هنر و سینما

ریدلی اسکات با آخرین دوئل همه را ناامید کرد (جشنواره ونیز ۲۰۲۱)


آخرین دوئل ، به کارگردانی ریدلی اسکات ، در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و کمتر از حد انتظار مورد استقبال قرار گرفت.

ریدلی اسکات پاییز امسال با دو فیلم “خانه گوچی” و آخرین دوئل خود به سینماها باز می گردد. خانواده گوچی ، که با آدام درایور ، جرد لتو و لیدی گاگا بازی می کنند ، یکی از محبوب ترین فیلم های سال است و داستان اسکات با آخرین دوئل نیز جالب است. جمعه شب ، دوئل نهایی در بخش بیرونی مسابقه در جشنواره فیلم ونیز 2021 نشان داده شد و برخلاف انتظار ، هیچ پاسخ مثبتی از سوی دوستداران و منتقدان فیلم وجود نداشت.

این فیلم اقتباسی از کتاب اریک جاگر ، آخرین دوئل: داستان واقعی جنایت ، رسوایی ، محاکمه توسط مبارزات در قرون وسطی فرانسه است و داستان حالتی را روایت می کند که تصمیم می گیرد به یک درگیری بزرگ با دوئل پایان دهد. فیلم آخرین دوئل توسط مت دیمون ، بن افلک و نیکول هولوفسنر نوشته شده است و بازیگران آن عبارتند از دیمون ، افلک ، آدام درایور و جودی کامر.

تا به امروز ، این فیلم 61 از 100 و 67 از 100 بسته به 10 و 12 امتیاز در Metacritic و Ratnatomitosis رتبه بندی شده است.

گزیده ای از بررسی های اخیر دوئل

جیمز موترام از South China Morning Post

  • امتیاز: 80 از 100

در دنیای پس از من ، این ویدیو که خشونت جنسی را نشان می دهد و نحوه مبارزه قربانیان یک کار به موقع و قابل تامل است.

برخلاف اولین فیلمش ، دوئل ها ، ریدلی اسکات از ابراز خشونت در اینجا خجالتی نیست. این زمستان و گل بسیار خونین شده است و او با کمک فیلمبردار داریوش وولسکی ، فضای داخلی را با نور شمع و فضای مرکزی بیرون کاملاً به تصویر می کشد.

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 70 از 100

دوئل نهایی داستان شجاعت و شجاعت زنان در نبرد است. فیلمی که شما را مجبور می کند نقش مردان مشهور در جنگ را زیر سوال ببرید و درباره مردسالاری و افتخار مردان تعجب کنید.

بازی مت دیمون و بن افلک در این داستان تلخ شگفت انگیز و جذاب است. وقتی ژان و لو گریس در آخرین دوئل خود با هم روبرو می شوند ، فیلمسازی و سبک دکوپاژ “گلادیاتور” فراموش نمی شود. [از همین کارگردان] در ذهن ما متصل شوید. اما با وجود این زیبایی های بصری ، تعریف و ترویج دوئل نهایی در داستان دشوار است. در برخی از صحنه ها ، عصبانیت بازیکن به گونه ای بیان می شود که به جای نشان دادن خشم ، باعث خنده مخاطب می شود.

اوون گلیبرمن در نوع خود

  • امتیاز: 60 از 100

زبان پایانی شبیه یک صابون اپرای متوسط ​​است که باشکوه ، پیچیده و گاهی جالب به نظر می رسد. مت دیمون و بن افلک در یک صعود هیجان انگیز سربازان را در دربار سلطنتی فرانسه بازی می کنند. یک داستان عاشقانه پر از خیانت و سیاست که از سه منظر مختلف روایت می شود. شاید یک روایت منسجم برای این فیلم کافی باشد تا سه روایت متفاوت.

موضوع اصلی دوئل نهایی بحث در مورد مسائل زنان است که هیچ ربطی به دوران ظهور آنها ، قرون وسطی و قرن 14 ندارد. به همین دلیل است که علی رغم بازی خوب و جذاب راننده و بازی های تحسین شده جودی کامر و مت دیمون ، ما به بازیکنان نزدیک نیستیم. زیرا روند تاریخ و وقایع بسیار غیر واقعی به نظر می رسد.

* اپرا صابونی اصطلاحی است که برای توصیف مجموعه های تلویزیونی یا فیلم هایی به کار می رود که در آنها غم ملودراماتیک تا حد امکان قبل از پایان خوش خود پخش می شود. این فعالیتها اغلب به شدت بر احساسات متکی است.

جاناتان رومنی از گاردین

  • امتیاز: 40 از 100

بازیگران مشهور و چند صحنه منحصر به فرد و خشن نمی توانند حماسه ریدلی اسکات را نجات دهند. عصبانیت دیمون از فیلم باورنکردنی است ، راننده بایرون *قهرمان خشک را نشان می دهد و جلوه های بصری کامر خیره کننده است ، اما او همچنین گردهمایی خود را برای حضور فعال قطع می کند. برخی از وقایع داستان مبهم و نامتعادل هستند.

* بایرون هیرو نوعی از افراد است که به دلیل کار لرد بایرون شاعر انگلیسی مشهور شد که خشن و بحث انگیز بود.

منبع: Metacritic و RottenTomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا