگر عضو هیئت داوران ، میلن فارمر ، که در کبک کانادا متولد شده است ، باید یکی از پرفروش ترین خوانندگان فرانسه محسوب شود ، زیرا در طول 35 سال فعالیت هنری خود ، یک حرفه موفق داشته است. خواننده ، ترانه سرا و بازیگر فرانسوی-کانادایی با بسیاری از افراد مشهور در جشنواره فیلم کن همکاری کرده است و همچنین شانس خود را در بخش بی صدا فیلم ها امتحان کرده است.

مگی جیلنهال بیشتر از هر داور دیگری به عنوان بازیگر شناخته می شود ، اگرچه او انواع مختلفی از اعمال را انجام داده است. از خانواده ای هنرمند (فرزند استیون جیلنهال کارگردان و خواهر بازیگر جیک جیلنهال) ، جیلنهال برای نقش “منشی” نامزد دریافت گلدن گلوب شد. این بازیگر فیلم “شوالیه تاریکی” نولان را در سال 2008 به عنوان زمان مناسبی برای نشان دادن مهارت های خود دید و یک سال بعد برای بازی در فیلم “قلب دیوانه” و اسکات کوپر نامزد دریافت جایزه اسکار شد. مگی جیلنهال امسال کارگردانی می کند و اولین فیلم بلند خود ، دختر گمشده را کارگردانی می کند.

جسیکا هاسنر یکی از اعضای هیئت داوران هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کن با سه فیلم در رده های “ریتا دوست داشتنی” ، “هتل” و “آمور فو” است. توجه چندانی به جشنواره نمی شود. پنجمین و اولین فیلم به زبان انگلیسی “Little Joe” است که در جشنواره در سال 2019 وارد مرحله رقابت شد و برای نخل طلا رقابت کرد. این فیلم در نهایت برنده بهترین بازیگر مرد شد.

و در نهایت ، پنجمین زن در لیست داوران ، ملانی لوران ، بازیگر مشهور سینمای فرانسه است. شاید محبوب ترین نقش لورن برای بینندگان هالیوود ، حضور او در فیلم Inglourious Basterds کوئنتین تارانتینو باشد. در این بازی لوران نقش شوشنا را بازی می کند ، دختری که سعی می کند از نازی ها انتقام بگیرد. این بازیگر 38 ساله به تازگی شروع به صحبت کرده بود و در سال 2011 اولین فیلم خود را با نام “فرزند خوانده” کارگردانی کرد. از شاهکارهای جدید فیلم می توان به “Respire” در سال 2014 و “Galveston” در سال 2018 به پایان رسید.

در کنار اسپایک لی ، مهمترین کارگردان این گروه احتمالاً Culber Mendonsa Filio است. این هنرمند برزیلی اولین فیلم خود را در سال 2013 با عنوان صداهای همسایه ساخت. استقبال شدیدی از فیلم شد. بسیاری دیگر از فیلم های فیلیو نیز دوستداران فیلم را به خود جلب کردند و در بخش مسابقه در جشنواره فیلم کن شرکت کردند. اینها شامل Aquarius و Bacurau هستند. خوش شب برنده جایزه جشنواره داوران 2019 شد.

دو نفر باقی مانده از هیئت داوران هر دو بازیکن هستند. طاهر رحیم ، متولد فرانسه و در اصل الجزایری ، با بازی در فیلم “یک پیامبر” ساخته ژاک اودیر مشهور شد. پیامبر برنده جوایز زیادی شد و به عنوان بازیگر نامی برای خود دست و پا کرد. رحیم همچنین نقش سمیر را در «گذشته» اصغر فرهادی بازی کرد.

و سرانجام ، آخرین چهره ای که توسط داوران قضاوت شد بازیگر مشهور سالها در سینمای کره جنوبی ، سانگ کانگ هو بود. اگرچه این بازیگر زن در 20 سال گذشته در سینمای کره کار کرده است ، اما در سالهای اخیر محبوبیت ویژه ای برای فیلم “انگل” در بین مخاطبان غربی پیدا کرده است. سونگ کانگ هو کار خود را با بازی در فیلم “روزی که خوک به چاه افتاد” آغاز کرد. او بیشتر برای فیلمهای پارک چان ووک مانند “منطقه امنیتی مشترک” و “همدردی با آقای انتقام” شناخته شد و در “خاطرات” بونگ جون هو بازی کرد. “” خاطرات قتل “و انگل به یک ستاره محبوب تبدیل شد.

جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 با فیلم “آنت” لئوس کاراکس افتتاح می شود. اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی نیز فیلم جدید خود “قهرمان” (قهرمانان) را امسال در این جشنواره بین المللی منتشر می کند. فرهادی عکس های سه فیلم قبلی خود “گذشته” ، “فروشنده” و “همه می دانند” را در جشنواره فیلم کن ارسال کرده است.

[ad_2]

دکمه بازگشت به بالا