هنر و سینما

غول‌های فیلم شوالیه سبز؛ چیستی، اسطوره‌شناسی و معنی


فیلم 2021 شوالیه سبز بر اساس ساختار قرن چهاردهم آرتور سیر گوین و شوالیه سبز است و عناصری از داستان اصلی مانند غول های افسانه ای را در خود دارد.

دیوید لوری (نویسنده و کارگردان) با الهام از فیلم هایی مانند Willow و Excalibur ، این داستان محبوب را به فیلم تبدیل کرد. این فیلم که توسط E24 توزیع شد ، در جولای 2021 در سینماها اکران شد و سپس در بسترهای توزیع از جمله Amazon Prime Video در دسترس قرار می گیرد.

دو پاتل در سریال شوالیه سبز نقش سر گوین را بازی می کنند. رویاهای لوری در خاورمیانه داستان سر گاوین را با شوالیه سبز بیان کرد. شوالیه سبز گاوین را در یک تجربه سرگرم کننده به ارمغان آورد و گاوین قهرمان شد. فیلم ، مانند خود شعر ، از سنت جوانمردی الهام گرفته است. شوالیه سبز همچنین طیف گسترده ای از انسان ها و موجودات مختلف زمینی را به عنوان یک غول نشان می دهد.

لوری شوالیه سبز یک فیلم فانتزی کلاسیک نیست ، اما از بسیاری جهات شعر آرتور را به خوبی می خواند. در این فیلم ، مانند شعر اصلی ، گاوین تعدادی از تجربیات عجیب را در راه خود به معبد سبز تجربه کرد ، از جمله ملاقات با یک گروه سرگردان بزرگ. رابطه گاوین با غول ها یک رویداد برگشت ناپذیر در طول فیلم است و بینندگان ممکن است تعجب کنند که آیا آنها واقعی هستند یا نه و هدف آنها در داستان چیست. شاید در ابتدا تصادفی به نظر برسند ، اما حضور آنها در شوالیه سبز عقب نشینی از اسطوره های قدیمی الهام بخش است.

شوالیه سبز

در شوالیه سبز ، این موجودات غول پیکر بلافاصله پس از خوردن قارچ که یک جانور است ظاهر می شوند. یک نظریه این است که بسیاری از تجربیات جوان گاوین ، از جمله روابط او با این غول ها ، ممکن است پیش پا افتاده باشند ، اما چیز دیگری نیز در مورد آنها وجود دارد. در مصاحبه ای با Vanity Fair ، لوری توضیح داد که وجود غول ها و دیگر اشیاء غیر طبیعی در فیلم که طرح را از داستان اصلی متمایز می کند واقعاً داستان و اسطوره آنجا را لمس می کند.

ساری ، یا غول پیکر ، شخصیت مشهوری در اساطیر ولزی دوره آرتور بود ، که با افسانه هایی در مورد جادوگران و جانوران غول پیکر روایت می شد. یکی از برجسته ترین این اسطوره ها داستان پادشاهی افسانه ای و غول پیکر به نام بران است که در چندین روایت تاریخی ولزی آمده است. بنابراین شخصیت های اصلی فیلم های لوری برگرفته از شعر اصلی و دیگر داستانهای سنتی ولزی هستند.

غولها در اشعار اصلی آرتور ذکر شده اند ، با اشاره به جنگها و خطراتی که گاوین در طول زندگی خود با آن روبرو بوده است ، اما لوری در شوالیه سبز از این عناصر عرفانی استفاده می کند. برای ایجاد فیلمی که بیش از 700 سال قدمت دارد. و روایت غرق شده است و به نظر می رسد یک اثر منحصر به فرد و مدرن است که دارای شخصیت مستقل است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا