آشپزی

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی؛ چاشنی و پیش‌غذای بی‌نظیر


مطمئنا همه‌ی شما در سفری که به شمال و گیلان داشتید، زیتون پرورده را امتحان کرده‌اید. زیتون پرورده یک چاشنی و پیش‌غذای جذاب گیلانی است که طعمی بی‌نظیر دارد و خوردن آن در کنار غذا، طعم غذایتان را لذیذتر خواهد کرد. در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپزی تصویری ای بی سی مگ قصد داریم طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی را به شما آموزش دهیم که حتما دوست خواهید داشت.

زیتون پرورده گیلانی

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

زیتون پرورده یک چاشنی خوشمزه و جذاب گیلانی است که از ترکیب گردو و رب انار و سبزی معطر تهیه می‌شود و در کنار انواع غذاها می‌توان سرو کرد.

مواد لازم

مواد مقدار
زیتون بی‌هسته 500 گرم
گردو 300 گرم
سیر 3 حبه
سبزی چوچاق و نعناع تازه از هر کدام یک قاشق غذاخوری
آب انار ترش 3 قاشق غذاخوری
رب انار ترش یا ملس 2 قاشق غذاخوری
گلپر یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

1.
برای آماده کردن یک زیتون پرورده خوشمزه، ابتدا سبزی معطر را که شامل چوچاق و نعناع است را داخل خردکن می‌ریزیم و چند پالس می‌زنیم تا کاملا ریز شود. اگر دسترسی به سبزی تازه نداشتید می‌توانید از سبزی خشک هم استفاده کنید.

 

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

2.
در این مرحله، گردوها را نیز همانند سبزی‌ها درون خردکن می‌ریزیم و خرد می‌کنیم. توجه داشته باشید برای تهیه زیتون پرورده نباید گردوها کاملا له شود؛ کمی که خرد شود کافی است.

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

3.
در این مرحله تمامی مواد را که شامل گردوی خرد شده، سبزی معطر، رب انار، آب انار ترش، سیر له شده و گلپر است را درون ظرف مورد نظر می‌ریزیم و کاملا باهم مخلوط می‌کنیم. اگر مواد غلیظ بود با اضافه کردن آب انار آن را رقیق می‌کنیم.

طرز تهیه زیتون پرورده گیلانی

4.
در مرحله‌ی آخر، زیتون‌ها را به مواد اضافه می‌کنیم و کاملا مخلوط می‌کنیم. زیتون پرورده جذاب ما آماده است. آن را به مدت یک الی دو ساعت درون یخچال قرار می‌دهیم تا طعم مواد به خرد هم برود.

ای بی سی مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به‌سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به ای بی سی مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی ای بی سی مگ تَلِنت

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا