هنر و سینما

چرا دیگر جادوگران ارباب حلقه‌ها در فیلم غایب هستند؟


در کتاب ارباب حلقه ها آمده است که بجز گندالف و سارومان جادوگران دیگری نیز وجود دارند ، اما آنها در هنگام نبرد برای حلقه کجا بودند؟

پنج جادوگر در وسط هیچ جا وجود دارد ، دو نفر از آنها گندالف و سائورون هستند ، اما بقیه در طول جنگ در رینگ کجا هستند؟ در کنار کوتوله های گمشده ، این جادوگران نیز در رویدادهای شاهکار تالکین جایی دیده نمی شوند. نویسنده ای مولد که بیشتر عمر خود را صرف ساختن تاریخ خاورمیانه کرده است. وجود این غیبت ها فقط در ضمیمه و تاریخ جزئی منتشر شده پس از مرگ تالکین ذکر شده است.

ارباب حلقه ها هنوز نمادین ترین نمونه در ادبیات فانتزی امروز است. این کتاب همچنین یکی از پرفروش ترین کتابهای قرن بیستم بود و محبوبیت آن با انتشار پیتر جکسون ، یکی از بزرگترین سه گانه های تاریخ سینما ، افزایش یافت. گندالف و سارومان ، دو جادوگر دشمن و دو دوست سابق ، عناصر جدایی ناپذیر داستان هستند. آنها بخشی از گروه ارواح مایار بودند که برای کمک و محافظت از افراد آزاد در برابر اجساد بزرگان به خاورمیانه فرستاده شدند. با این حال ، همیشه این سوال وجود دارد که جادوگران دیگر در آن زمان کجا و چه کار می کردند.

جادوگر دیگری که در کتاب ارباب حلقه ها ذکر شده است ، راداگست است. او همچنین در هابیت ذکر شده است و به طور مختصر در کتاب ارباب حلقه ها آمده است. با نادیده گرفتن حیوانات و طبیعت بیش از انسان ، او از نقش خود در جادوگری غفلت کرد. قبل از جنگ بزرگ ، او ناخواسته با استفاده از حیوانات و پرندگان به نقشه سارومان افزود و تصور کرد که آنها با سارومان مخالف هستند. معلوم نیست پس از ترک شغل خود چه خواهد کرد. خانه او متروکه بود و او در بقیه فیلم ظاهر نشد.

جادوگران آبی ارباب حلقه ها

جادوگران آبی حتی از راداگست مرموزتر هستند. جادوگران آبی در ارباب حلقه ها جزئيات نداشتند و فقط نامهای کوتاهی بر آنها گذاشته شده بود. گفته می شود که آنها سعی کرده اند از قدرت سائورون در شرق و جنوب جلوگیری کنند ، در حالی که غرب در غرب منطقه مرکزی بود. آنها در تاریخ ناتمام تالکین ، آلاتار و پالاندو نامگذاری شده اند. مشخص نیست که آیا آنها در ماموریت خود شکست خورده اند یا خیر. با این حال ، در برخی از یادداشت ها و نوشته های تالکین آمده است که آنها مرده اند. او نوشت که گندالف تنها جادوگر ناموفق بود. گفته می شود که جادوگر آبی ممکن است فرقه ای مخفی و سنتی جادویی ایجاد کرده باشد که سائورون را زنده نگه داشته است. مشخص نیست منظور تالکین در واقع چیست.

شاید برخی تصور کنند که نام این جادوگران هرگز ذکر نخواهد شد مگر اینکه توانایی بیان داستانهای بیشتر را داشته باشند ، اما این بخشی از جادوی ارباب حلقه ها است. داستان غنی در وسط هیچ کجا پر از جزئیات کوچک و جذاب است و این بخشی از چیزی است که باعث می شود طرفداران به عقب و جلو نگاه کنند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا