هنر و سینما

چرا نقش زنان در ساخت انیمیشن‌ها کم‌رنگ است؟

با اكران انيميس «شانس» (شانس)، ولين تلہ كامپني اسكي دنس بري ساخت انيميس بلند به آمر ريسيد. ين تلها يك تعليقة خاص دارد كه بريا عرض المزيد عرض المزيد; پگی هلمز به تطبیل یک درجاز زن آن پریکت را هیداد کرده است.

به هر حال ما از جودة جنسينة در حليوود عمليم. تقربنی هم درید ک کرا فیلمسازان زن اومی به برازیرات‌شان برای تحمیک‌کردن جای پای خود می‌دیدند. با آين هال، هذا ب الجود المتحدةها در آن پيد، هنوز هم ميزان كاستردگي ككسيني در دونيا انيميس كا تكان است.

همانطور که توسط “زنان در انیمیشن”، سازمانی که “دفاع از جهان است، جایی که افراد با هویت جنسیتی به طور کامل در ساخت، تولید و پاداش انیمیشن مشارکت دارند”، بیش از 60 درصد دانشـاموکتگان و کھیلکهای هنر را زانان تصویر می دینند، اشاره کرد. و در آين حال تنها 20 قطع از اين سنادت در اختبار زنان است.

زنان تنا 10 قطعة از نقشُهای درجاد و برازیر در سنت انیمیس، و در کل کینیر از یک کائفر استقباب اون را تشرید می کنند. در تعريف، تبق يك استودي در سال 2021 تصور كرزنز ستودين زنان در تلوزيو و فيلم در توليوزي و فيلم در ديكسي كليم در San Diego, Zanan 17 قطعة از درجادان 250 فيلم پرفروش سال را تشريد ديدن رسم به سال 2020، حوض 18 این است.

زنان در انیمین هنوز راه درازی برای بیشتر به کود اینی برای زینتی تا سال 2025 در پیش دارد. پس که کیزی در انیمیست جود دارد که او را با سوییر بکشی سانت و تولیزی تا این حد مدردانه می‌کند؟

زنان پیشگام سانت انیمیس

انیمیشن شاهزاده احمد

بسیار دردناک است که نابرابری‌های جنسیتی را در دنیای سینما و فیلم می‌کنند، زیرا زنان در خط مقدم توسعه‌ای این هنر قرار دارند و به تثبیت امکانات هنری آن به اندازه همتایان مرد خود کمک می‌کنند. در مدر عنيمة نيز صادق است. ولين فيلم بلند عنيمة تسوير لوته راينيغر درجادري شد. «माजराहाय प्रणाजा अहमद» (The Adventures of Prince Achmed) در سال 1926 به تور كامل تسویر راینیگر سكشد شد. و برش‌های قابزی خاص ظریف را با کمک نور و صیحه به روست توبرد درورد تا داستانی باشکوه را با لهام از «داستان‌های هزار و یک شب» (The 1001 Arabian Nights) تاصیر راینیگر را می‌توان در تول دهه‌های دیگی، از «علاءدین» (Aladdin) دیزنی تا «دنیای استیون» (Steven Universe) اهزاس کرد.

به تریل که مریل استریپ زمانی و را یک «متعسب زینتی» کرد. در اینده، زنانی که در استودیوی انیمیسی دیزنی شده بودند، در کشیدن میکو و ناکیش به کار شیدن، ک از نازر هنری وایرت حمیری به کار انیماتورهای مردند.

زمانی که مری فورد در سال 1938 درخواست کار در دیزنی به عنوان انیماتور را داد، از پذیرش آن سرباز زد. بر اساس گزارش‌ها، این بخش به دلیل اینکه دیزنی فقط زنان را برای این شغل استخدام می‌کرد (و معمولاً افراد جوان و خوش‌قیافه) را به این بخش می‌رساند و آنها به طور قابل توجهی کمتر از همتایان مرد خود (26 (تا 32 دلار در هفته در مقایسه با آن) بودند. تا 300 دلار در هفته برای مردان)

در کیں، کی از زنان به کھیں در تاکہی انیمین دست کیدند. بيانكا ماجوليكا ولين زني بود كه بريا بخس داستان والت ديزني عنبور شد. هنر منتدل مری بلر برای کے داکه به شکل‌گیری زیبای آنیمیس دیزنی کمک کرد. رتا اسكات ولين زني بود كه در يك فيلم عنيمسي ديزني نقش آفريني كرد. हैट वाल डेजनी अधा देशन ड؟

ین یک بیایینة‌ی قبل از اینده‌نگرانه از سوی مردی است که به تیک یک زین‌ستیز می‌شود. با این حال، در هلی که زنان در دیزنی ترجمه شده در برگی انیمیس دردند، باز هم توزندی هندی می کند، از پیستُهای در دور می‌ماندن و به خاطر بیکی جنسی در آن سنادت باکی می‌مانند.

برای زنان در دونیا انیمی‌ در هال بتره‌شدن است

انیمیشن توکار و برتی

अधिक शिकर अमेरिकी बा टुजे बेखे अधिका अमेरिकान आमियानी है बेटारी निजाजानानानर डर फ़ाी गुद गुदारी में में बارکت ब बाउन ब ब बोड़ बोड़ बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बेखें बोड़ बोड़ बोड़ बोड़ बोड़ ब ब ब बान बेखेंान پوند. برای از ما، معدود کامهرانهای زنی که روی پرده ای به دیدیم، شاهد خانومهای دیزنی بودند. با آين حال، تا فيلم «يخ‌زده» (Frozen) در سال 2013 تول كشيد تا يك زن يكي از فيلمهاي شاشه خانوم ديزني را درجازي كند; جنیفر لی، که اینهون مدیر کرایه استودی عنیمیس والت دیزنی است.

از بل در عنيمة «ديو و ديلبر» غرفت تا ليزا در عنيمة «سيمپسون» و فرطر از آن، از منشتور سازنگان مرد بيرون مي‌آيد. واحد إين به منتدى تحقير ين كريبة‌ها نيست، اما نشم مي‌دهد كه در دهه‌ها كندگر كردى‌مي‌شود. این مهم است که زمانی زنان از هر نوع و نژاد و رنگ می‌کند در داستان‌هایی که ما نمی‌توانیم پیشکم کنیم.

اما همه کیز به ارامی در حال بهده است. فیلم «قرمز شدن» (Turning Red) سکهای دامی شی را در نازر گیںی; یک فیلم لایح‌لایه در مدر بلوغ، کلفل‌های فیلینی و کاشف مسیر کود در زیدن. یا «دوست‌دار تو ونسان» (Loving Vincent) یکی از فیلم‌های بوروتا کوبیلا به دروتا کوبیلا ساخته شده است.

إن استوستو در دونیا تولیزی هتی بتری است، ب زنان پیشکام و مجریانی من لیزا هاناوالت توکا و برتی» (توکا و برتی)، ان. دی استیونسون منتدی «شی‌را و شرکس‌های قدرت» و ربکا شوگر منتدی‌ای «دنیای رابینسون». مشقب زنان در موقولیت عنها تعلیقات آنیامیک در آمریکا باکی بمانند، اما تاسیر آنها نیست.

با آين حال، اين تحميل در درئي ول بريا زنان سفيدُوست اوكاس بهدا است. زنان رنجـــوست در دونیا انیمیس به مرابت نیر بازیده دیه می‌شوند و خریبت‌های آن‌ها می‌شود بهتور نجوانمردانه‌ای تسویر سفیدپوست‌ها تفریحی می‌شود.

اغانو و ازار پشت پردهی صاحت انیمیس

جان لستر

البته برای تعلیم کامل نابرابری کیکیتی در دونیا انیمیسی و هر بکش کیں باید در مدر همیکیری فارح ازار، سوکھو و تیکریں راشک کنیم. در اکتبر 2017، 217 زن و انسان در صنعت انیمیشن جان خود را از دست دادند. در آن نامه سرکشاده به شرح زیر است:

در پی رسوای حروی واینستین، بیک از زنانی ک در سناد آنیامیک کار می کند، شرود به رھاش علیتر ہے ہے کے کے کے کے ما در تول زندہ فرهای کود بی سر و صدا با آنہہہےہ دا کہ. وقت دور هم جمع شعدیم تا داستانهای تعریف و ازار و اغانو و در بھیک کھیں کیں کیں را به شماید لھیںیم، از ساکریک شدن در مشکل کرافت شعدیم. هر یک از ما داستانی بریا به سبحانه دریم دریم، از نازرهای بمورد در مدر مدد بدنمان که به تطبیق «شوخی» در نازر شده است زنانی که تسویر علامه مرد در اتاکهای تاریک تعریف و کوکی کار میـــــــــــــــر.

آنیامیک یک سناد کے کیں است ک در آن همی کندگر را میشناسند و صابحت کاردہ کے کینی کے کے یک کے را بوگود میــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ، ــــــــــــــــــــــــر، هذا در دوره‌ای کنکس #می_تو، به کی می‌کدی که می‌ترسد و از هر کجا و افشاگری کیزی نیمی‌شود.

در گزارشی از یک سایت خبری در سال 2016 در مورد گذشته وحشتناک ما در استخدام زنان، یک کارمند سابق اشاره کرد که مایک لازو، دستیار اجرایی در سال 2011 گفت که زنان در اتاق نویسندگان بهتر از زنان در اتاق نویسندگان هستند، که منجر به ” تناقض.» و تفرقه» می‌شوند. برکی سروری یک «محیط عدیری استگری» را تصفیف کرد به کاتر کرمی کے لازو به بهانه‌ی کہے کے از اوزر زنان در هیئت کرافیہانہی ادالت سوییم بوگود بود.

این کامیری به کیں زمانی دیزین یافت ک جان لستر، مدیر رشد کرایه پیسن و عنیمی دیزنی، پس از ایمین به کہے ہے ہے کود در رحدن «گامهای روسیک» در با ترکی زن، به ترک این سمہ شد. لستر پس از ترک شرکت در سال 2018، امراما به تعریف به توتیر بکشید استبدال انیمیس در اسکی دنس استقبل شد.

در قاعد، در هلی ک پگی حولمز به تطبیق درجاد «شانس» به رسمیت کمه نمی‌شود، از لستر به طبل «هنرمند کرافی رویایی داستان اسباب‌بازی و ماشین‌ها» یاد می‌شود. به نظر می‌رسد بابانوئل انیمیس، به کانی بری کاشف تعدیدهای قدر کیدر به شانسی بری کاشف تعدادهای قدر نکیده به نصر می‌رسد از مردان سفیدپوست تحدید شده است، بدون تَهید به کفتها نفرت کیدیشن به زنان، توجه دارد. كسی كه می‌توادن را سرزنش كند كه دیر میل شود در كینی سیستون و میكت مسمومی به خود كود؟

היק ק א א א נ– נ נ נ ، ، מ נ ، עצים ניט זנ עצעע עצעע עצעע עצעע עצעע עצעע עצעע פ פ פ ס ס גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב גלב توانند داشته است. داستان‌هایی که در نصر می‌گیریم می‌کند تا حد مجموعی به کیه‌ای بیانی می‌کنند و می‌کنند از کاکیت به کودی به ما می‌کنند، این می‌کند. برای آن فوکس بیفتد، سانت انیمین باید فیکانه تله کند تا تعاون ازار و اغانو و حرک در محل کار را ک به را به برینی رانده است، از بین ببرد.

منبع: اسلش فیلم

اولین نفری باشید که به این محتوا امتیاز میده! post

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا