هنر و سینما

فناوری حیرت‌انگیزی که پرده‌ی سبز را در سینما منسوخ می‌کند


صفحه سبز در سینما یا کرومکی قسمت بزرگی از صنعت فیلمسازی است. طی چند سال گذشته ، استفاده از این فناوری به طور تصاعدی رشد کرده است و ما شاهد استفاده از صفحات سبز در تولید فیلم های گران قیمت هالیوود یا حتی فیلم های کلاسیک بوده ایم. اما فناوری همچنین چالش هایی را برای فیلمسازان ایجاد کرده است. در نتیجه ، فناوری جدیدی معرفی شده است که جلوه های فیلم را به گونه ای نمایش می دهد که از طریق نمایشگرهای LED قابل دستیابی است.

صفحه سبز در سینما سالهاست که توسط فیلمسازان معروف برای ساخت فیلم های مختلف استفاده می شود. نحوه عملکرد این فناوری به این صورت است که چند صحنه اول در جلوی این صفحه نمایش ثبت می شود نه در محیط. زیرا ایجاد مجموعه ای از شرایط در دنیای واقعی دشوار است و امکان پذیر نیست. در نتیجه ، یک ویدئوی خاص در جلوی صفحه سبز (یا آبی) ضبط می شود و سپس صفحه سبز را می توان حذف کرد و تصویر دلخواه کارگردان را در پشت آن قرار داد.

اما استفاده از صفحه سبز برای ثبت سریال های منحصر به فرد برای فیلمسازان به یک چالش تبدیل شده است. در نتیجه ، روش جدیدی ایجاد شده است که به فناوری موتور بازی اجازه می دهد تصاویر واقع بینانه ای را که از طریق چندین پنل LED در اطراف سوژه و در محیطی به نام Volume نمایش داده می شوند ، نمایش دهد. بنابراین به جای صرف زمان زیادی برای حذف صفحه سبز و جایگزینی آن با تصویر مورد علاقه کاربر ، یک سری تغییرات کوچک به روش جدید می تواند به نتیجه دلخواه برسد.

البته دسترسی به این فناوری روند طراحی را کاملاً تغییر می دهد. فیلمسازان اکنون در زمینه فیلم با هم هستند و با هم می توانند فیلم هایی با سرعت و کیفیت بیشتر تولید کنند. شما عزیزان می توانید جزئیات این فناوری را در فیلم بالا مشاهده کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا