هنر و سینما

۱۰ فیلم ترسناک غیر اورجینال که محبوبیت زیادی کسب کردند


عظمت یک داستان را نمی توان با هویت آن سنجید. در واقع ، برخی از فیلم های ترسناک در حال جلب توجه هستند اما غیر واقعی تلقی می شوند. برای هر موفق ترین فیلم ترسناک ، اغلب یک نسخه ارزان برای سودآوری وجود دارد.

این امر منجر به تولید فیلم هایی مانند Atlantic Rim ، Abraham Lincoln vS Zombies و غیره شده است که معمولاً به طور مستقیم در کانال SyFy پخش می شوند.

برای برخی از فیلمهای کمتر محبوب و کمتر محبوب ، یک یا دو مثال وجود دارد که در آن بیشتر تلاش شده است. این فیلم ها ممکن است اصلی نباشند ، اما حداقل می توانند سرگرمی خوبی را ارائه دهند.

1. کاملاً تاریک (سیاه سیاه)

تاریکی کامل

تاریکی مطلق یکی از فیلم های علمی تخیلی اوایل دهه 2000 بود. این فیلم اولین قسمت از سه گانه ریدیک بود و آنطور که شایسته آن بود مورد توجه قرار نگرفت. تاریکی مطلق فیلمی است که کمک زیادی به محبوبیت وین دیزل کرده است.

این فیلم داستان گروهی از افراد است که در آینده ای دور بر روی یک سیاره بیگانه سقوط کردند. با غروب خورشید همه چیز غرق در خون و تاریک می شود. شخصیت ریچارد بی ریدیک با بازی ون دیزل آنقدر در بین طرفداران محبوب شد که فیلم دو قسمت ایجاد کرد. اول ، فیلم از نظر وجود خطرناک ترین موجودات در فیلم که به بیورپتور (موجودات فضایی وحشتناک) معروف هستند ، به وضوح از فیلم هایی مانند بیگانگان الهام گرفته است. این به این دلیل است که خالق ریدیک ، دیوید توحی ، با فیلمنامه خود برای Alien 3 تاریکی کامل را در نظر گرفت.

2. نهنگ قاتل (اورکا)

نهنگ های قاتل

آرواره ها اولین فیلمی بود که به عنوان خرده فروش سر و صدا کرد و یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی بود. بنابراین پس از انتشار Jaws ، فیلم های زیادی از او تقلید کرده اند ، از جمله پیرانا ، شاخک ها و همچنین فیلم های دیگری که مربوط به کوسه ها هستند.

نهنگ قاتل ، بر اساس کتابی با همین عنوان ، مجموعه ای از فیلم های مشابه است که محبوبیت چندانی پیدا نکرده است. در این فیلم ، به جای اینکه یک حیوان قاتل به طور تصادفی یک فرد بی گناه را بکشد ، داستان انتقام روایت می شود. در این داستان ، زن و فرزندان نهنگ توسط شکارچی کشته می شوند ، که منجر به ادامه نابودی می شود. همه افرادی را که با شکارچی آزرده در تماس هستند بکشید. اگرچه این فیلم کلاسیک نیست ، اما با اجرای فیلم Jaws با تغییرات بسیار خلاقانه طرفداران زیادی به دست آورد.

3. ضبط (REK)

رئی‌سی

وقتی فیلم پروژه جادوگر بلر به سینما رفت ، جهان وحشت کرد. در سال 2007 ، یک فیلمساز اسپانیایی معروف به ضبط های خود سعی کرد با تهدید موجودی شبیه زامبی در خانه در حالی که شخصی دائماً در حال عکس گرفتن است ، همین کار را انجام دهد. آریوسی آنقدر موفق بود که تعدادی دنباله با ساخت آمریکایی معروف به قرنطینه دریافت کرد. قرنطینه نتیجه ای بود که او فیلم را با فیلم هایی مانند Paranormal Action تبلیغ کرد.

به سقوط (منبع)

از اینجا برو بیرون

در سال 2005 ، دو فیلم درباره افراد مفقود شده در غارهای ناشناخته و حضور حیوانات غول پیکر در آن غارها ساخته شد. هر دوی آنها دقیقاً در یک ماه رفتند. یکی فیلم درام با ارزش بالا به نام غار است ، در حالی که دیگری یک فیلم نیل مارشال به نام سقوط است.

در حالی که نمی توان گفت کدام فیلم بهتر از فیلم دیگر است ، در واقع این نیل مارشال بود که موفق تر بود.

5. مزاحم

مزاحم

در دهه 1980 ، ژانر قتل با تقلید از فیلم هایی مانند هالووین به اوج خود رسید ، که در آن ژانر به خوبی اجرا شد. در همان سریال آزاردهنده بود ، دنباله ها خیلی سازگار نبود و کمی مضحک بود. در خلاصه داستان فیلم آمده است که کارگران دیر هنگام مغازه توسط افراد بدی که بعد از کار مخفی شده اند تعقیب می شوند.

حضور ستارگان مهمان بروس کمپبل و سام رمی خودشان نشان می دهد که او برای یک فیلم خاص زحمت می کشد. این یک نوع اسکی باز است که با وجود ظاهر طنز آمیز مخاطب را هیجان زده می کند. در طول این سالها ، فیلم مزاحم به عنوان یک فیلم بی ارزش شناخته شده است که تماشا نمی شود.

6. DeepStar ششم

ششمین ستاره عمیق

پس از فیلم پرتگاه جیمز کامرون ، بسیاری از فیلم های ترسناک در اواخر دهه 1980 در اعماق دریا ساخته شدند.فیلم هایی مانند Leviathan و The Rift مشابه یکدیگر بودند ، اما هیچ یک از آنها با ششمین ستاره عمیق موفق نبودند. در ابتدای فیلم ، او مهمان ریدلی اسکات است ، اما در اعماق اقیانوس با یک جانور غول پیکر از خانواده سخت پوستان که تیم را دنبال می کنند ، حضور دارد.

این اژدها ، اگرچه واقعی نیست ، اما برای آن زمان یک مفهوم منحصر به فرد است و هنوز برخی از قتل ها را به خاطر می آورد. همچنین سعی می شود به شخصیت عمق بیشتری نسبت به نگرش شما از سوی شورشیان بدهد. Star Six برای اکران استقبال چندانی نشد ، اما در سالهای بعد طرفداران خود را پیدا کرد و حتی از فیلم هایی مانند Underwater الهام گرفت.

7. خانه 1000 جنازه

خانه ای با هزار جسد

راب زامبی به عنوان یک فیلمساز به دلیل شیوه بحث برانگیز ، فحاشی و تفکر برانگیزش فیلمساز کلاسیک محسوب می شود. مردم می توانند فیلم را همزمان دوست داشته باشند یا از آن متنفر باشند ، و این مطمئناً در اولین سفر آنها اتفاق افتاده است. خانه ای با 1000 جسد گروهی از افراد را نشان می دهد که مسافت های طولانی را طی می کنند. آنها سرانجام به مکانی ناشناخته می رسند و توسط خانواده ای عجیب برای شکنجه و قتل انتخاب می شوند.

آیا این داستان آشنا به نظر می رسد؟ دلیل آن این است که راب زامبی با تولید 1000 جسد تقریباً از همه جنبه های کشتار اره برقی تگزاس الهام گرفته است.

8. سربازان سگ

سگ های سرباز

سربازان انگلیسی هنگامی که گرگ های خونخوار سعی کردند وارد شوند ، خود را در یک خانه کوچک سد کردند. کارگردان نیل مارشال به طور علنی اعتراف کرد که ایده ساخت Soldiers Dog از Night Of The Living Dead و چندین فیلم دیگر است.

خوشبختانه این باعث شده است که کمدی نظامی اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در مورد گرگ ها شناخته شود. با وجود بودجه بسیار اندک ، سربازان سگ یک فیلم ترسناک خنده دار است که در زمانی که فیلم های گرگ فراموش می شد خوب بود.

9. جم جمعه جمعه جمعه (جمعه سیزدهم)

جمعه 13 ام

بله ، یکی از موفق ترین سریال های ترسناک ساخته شده ، رئال است. این یک کپی از اولین صحنه مردی است که یک دختر نوجوان را در بسیاری از جنبه های دیگر فیلم کشت. اگرچه کمتر از بودجه اولیه هالووین است ، اما برای جمعه سیزدهم تعیین شده است. البته جزئیات ایجاد شد و یازده فیلم در این مجموعه از جمله Nightmare On Elm Street ساخته شد.

10. دریاچه منگنا (دریاچه آرام)

دریاچه آرام

فیلم Jaws را بگیرید ، آن را در دریاچه تصور کنید و به کوسه تمساح تبدیل شوید. نتیجه یک فیلم صلح آمیز از دریاچه است. کمدی ترسناک که موجودی اسرارآمیز را در دریاچه ای در مین می کشد. به نظر می رسید این تمساح 20 فوتی افرادی مانند بیل پولمن ، الیور پلت ، بریجت فوندا و برندن گلیسون را جمع کرده است.

دریاچه آرام با جلوه های ویژه خاص خود توسط استن وینستون ، بازیگر مجرب و تعادل خوب طنز و وحشت ، در آن زمان مورد توجه قرار گرفت و یادآور فیلم های غول پیکر میانسال بود.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا