هنر و سینما

داستان واقعی آخرین دوئل؛ فیلم ریدلی اسکات درباره‌ی چیست؟


ریدلی اسکات دو فیلم جدید دارد که سال آینده اکران می شود ، از جمله درام مورد انتظار The Last Duel.

با House of Gucci ، آخرین دوئل اولین شاهکار اسکات بعد از “همه پول در جهان” و این فیلم علمی تخیلی 2017 “Alien: Covenant” و تماشاگران مشتاق هستند ببینند تولید جدید این کارگردان در هالیوود چگونه است. فیلم جدید اسکات برگرفته از کتاب آخرین دوئل اریک جگر است و داستان واقعی جنگ قرن 14 بین شوالیه فرانسوی و استاد را نشان می دهد که شوالیه هنگام تجاوز پادشاه به همسرش متهم کرد.

با توجه به محتوای بحث برانگیز ، بسیاری از استودیوها تعجب می کنند که چرا دیزنی هنوز حقوق فیلم را نفروخته است. با این حال ، دیزنی بعداً متوجه شد که بسیاری از استودیوها در حال تلاش برای خرید حقوق فیلم هستند ، بنابراین این فیلم جای او را گرفت و اسکات را به عنوان کارگردان فیلم انتخاب کرد. در ابتدا ، نسخه نهایی قرار بود در ژانویه 2021 منتشر شود ، اما نسخه Corona تولید را به تعویق انداخته و تاریخ انتشار رسمی را به 15 اکتبر 2021 منتقل کرد.

هم بازیگران سابق بن افلک و مت دیمون برای دوئل نهایی با هم متحد شده اند و مت دیمون نقش شوالیه ژان دو کاروژ را در این فیلم بر عهده دارد. اعضای بازیگران عبارتند از آدام درایور در نقش دیمون در مقابل ژاک لو گریس ، همسر ژان جودی کامر و الکس لاتر در نقش پادشاه چارلز ششم. در این فیلم قرن 14 ، ریدلی اسکات نبردی را تا آخرین خون نشان می دهد.

جنگ نهایی: جنگ صد سال

دوئل نهایی

آخرین دوئل در قرن 14 در فرانسه انجام شد و تاریخ پایان دوئل 29 دسامبر 2007 بود. این در اروپای قرون وسطی اتفاق می افتد در حالی که تنها 50 سال از 116 سال از جنگ صد ساله می گذرد. این جنگ یکی از شکنجه گرترین و طولانی ترین جنگ های تاریخ بود ، شبیه جنگ های وایکینگ ها ، که شامل مجموعه ای از درگیری ها بین انگلیس و فرانسه بود که ابتدا با ادعای بریتانیایی ها در کرسی فرانسه آغاز شد.

با ادامه جنگ ، درگیری به احساسات ناسیونالیستی تبدیل شد و کشورهای اروپای غربی را تقسیم کرد و برای قدرت بیشتر جنگید. نوادگان پنج پادشاه از خانواده های رقیب به شدت در صدد فرمانروایی بر اروپا برآمدند و احساسات ناسیونالیستی ایجاد کردند که وحدت ملتهای اروپای غربی را تضعیف کرد و به مفهوم جوانمردی در آن زمان آسیب رساند. بینندگان منتظرند ببینند چه چیزی با دوئل نهایی فیلم های باقی مانده ریدلی اسکات مقایسه می شود. داستان در مرحله دوم جنگ قرن و در پایان جنگ کارولینگی اتفاق می افتد ، هنگامی که پادشاه چارلز پنجم درگذشت و پسر 11 ساله اش ، چارلز ششم ، در سال 2001 سلطنت کرد. در سال 1453 انگلیسی ها شکست خوردند و فرانسه کنترل اموال خود را حفظ کرد و به درگیری طولانی فرانسه و انگلیس پایان داد.

داستان واقعی آخرین دوئل: کیفرخواست مارگارت دو کاروژ

همسر ژان دو کاروژ شخصیتی بحث برانگیز بود زیرا او دختر روبرت دی تیبوویل بود. روبرت پادشاه نورماندی بود که با بسیاری از پادشاهان فرانسوی جنگید. ژان با مارگارت ازدواج می کند به این امید که سعی کند از نفوذ پدر شوهر خود برای بازپس گیری یک قطعه زمین از رقیب خود ، ژاک لو گریس (آدام درایور) استفاده کند. این ادعا به دادگاه اولد کنت منتقل شد و سرانجام اموال به لو گریس واگذار شد. وقتی چرخ فلک در دادگاه شکست خورد ، شهرت آنها در دادگاه قبلی کاهش یافت و اختلاف آنها با لو گریس افزایش یافت. پس از دو تلاش ناموفق دیگر ، کاروسل لو گریس را مسئول شکست خود دانست. حدود یک سال بعد ، مردان به یکدیگر قول دادند که به دعوا پایان دهند و سپس کاروج لو گریس را به شوهرش معرفی کرد.

پس از شکست های پی در پی فرانسه در جنگ صد ساله ، کاروژ درمانده به خانه بازگشت ، در حالی که لو گریس ثروتمند و مشهور شد. در روزی که مارگریت تنها در خانه بدون مادر و نوکرش (که اغلب توسط زنان نجیب در قرون وسطی دیده می شد) تنها ماند ، لوئیز گریس ظاهراً به خانه مارگریت آمد تا عشق خود را به او نشان دهد. مارگریت مقاومت کرد ، بنابراین لو گریس وارد خانه شد و آن را به او داد. وقتی مارگریت دوباره امتناع کرد ، با کمک دوستش آدام لول به او تجاوز کرد. او گفت وقتی مارگاریتا به مردم گفت قصد دارد او را بکشد ، سکوت کرد تا اینکه همسرش به خانه بازگشت ، سپس به ژان اعتراف کرد و توضیح داد که چه اتفاقی برای او و لو گریس افتاده است.

ژان دو کاروژ در مقابل ژاک لو گریس: واقعاً چه اتفاقی افتاده است؟

دوئل نهایی

پس از اینکه کنت پیر لو گریس را از اتهامات خود برائت بخشید و مارگاریتا را به دروغگویی و رویاپردازی متهم کرد ، چرخ فلک به پادشاه چارلز ششم وعظ کرد. کاروج معتقد بود که دیگر محاکمه عادلانه ای وجود نخواهد داشت ، بنابراین او خواستار دستیابی به سلاح نهایی برای اطمینان از گناهکار بودن بازماندگان شد. قضات در دادگاه بدوی نتوانستند تصمیم بگیرند که چه کسی مقصر است ، بنابراین پرونده به این دوئل کشیده شد. این روش در فرانسه باستان رایج بود و در اواخر قرن سیزدهم به ندرت مورد استفاده قرار می گرفت.

دوئل بین چرخ فلک و لو گریس در سراسر پاریس نمایشی شد و صدها نفر از شهروندان به تماشای آن آمدند و پادشاه چارلز ششم آن را یکی از رویدادهای “این مجموعه ای از مهمانی ها و جشن ها” اعلام کرد. این مردان ابتدا با چهار تبر ، تبر ، شمشیر ، اسلحه و کلاه ایمنی با اسب های خود می جنگیدند و سپس در راه به پایین رفتند و یکدیگر را کشتند. لو گریس با ضربه چاقو به ران رانوس باعث شد او با عصبانیت و وحشیانه تلافی کند و لو گریس را به زمین زده و چندین ضربه چاقو به وی وارد کرده است. کاروژ عصبانی چهره لو گریس را پاره کرد و از او خواست اعتراف کند ، که لو گریس در پاسخ گفت که به نام خدا او بی گناه است. این واکنش خشم کاروژ را برانگیخت ، او لو گریس را گردن زد و او را کشت.

آیا این واقعاً آخرین نبرد است؟ چه زمانی فرانسه دوئل را ممنوع کرد؟

دوئل نهایی

اگرچه از این رویداد به عنوان آخرین دوئل در فرانسه یاد می شود ، اما آخرین آن نبود. در زمان نبردهای در Carousel و Le Grace جنگ در فرانسه نادر بود ، بنابراین این یک نمایش نادر از افراد مهم بود که جمعیت زیادی را به خود جلب کرد. فیلم ریدلی اسکات این مبارزه را آخرین دوئل معرفی می کند ، اما این آخرین دوئل در فرانسه به معنای واقعی کلمه نیست. دوئل نیز پس از آن دوره به مدت دویست سال در فرانسه مجاز بود ، اگرچه به طور قانونی با تصمیمات دربار تحت نظارت پادشاه و پارلمان برگزار نمی شد.

بر اساس متن ، در قرن 16 بود که شارل نهم حکم داد که جنگ ممنوع است ، که در آن همه کسانی که در آن جنگ کشته شده بودند کشته شدند ، اما این مانع از پاریسی ها نشد. دوئل طبق معمول در فرانسه ادامه یافت و در سال 1626 ، پادشاه لوئیس هشتم فرمان رسمی علیه این دوئل صادر کرد. این دوئل در طول قرون بعدی کند شد ، اما در واقع آخرین نبرد در فرانسه در سال 1967 رخ داد ، زمانی که دو سیاستمدار پس از رسوایی یکدیگر را به چالش کشیدند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا