هنر و سینما

۷ کتاب الهام‌بخش برای ۷ کارگردان شاخص جهان


به گفته دیوید لینچ ، کارگردان فیلم هایی مانند Dune و Mulholland Drive ، داستان های زیادی در مورد درگیری ، فراز و نشیب ، زندگی و مرگ و جنگ انسان ها و موارد دیگر وجود دارد. این کتاب بهترین انتخاب برای یک کارگردان با استعداد است تا بتواند اعماق زندگی در صنعت نقره را بازگو کند. بنابراین ، در ادامه 7 کتاب را که برای 7 کارگردان مجرد جایگاه ویژه ای داشتند ، نام می بریم.

برای بسیاری از کارگردانان ، داستان مانند کاریکاتوری است که در آن فیلم می سازند و درست مانند همه ما ، هر کارگردان ثبت نام می تواند کتاب یا نویسنده و نویسنده یا نویسنده مورد علاقه خود را داشته باشد. مدیرانی مانند برادران کوئن یک کتاب را الهام بخش آنها برای هر اثر و کارگردانان سایر آثار منحصر به فرد می دانند که کتاب یا نویسنده را در مورد نحوه طراحی نشان می دهند.

1. جورج کلونی – جنگ و صلح نوشته لئو تولستوی

جورج کلونی

برای شخصی مانند جورج کلونی ، که بازیگر و کارگردان تلویزیونی موفق در مقابل یا پشت دوربین بود ، شگفت انگیز است که او حتی وقت دارد یک کتاب معمولی روسی را با 600000 کلمه به پایان برساند. او بارها در مصاحبه ها گفته است که اگر تنها یک کتاب انتخابی در جهان داشته باشد ، بدون شک کتاب جنگ و صلح تولستوی را انتخاب می کند.

کلونی که ستاره و کارگردان مینی سریال Catch 22 است ، گفت که قسمت هایی از کتاب را با طنز و الهام کارگردانی کرده است و حتی نام شخصیت خود (شایسکوف) را به جای نام روسی انتخاب کرده است.

جنگ و صلح تولستوی ، که دارای ترجمه ای عالی در ایران است ، یکی از مهمترین کتابهای جهان است که زندگی و داستانهای چندین خانواده روسی در دوران جنگ فرانسه- روسیه را با جزئیات غیرقابل تعریف بازگو می کند.

2. جودی فاستر – چند نامه به شاعر جوان توسط راینر ماریا ریلکه

جودی فاستر

مقیاس خلاقیت ، حتی برای بزرگسالان در تئاتر و سینما ، می تواند مملو از تردید و شکست باشد. وقتی یک بازیکن معروف وارد حوزه مدیریت می شود ، هر چقدر هم که وسعت داشته باشد ، کنترل و حساسیت او بیش از ده برابر بیشتر است. برای افتخار به این صحنه ، شاید چیزی شبیه چند نامه به شاعر جوان راینر ماریا ریلکه در کلمات دلگرم کننده و دلگرم کننده برای دستیابی به یک تصویر خوب و زیبا برای موفقیت فردی مانند جودی موثر باشد.

به گفته جودی فاستر در مصاحبه ای ، این مجموعه نامه هایی بود که ریلکه به شاعر نوشت و از او مشاوره خواست. واضح است که ریلکه می خواهد مرد جوان را تشویق کند ، اما نمی تواند ناامیدی خود را از دنیا و احساس بی ارزشی خود پنهان کند …

فاستر گفت: “من فروتنی ریلکه را دوست دارم.” این کتاب را به مدیر چندین کتاب دادم و هر نسخه را در پارچه ای ابریشمی پیچیدم. “وقتی احساس می کنم در مورد کارم شکست خورده ام یا در تردید هستم ، کتاب مقدس را درست از قفسه برداشته و باز می کنم.”

ترجمه فارسی این کتاب هنوز در ایران موجود است. داستان درباره یک شاعر جوان است که دانشجوی یک آکادمی نظامی است و اشعار می سراید و آنها را برای یک شاعر معروف می فرستد و از او می خواهد در مورد اشعار او قضاوت کرده و پیشنهادهایی برای بهبود آن ارائه دهد. ریلکه شاعر معروفی است که درخواست مرد جوان را در نامه های زیادی برآورده می کند.

3. سوفیا کوپولا – برف بهاری اثر یوکیو میشیما

سوفیا کاتپولا

زندگی یوکیو میشیما مانند یک تضاد سینمایی است که به سبک مینیمالیستی سوفیا کاپولا نزدیک می شود. با این حال ، میشیما علاوه بر داستان زندگی باورنکردنی اش ، خود را به عنوان استاد نثر غیرقابل انکار نیز معرفی کرده است ، و این همان چیزی است که کوپولا هنگام بارش برف در بهار از آن لذت می برد.

کوپولا معتقد است این کتاب بهترین داستان عاشقانه است ، به ویژه هنگامی که زوج ها مجبورند در برف ببوسند.

این رمان ، که در ایران به فارسی نیز ترجمه شد ، اولین کتاب چهار قسمتی است که توسط میشیما بارور دریایی نوشته شده است ، در قرن گذشته در ژاپن تأسیس شد و درگیری های بین اشراف را مورد بررسی قرار داد. ژاپنی های قدیمی و طبقه جدید و جدید. دو خانواده معروف عشق بین این دو جوان را نمی پذیرند تا دیر نشده و دختر در حال حاضر با امپراتور نامزد شده است.

4. گرتا گریگ – به فانوس دریایی ویرجینیا وولف

شیار می افتد

نقل قولی از ویرجینیا وولف وجود دارد که می گوید “شما نمی توانید بر روی لاله خود استراحت کنید.” این دقیقاً همان مانترا است که از مرکز Ladybird Greta Groig عبور می کند. همه کارهای کارگردان در مفهوم یافتن اعماق کوچکترین فضاها نهفته است و تأثیر ویرجینیا وولف در ایجاد این رویکرد بسیار ارزشمند است.

مدیر وعده ها در مصاحبه ای گفت: “دلیل مشترکی برای علاقه او به این کتاب و نویسندگان آن وجود دارد.” ذهن من در روند خود شکل جدیدی به خود گرفت و دیگر هرگز مانند قبل نخواهد بود. “متافیزیک او در کتاب ارائه می دهد به گونه ای ساختار یافته است که من می توانم کمی فلسفه را درک کنم.”

ترجمه کتاب های دزدان دریایی در ایران یافت می شود. این کتاب که به بهترین آثار ویرجینیا وولف مشهور است ، در واقع ادای احترام ولف برای هر یک از اعضای خانواده اش است.

5. دیوید لینچ – تغییر شکل توسط فرانتس کافکا

دیوید لینچ

استنلی کوبریک یکبار گفت: “اگر می توانید چیزی بنویسید یا درباره آن فکر کنید ، می توانید فیلم بسازید.” این مجازات از آن زمان مدیران را با مشکل مواجه کرده است. کتاب مهم فرانتس کافکا ، مسخ ، کتاب آسانی نیست ، اما دیوید لینچ کنجکاوی و چشم اندازی داشت که آن را امتحان کند.

در حالی که داستان افسردگی عمیق مردی که تبدیل به یک حشره غول پیکر شد ممکن است به یکی از شاهکارهای به یاد ماندنی لینچ تبدیل شود ، علاقه او به این کتاب همیشه او را می ترساند که ممکن است در فیلم شکست بخورد. خود را با داستان تطبیق دهید. کارگردان سخنرانی در مصاحبه ای گفت: “وقتی نوشتن فیلم را برای اقتباس فیلم به پایان رساندم ، متوجه شدم که کیفیت تفکر کافکا در چیزی است که او در مورد آن صحبت می کرد.” “داستان آنقدر پر از کلمات بود که وقتی نوشتن آن را به پایان رساندم ، متوجه شدم که مقاله بهتر از تبدیل آن به یک فیلم است.”

کتاب دگردیسی فرانتس کافکا در ایران با ترجمه روان صادق هدایت موجود است و داستان مردی را روایت می کند که یک روز پس از بیدار شدن از خواب متوجه شده است که تبدیل به یک سوسک غول پیکر شده است.

6. جان واترز – لذت بزرگ: زندگی استیون تننت اثر فیلیپ هور

جان واترز

بیش از 8000 داستان در خانه جان واترز در بالتیمور وجود دارد و او بسیاری از این داستانها را چندین بار در طول دوران حرفه ای خود به صفحات نقره منتقل کرده است. با این حال ، در این مجموعه ها ، واترز به تعداد محدودی از جمله بیوگرافی داستانی تنها بازیکن انگلیسی ، استیون تننت ، به عنوان کتاب مورد علاقه اش اشاره می کند.

واترز این کتاب را جذاب و الهام بخش می داند بنابراین تجدید چاپ نشدن آن جرم است.

متأسفانه هیچ ترجمه ای از این کتاب در ایران وجود ندارد.

7. استنلی کوبریک – داستان حماسی اثر برایت هاگارد

وبریک

در مطالعه جان رانسون در مورد زندگی کوبریک ، جعبه های استنلی کوبریک ، مشخص است که داستان اریک برایت رایز برای مردم بسیار جالب بود. کوبریک در اقتباس از ادبیات مهارت دارد. از بری لیندون ، یک فیلم جنگی اقتباس شده از کتابی با همین نام تا سال 2001 ، A Space Odyssey (2001: A Odyssey Space) از یک داستان کوتاه به نام The Guardian ، با تمرکز بر جزئیات و سادگی الهام گرفته شده است. کوچکترین روایت در داستان او مشهود است. فیلم های.

این نامه ویکتوریایی به سبک ویکتوریایی نوشته شده است و درباره کشاورز جوانی است که عاشق یک شاهزاده خانم می شود و سعی می کند قلب شاهزاده خانم را به دست آورد. چنین روایت ساده ای ، آمیخته با قدیمی و مرموز ، مظهر آثار استنلی کوبریک است و تأثیر کتاب در سبک او مشخص است.

متأسفانه هیچ ترجمه ای از این کتاب در ایران وجود ندارد.

منبع: faroutmagazine

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا