هنر و سینما

رمزگشایی جدید فیلم انگاشته؛ آیا نیل واقعا مرده‌ است؟


مرگ نیل (رابرت پتینسون) در پایان Tenet قطعی به نظر می رسد ، اما او احتمالاً به دلایلی زنده است.

آیا واقعاً نیل در پایان زمان شما خواهد مرد؟ این یک مسئله دشوار است که به یک س bigال بزرگ برای مخاطبان تبدیل شده است ، به ویژه اکنون که فیلم از HBV Max پخش می شود. در Tenet ، که یک فیلم دشوار با بازی کریستوفر نولان است ، بازیگران جان دیوید واشنگتن (بازیگر و بازیگر ناشناس) و روبرت پتینسون (نیل) اعضای Tenet هستند ، سازمانی که از فناوری مدیریت زمان برای مبارزه برای آینده استفاده می کند. نقشه.

نقطه اوج فیلم زمانی است که قهرمان داستان در پایان داستان شکست می خورد ، در این هنگام جسدی برای بازکردن دروازه ها ساخته می شود و به قهرمان اجازه می دهد تا الگوریتمی را در پیش بگیرد و از پایان جهان اجتناب کند.

پس از پیوستن بازیکن اصلی به سازمان تنت ، با نیل ، کارآگاه انگلیسی آشنا می شود که در ماموریت خود به او کمک می کند. از ابتدا مشخص است که نیل اطلاعات زیادی دارد ، او حتی نوشیدنی مورد علاقه قهرمان را می شناسد.

این دو به سرعت رابطه دوستانه برقرار می کنند و با هم همکاری می کنند تا مانع از توطئه سیتر (کنت برانا) برای نابودی جهان در آینده شوند. پس از دوستی طولانی ، نیل می رود تا دری را باز کند ، اما توسط سرباز سیت در پای قهرمان کشته می شود و سرنوشت از پیش تعیین شده به پایان می رسد.

داستان نیل در تنت سخت ترین داستان فیلم است و او نگران مرگ خود است. نیل و دیگران تا پایان ماموریت عقب نشینی می کنند و در عوض ، قهرمان پیش می رود.

نولان در را برای دیدن تجربیات بین نیل و قهرمان باز می گذارد ، اما نیل می گوید آن تجربه ها قبلاً برای او اتفاق افتاده است و این پایان داستان اوست. این موضوع به موضوع فیلم ، رویدادها ، وقایع مربوط می شود. با این حساب ، نیل واقعاً مرده است.

نولان یک تنت را بر اساس مربع مربع ساخت. میدان ساتور یک مربع پنج کلمه ای است که در بقایای پومپی یافت می شود. کلمات Sator ، Rotas Tenet ، Opera و Arepo در این مربع نوشته شده است که از هر جهت قابل خواندن است. همه این کلمات در فیلم وجود دارد و همچنین موضوعات اصلی فیلم را به عنوان وارونگی سینمایی که جلو و عقب می رود ، مورد توجه قرار می دهد.

مرگ نیل به رابطه آنها با قهرمان خاتمه داد ، درست مانند آغاز رابطه آنها. وقتی کسی بالاخره زنده شد ، نولان هرگز این داستان بزرگ را زیر سوال نبرد. بقای نیل ممکن است اساس احساس قهرمان فداکاری نیل باشد. این لحظه در اولین صحنه فیلم دیده می شود ، یعنی زمانی که قهرمان از دست شخصیتی ناشناس نجات می یابد و فرد با کوله پشتی مخصوص در انتهای فیلم ظاهر می شود.

واضح است که این قربانی قربانی به عنوان عنصر اصلی پایان منحصر به فرد شما تأثیر مهمی دارد. در نتیجه ، دلایل متداول دیگری نیز وجود دارد که می توان تصور کرد مرگ نیل قطعی است. زنده ماندن نیل تنها نظم منحصر به فرد را تضعیف می کند و در نتیجه ، داستان اصلی دیگر کار نمی کند.

فداکاری نیل بخشی از وظیفه او در قبال دوستانش است و او می داند که آینده او تغییر نخواهد کرد. مرگ نیل در تنت پایان داستان است. با این حال ، هنوز هم می توان آن را آغاز ترکیب دانست.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا