هنر و سینما

۷ فیلم‌ساز بزرگ که دنیای ما را دگرگون کردند


در این مقاله ، ما نگاهی به چند فیلمساز معروف می اندازیم که دنیای ما را به سمت بهتر تغییر داده اند و نحوه عملکرد هر یک را بررسی می کنیم.

هزاران سال پیش ، انسانها خدایان و قهرمانان را برای آنها بیان کردند و حکمت مشترک نسلهای پیشین را از طریق قدرت روایت بالا بردند. توضیح مفاهیمی مانند مهربانی و رفتار غیر انسانی یا عشق و نفرت یک چیز است ، اما تجربه واقعی این ایده ها از طریق داستانی با “جزئیات ملموس موضوع دیگری است”.

امروزه اسطوره اسطوره جدیدی است که این سنت را ادامه می دهد و دنیای سینما فیلمسازان بی شماری را در اختیار ما قرار داده است که می توانند از مقیاس های درخشان صنعت فیلم فراتر رفته و جهان را به هنر آنها تبدیل کنند. اینها اصولی هستند که نه تنها سرگرمی می کنند ، بلکه دیدگاه ما را از جهان پیرامونمان درست مانند قصه گویان قدیمی تقویت می کنند.

در میان آنها فیلمسازان مشهوری هستند که فیلم های آنها تأثیر مثبتی بر مخاطبان جهانی داشته است. آنها با کار خود ، آگاهی مدیران را از مسائل مهم فرهنگی افزایش دادند ، شیوه فیلمسازی فیلم ها را بعد از خود تغییر دادند ، آینه انتقاد را در مقابل خود ، جامعه ما نگه داشتند و حتی بر سیاست ملی نیز تأثیر گذاشتند.

1. استیون اسپیلبرگ

اسپیلبرگ

هیچ فهرستی از فیلمسازان معتبر کامل نخواهد بود مگر اینکه استیون اسپیلبرگ پردرآمدترین کارگردان تاریخ باشد. او می گوید: “من این امتیاز را ندارم که پول دربیاورم.” “درآمد همیشه نتیجه موفقیت فیلم بوده است ، اما هنوز هدف من این نیست.”

بنابراین هدف این فیلمساز معروف چیست؟ با نگاهی به یکی از تأثیرگذارترین فیلم های جهان ، فهرست شیندلر ، که نامزد و برنده اسکار 1993 شد ، می بینیم که آموزش و پرورش هدف آن بود. اسپیلبرگ در مصاحبه با شورای ملی مطالعات اجتماعی گفت: “هولوکاست در بسیاری از کتابها به عنوان پاورقی ذکر شده است یا اصلا”. میلیون ها نفر در سراسر جهان در مورد آن اطلاعات کمی دارند. بسیاری از مردم نیز سعی کردند این اتفاق را انکار کنند. “

از طریق فهرست شیندلر ، اسپیلبرگ سعی کرد یکی از وحشتناک ترین رویدادهای تاریخ را به نمایش بگذارد. در همان مصاحبه ، اسپیلبرگ ادامه داد: “بزرگترین درس ، درس صداقت و مدارا است تا به دیگران عارض نشود.” با این حال ، هنوز نفرت زیادی در سراسر جهان وجود دارد. “

این کارگردان از پول فیلم برای اهدا پول برای مراسم بزرگداشت هولوکاست و همچنین ایجاد سازمانی که به جمع آوری شهادت و نوشته های بازماندگان کمک می کند ، استفاده کرد.

اسپیلبرگ مردی است که سعی دارد جنبه های بسیار مهمی از زندگی ، دوران کودکی و داستان را از طریق پرفروش ترین و پرطرفدارترین فیلم های روز خود به تصویر بکشد. او مدیری است که با شاهکارهای درخشان خود واقعاً بر دنیای ما فراتر از فیلم تأثیر گذاشته است.

2. آلفرد هیچکاک

هیچکاک

اگر کارگردانی وجود داشته باشد که عکاسی مدرن را برای همیشه تغییر داده باشد ، این آلفرد هیچکاک است.

هیچکاک روی انواع مختلفی از فیلم ها از کمدی گرفته تا درام کار کرده است. اما ماندگارترین کار او در حوزه شک و وحشت بود که در آن راه صحیح بین خردمندان و نادانان را به طرز ماهرانه ای بررسی کرد.

به لطف کار هیچکاک است که بسیاری از فیلم های مدرن از تکنیک های دوربین او استفاده می کنند ، مانند فک و ET. او پیشگام ایده مک گافین درباره چیزی در فیلم بود که در طرح اصلی نقش داشت و داستان را جلو برد. اما مهمتر از همه ، هیچکاک سخت ترین شرورانی را که جهان فیلم دیده است به تصویر کشید.

او با دو جایزه گلدن گلوب ، هشت جایزه لورل و پنج جایزه برای دستاورد هنری ، در فیلمسازی سرآمد شد. فیلمساز از هنر خود برای مقابله با مسائلی مانند خشونت ، حماقت و از دست دادن استفاده کرده است و علیرغم توانایی ترسناکش ، بسیاری از فیلم ها قدرت عشق و اجتماع را برای انسان ها به نمایش می گذارند ، می گوید این بهترین محافظت در برابر هرج و مرج و ترس است. به در مواجهه با ناشناخته ها ، ما به یکدیگر اعتماد داریم.

بدون هیچکاک ، فیلم امروز با آنچه امروز می بینیم و می دانیم فاصله زیادی دارد.

به اورسن ولز

سوراخ های مخزن

اورسون ولز مردی است که در یکی از بزرگترین فیلمهای تاریخ ، Citizen Kane درخشیده است.

کنت تینان ، منتقد تأثیرگذار سینما ، یکبار در مورد فیلم گفت: “کسی که هموطنان کین را در دوران شکوفایی خود دیده است ، هرگز این تجربه را فراموش نخواهد کرد.” یک شبه چیزی را به او می دهد که نمی تواند درک کند. سینمای آمریکا خانه صدها فرهنگ لغت و فرهنگ لغت است. “

علاوه بر این تحسین قاطع ، ولز همچنین پیشگام آنچه ما امروزه به عنوان فیلم مستقل می شناسیم بود ، بسیاری از آثار بودجه شخصی خود را تولید کرد و جهان فیلم را از طریق تجربه خود در هدایت رادیویی و روایت جنگ جهانی دوم تغییر داد و تکنیک های م workedثر. مانند تار شدن ، اعوجاج و موارد دیگر برای ایجاد یک تجربه گوش دادن سه بعدی.

ولز به عنوان یک فیلمساز که یکی از مهمترین فیلم های تاریخ را در اختیار ما قرار داده و خالق تکنیک هایی است که امروزه می بینیم و از آنها لذت می بریم ، فردی تأثیرگذار در دنیای سینما بوده است.

4. چارلی چاپلین

چاپلین

وقتی اکثر مردم نام چارلی چاپلین را می شنوند ، شوخی های بی صدا این بازیگر به ذهن می آید. او یکی از مشهورترین افراد برای ساخت و ساخت فیلم های صامت بود. شخصیت سرگردان او یکی از شناخته شده ترین تصاویر جهان است و هست.

اما چیزهای بیشتری در مورد این بازیگر انگلیسی وجود دارد تا حس شوخ طبعی. میراث آثار چاپلین ، که او عمداً برای عبور از مرزهای فرهنگی طراحی کرده است ، به اندازه طنز قوی تلقی می شود.

این نقل قول از فیلم دیکتاتور بزرگ او در سال 1940 را در نظر بگیرید:

“سرباز!” خود را به افراد ظالم نشان ندهید ، مردانی که شما را تحقیر می کنند و به بردگی می گیرند ، کنترل زندگی شما را در دست می گیرند ، به شما می گویند چه کار کنید ، چگونه فکر کنید و چه احساسی دارید ، از شما الگو بگیرید و همه را همانطور که با شما رفتار می کنند ، انجام دهید. تسلیم این مردان نامشروع ، این مردان ماشینی ، با ذهن ماشینی و قلب ماشینی نشوید! شما ماشین نیستید. شما حیوان نیستید. شما انسان هستید! شما عشق انسانیت را در قلب خود دارید! متنفر نیستی فقط کسی که در دلش عشقی وجود ندارد نفرت را گسترش می دهد. سربازان! با بردگی نجنگید ، برای آزادی بجنگید! »

چاپلین اولین کسی بود که قدرت فیلم را در مبارزه با بی عدالتی به جهان نشان داد و راه را برای بسیاری از فیلم هایی که ناهنجاری را افشا و از بین می برند ، هموار کرد. بدون چاپلین ، فیلمی مانند “فهرست شیندلر” اسپیلبرگ هرگز وجود نداشت.

5. مارتین اسکورسیزی

اسکورسیزی

اسکورسیزی به دلیل بی رحمی اراذل و اوباش و افراد زشتی که فیلم پرطرفدار را پر کرده اند ، شهرت دارد ، اما تفسیر او از خشونت او را از سرگرمی صرف به سرگرمی های متغیر جهان دور می کند.

کلید ترجمه فیلم اسکورسیزی وجود دارد و این در یکی از مشهورترین کلمات فیلمساز نهفته است: “من فکر می کنم هر فرد عاقلی باید ببیند که خشونت در جهان تغییر نمی کند ، و اگر چنین باشد فقط موقتی است.”

جهان بینی اسکورسیزی در یک خانواده فقیر اما کاتولیک شکل گرفت ، جایی که ذهن جوان او بی اخلاقی و جنایت را در اطراف خود مشاهده کرد. بیشتر فیلم او این را منعکس می کرد و باعث می شد تماشاگران با شخصیت های خود قوی باشند ، اما بعداً آنها را به عقب راند زیرا اشتباهات و بدی های بازیگران باعث از هم پاشیدگی آنها شد.

فیلم اسکورسیزی ، یکی از ثروتمندترین فیلمسازان تاریخ ، تفسیر خود از آمریکا و چشم انداز بیهودگی خشونت را به جهانیان ارائه می دهد.

6. آکیرا کوروساوا

کوروساوا

نام آکیرا کوروساوا امروزه برای بسیاری از بینندگان فیلم شناخته نشده است ، اما کسانی که از بهترین فیلم های دهه های گذشته لذت برده اند ، آن را دارند.

او هفت سامورایی را کارگردانی کرد که الهام بخش فیلم The Seven Magnificent بود. او همچنین قلعه پنهان را کارگردانی کرد که با الهام از کارگردان ناشناس به نام جورج لوکاس ، شمشیرهای آهنی را جایگزین شمشیرهای فلزی کرد و فیلمی به نام جنگ ستارگان ساخت. کلینت ایستوود یک بار از کوروساوا برای ایجاد نوع اسپاگتی غربی که حرفه او را شکل داد تشکر کرد.

در اکثر فیلم های تخیلی معروف کوروساوا تصویر او وجود دارد. تأثیر او فیلمسازان مشهور را برای دهه آینده تعریف کرد و موضوع فیلم ها آنقدر جهانی شد که به راحتی از جهان سامورایی به نیمکره غربی سرایت کرد. فیلم های او یکی از بهترین های تاریخ است و میراث او دنیای فیلم را تا به امروز تغییر داده است.

به شارمین عبید چینوی

چینوی

شرمین عبید شینووی ، 38 ساله ، تازه وارد بقیه لیست است ، اما تأثیر جهانی او ، اگر نگوییم بیشتر از آن است.

عبید چینوی ، روزنامه نگار و فعال پاکستانی ، برنده جوایز متعددی از جمله شش جایزه امی برای تحقیقات خود شده است. فیلم «دختری در رودخانه ؛ دختری در رودخانه: بهای بخشش» كه مشكل قتل در پاكستان را نشان می دهد ، داستان زنی 18 ساله است كه توسط خویشاوندانش برای حفظ حرمت كشته شد. خانواده او. او را به آب انداختند ، اما در حین گفتن داستان خود به طرز معجزه آسایی زنده ماند.

قتل در پاکستان اغلب نادیده گرفته می شود ، به همین دلیل عبید چینوی این موضوع خاص را انتخاب کرد. قدرت هنر او زمانی آشکار شد که در مراسم اسکار فیلم به حضار گفت نخست وزیر پاکستان این فیلم را دیده است و سپس قول داد قانون قتل را تغییر دهد. او گفت: “این قدرت فیلم است.”

دیگر پروژه های عبید چینوی موضوعاتی مانند اسیدپاشی به زنان در پاکستان را پوشش می دهد و او همیشه به دنبال برجسته کردن مسائل بشردوستانه در کشورش از طریق فیلم است. او کارگردان موفقی است که دائماً جهان را تغییر می دهد ، نه تنها در فیلم ، بلکه در قانون و تلاش بشری.

هنر برای تغییر

هر یک از این فیلمسازان ، با کمک هنرها ، با تلاش های بشردوستانه یا هر دو ، تأثیر قابل توجهی بر جهان گذاشته اند و هر یک نامگذاری شده اند. بخش مهمی از تاریخ فیلمسازی هستند. یک لحظه وقت بگذارید و هر یک از قطعات را بررسی کنید. متوجه خواهید شد که از نظر فرهنگی ثروتمند هستید و می توانید کمی بهتر شوید.

منبع: Beliefnet

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا