هنر و سینما

انیمیشن لوکا؛ جالب‌ترین ارجاعات مخفی پیکسار که باید کشف کنید


فیلم رویایی جدید پیکسار و دیزنی ، لوکا ، مملو از پیام های محرمانه ای است که به عنوان پایه ای برای ظهور پیکسار در فیلم سینمایی تئاتر تبدیل شده است ، و همچنین در مورد کلاسیک های دیزنی و کار چنین فیلمسازانی توسط هایائو میازاکی و فدریکو فلینی صحبت شده است.

لوکا به رهبری انریکو کازاروسا داستان دهه 1950 را روایت می کند ، زمانی که یک موجود دریایی غول پیکر به نام لوکا با کمک دوست جدیدش آلبرتو اسکورفانو ، جهان را در آب کشف کرد. این دو موجود معلول به همراه یک دختر خجالتی به نام جولیا در اطراف شهر نزدیک پورتوریکو قدم می زنند و در مسابقات سه گانه سالانه شهر شرکت می کنند. همه اینها در حالی رخ می دهد که والدین لوکا به شدت تلاش می کنند او را به خانه بازگردانند.

کازاروسا گفت که لوکا مملو از پیام های محرمانه بود ، از جمله نکاتی در مورد فیلم آینده پیکسار با رنگ قرمز ، که به گفته کارگردان در واقع پنهان بوده و می تواند بخشی از افشاگری در آینده باشد.

توپ لوکس

لوک

اولین پروژه پیکسار لوکسو جونیور بود ، یک فیلم کوتاه دو دقیقه ای 1986 نوشته جان لستر. این ویدئوی کوتاه یک چراغ رومیزی گوشه ای را نشان می دهد که هنگام بازی به چراغ کوچکی نگاه می کند و سپس به طور تصادفی او را با یک توپ چاقو می کند. لوکس جونیور تبدیل به یک شخصیت پیکسار می شود و در ابتدای فیلم تولید شده توسط استودیو مشاهده می شود که او حرف I را در کلمات پیکسار می شکند. توپ بزرگ لوکس اغلب به عنوان یک پیام مخفی در فیلم های پیکسار ظاهر می شود و در پشت بام دیده می شود که لوکا از رقبای خود در جام پورتوریکو بیشتر است.

A113

لوک

یکی دیگر از اشیاء مخفی قدیمی که در بسیاری از فیلم های دیزنی و پیکسار یافت می شود A113 است. این مورد مربوط به یک کلاس در موسسه هنرهای کالیفرنیا است ، جایی که فیلمسازانی مانند تیم برتون و جان لستر به مطالعه انیمیشن و شخصیت های آن پرداختند. شماره A113 روی بلیط قطاری که آلبرتو به لوکا در پایان ویدیو داد نوشته شده است.

دستگاه فست فود پیتزا Planet

لوک

فست فود Planet Pizza یکی از نقاط مهم در اولین فیلم بلند پیکسار ، داستان اسباب بازی است. از آن زمان به بعد ، یک دستگاه تحویل فست فود مخفی در هر فیلم پیکسار به طور مداوم پنهان شده است. گنجاندن این پیام در عکس های لوکا یک چالش است ، زیرا این مدل ماشین با دهه 1950 سازگار نیست. برای حل این مشکل ، این خودرو بر روی یک پیاگو آپ ، یک وسیله نقلیه سه چرخ ، ساخته شده توسط همان سازنده وسپا ساخته شده است. این مدل سه چرخ را می توان در مراحل پایانی جام پورتوریکو ، پس از شروع باران مشاهده کرد و با کشتی موشکی بالای آن قابل تشخیص است.

20000 مایل زیر دریا

لوک

مردم پورتوریکو ممکن است از موجودات غول پیکر دریایی متنفر باشند ، اما عاشق فیلم هایی در مورد آنها هستند. پوسترهای فیلم شهر را پوشش می دهند ، از جمله پوستر فیلم به نام Etco del Mostro Marino ، که پدر لوکا را شگفت زده می کند زیرا حیوان غول پیکر واقعاً شبیه عمو هوگو است. یکی از فیلم های اصلی نشان داده شده روی این پوسترها 20000 مایل زیر دریا است که توسط دیزنی در سال 1954 تولید شده است. در این فیلم هیچ حیوان غول پیکر دریایی تغییر شکل نمی دهد ، اما در برخی مناطق ماهی مرکب بزرگی دارد.

مادربزرگ کوکو

لوک

وقتی آلبرتو و لوکا سعی کردند از دریا به پورتوروسو برسند ، زنی در قایق آنها را در دریا دید. این قایق النا نام دارد که در مادر کوگل نیز در فیلم کوکو مادربزرگ میگل نام دارد. النا یک نام رایج در اسپانیایی و ایتالیایی است ، بنابراین این فقط یک تصادف است و یک کد مخفی نیست. با این حال ، بسیار جالب است که فکر کنیم مادربزرگ کوکو در کودکی مدتی را در ریویرا ایتالیا گذراند و کشتی به نام او نامگذاری شد.

پینوکیو

لوک

بسیاری از مکالمات لوکا در مورد هنر و فرهنگ ایتالیایی حاوی ساختار دیزنی است. یکی از کتابهای موجود در اتاق جولیا ، ماجراهای پینوکیو ، نویسنده ایتالیایی کارلو کلدودی است که در سال 1940 به عنوان کاریکاتور دیزنی ساخته شد. در این کتاب ، پینوکیو اغلب به دو کلاهبردار خیانت می کند. گربه وانمود می کند کور است و روباه تظاهر به لنگ بودن روی جلد کتاب و دنباله رویاهای لوکا که کتاب را زنده می کند ، گربه شبیه گربه در داستان پینوکیو است.

اردک دونالد

لوک

پینوکیو تنها دیزنی نیست که در اتاق جولیا با او آشنا است. او همچنین یک اسباب بازی دونالد اردک دارد که در پایین تخت نشسته است. دونالد اردک توسط دیزنی در سال 1934 ایجاد شد ، بنابراین در زمان لوکا روایت آن بسیار محبوب بود. شاید جولیا با او ارتباط برقرار کند ، زیرا هر دو تمایل به شکایت دارند و سریع عصبانی می شوند.

فدریکو فلینی

لوک

یکی از تأثیرات عمده انریکو کازاروسا در ساخت لوکا توسط فیلمساز معروف ایتالیایی فدریکو فلینی بود. به طور خاص ، در این فیلم چندین اشاره به فیلم جاده فلینی 1954 وجود دارد. پوستر در میدان اصلی ، در همان منطقه ای که دیوار پوستر 20000 کیلومتر طول داشت ، و یک قایق ماهیگیری در ابتدای فیلم نصب شده است. این فیلم گلسومینا نام دارد که نام قهرمان فیلم جاده است.

اشاره به هایائو میازاکی

لوک

داستان لوکا در مورد یک موجود دریایی که به زندگی زمینی علاقه مند می شود و تبدیل به یک انسان می شود شبیه پری دریایی کوچک دیزنی است ، اما به نظر می رسد طرفداران فیلم استودیوهای گیبلی لوکا را شبیه به پیایو هایائو میازاکی می دانند. کازاروسا گفت میازاکی یکی از بزرگترین تأثیرات او بود ، زیرا بنیانگذار گیبلی به خاطر فیلم هایی در مورد کودکانی که به دنبال دنیایی جادویی هستند مشهور است. نام پورتوریکو به پورکو روسو میازاکی اشاره دارد.

سفری به پیکسار

لوک

هنگامی که لوکا در پایان فیلم از خانواده و آلبرتو خداحافظی کرد ، او و جینا در جلوی قطار با شماره 94608 قرار گرفتند. در اینجا کد پستی استودیوی انیمیشن پیکسار در کالیفرنیا آمده است. این یک منبع منحصر به فرد و منحصر به فرد از دانش است ، زیرا لوکا قصد تحصیل دارد و پیکسار در آرزوی هنرمندانی است که می خواهند هنر و مهارت های خود را در یکی از بهترین استودیوهای فیلمسازی هالیوود دنبال کنند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا