هنر و سینما

معرفی فیلم ماهی بزرگ؛ قصه‌های فانتزی حال‌خوب‌کن (فیلم‌های نوروزی قسمت ۳)


در میان فیلم های رویایی تیم برتون ، که اغلب شکل تیره تر و تیره تری دارند ، “ماهی بزرگ” یک فیلم رویایی است ، زنده و سالم. ویدئویی که پیام اصلی آن این است: “تاریخ می تواند نجات دهنده شما باشد حتی اگر واقعیت نداشته باشد.”

تیم برتون فیلم را بر اساس داستانی به همین نام نوشت که در اواخر دهه 1990 منتشر شد.داستان جوانی به نام ویل بلوم که توسط پدرش در داستانی عجیب و در تمام روزهایش روایت می شود و پسر فکر می کرد همه آنها دروغ هستند یک پسر متعادل و خیلی از داستان پدرش راضی نیست.

کمی بعد ، پدر ویل ، ادوارد ، مبتلا به سرطان تشخیص داده شد و ویل و همسرش همراه او بودند. علی رغم بیماری جدی اش ، او به بیان داستانهای معروف زندگی خود ادامه می دهد و با ادوارد دنیای زندگی را که توصیف می کند ، کاوش می کند. ملاقات با مادر ویل یکی از خاطره انگیزترین داستانهای او بود.

موضوع “ماهی بزرگ” رابطه پدر و پسر است که در آن نویسنده داستان از پدرش الهام گرفته است. البته این فیلم به دلیل قیمت و زمان مورد توجه منتقدان نادیده گرفته شد ، اما در طول این سالها تأثیر خود را در بینندگان حفظ کرده است.

منتقدان عاشق فیلم به رابطه گرم و نزدیک پدر و پسر اشاره می کنند و موسیقی دنی الفمن و حتی شباهت های فیلم و فارست گامپ را در موفقیت وی در غلبه بر مجموعه ای از مسائل سیاسی می بینند. بهش افسانه بده این فیلمی است که قصه گویی را ستایش می کند و خود برتون مهارت های داستان نویسی خود را در The Big Fish نشان می دهد.

آلبرت فینی نقش پدری مسن را بازی کرد و ایوان مک گرگور نقش جوانی را بازی کرد. “ماهی بزرگ” یکی از آن فیلم هایی است که به شما یادآوری می کند که هرگز نباید قدرت رویاها و داستان ها را دست کم بگیرید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا