هنر و سینما

نقد فیلم کروئلا؛ بالاخره یک فیلم خوب از دیزنی!


“Corolla” بدون شک یکی از بهترین فیلم های دیزنی در سال های اخیر است. اثری جذاب و جذاب که در آن هماهنگی و ارتباط هماهنگ در هر صحنه پیدا می شود. ما مدت هاست که به تماشای فیلم های ضعیف بار دیزنی عادت کرده ایم. محصولات این شرکت فیلم های قهرمان مارول هستند که کاملاً کنترل شده و به طور مصنوعی ساخته شده اند و ظاهر یکسانی دارند ، یا بازسازی های نرم و مبهم کارهای قبلی هستند. در مقایسه با چنین محصولاتی ، کرولا شبیه یک بچه شیطان است. یک شورشی قدرتمند که مستقیم نمی آید. از نظر میزان جسارت ، نوآوری و آزادی عمل در پشت صحنه ، “Corolla” شبیه شاهکارهای دوسی است. برخلاف مارول ، موردی که ترجیح می دهند فیلم را به طور کامل به کارگردان با استعداد بسپارند و به هنر و مهارت آنها اعتماد کنند.

با انتقاد از فیلم کرولا ، بیم آن می رود که داستان پیش برود.

کارگردانی این فیلم بر عهده کریگ ژیلسپی است که بیشتر با فیلم “من ، تونیا” شناخته می شود. اما او همچنین یک فیلم عالی به نام “بهترین ساعت ها” دارد که در سال 2016 کارگردانی کرد. این داستان گروهی از ملوانان است که در کشتی در حال غرق شدن گیر افتاده اند. در آنجا نیز می توانید به وضوح تسلط ژیلسپی بر شاهکارهای خود و هنری که او را به پیش می برد مشاهده کنید. ویژگی ای که با Corolla به پایان رسید.

نمی توان تاثیر فیلم “جوکر” (تاد فیلیپس – 2019) بر فیلم “کرولا” را انکار کرد. در اینجا نیز ما داستان شکل دادن به شخصیت یکی از بدترین شروران روی زمین را خواهیم دید.

“Corolla” داستان طراحی و تکامل شخصیت Corolla Doyle ، بدترین شرور در “101 Spaged Dogs” ، داستان Doody Smith است ، که خود دیزنی نیز موفقیت های بسیاری را به دست آورد. کروئلا که در اصل استلا نامیده می شد ، مادرش را در کودکی از دست داد ، به لندن گریخت و با دو پسر خود ، جاسپر و هورس آشنا شد. او ابتدا با جاسپر و هورس در مورد سرقت جیب و سرقت کوچک مذاکره کرد. اما شخصیت او بیش از این به نظر می رسد ، گویی بزرگتر و بزرگتر تربیت شده است و زندگی او به این شکل ساده و سرانجام به پایان نمی رسد. او سرانجام وقت می یابد تا این طبیعت سرکش را آزاد کند. در آنجا یک Corolla شد.

نمی توان نفوذ “جوکر” (تاد فیلیپس – 2019) بر فیلم “کرولا” را انکار کرد. در اینجا نیز ما داستان شکل دادن به شخصیت یکی از بدترین شروران روی زمین را خواهیم دید.

این یکی از مهمترین عناصر فیلم است. نمی توان تأثیر فیلم “جوکر” (تاد فیلیپس – 2019) بر فیلم “کرولا” را انکار کرد. در اینجا نیز ما داستان شکل دادن به شخصیت یکی از بدترین شروران روی زمین را خواهیم دید. اما جوکر و کرولا تفاوت های بزرگی با هم دارند. در حالی که جوکر یک فرد ساده ، مهربان و دوست داشتنی است که جامعه را به یک شرور خطرناک تبدیل می کند ، کرولا در جهت مخالف قرار گرفته است. کرولا از نظر شخصیتی شیطانی است ، یک دیو غیرقابل کنترل مانند روح او شیطانی است. اگرچه فیلم متأسفانه کمی محافظه کار است و سعی می کند ماهیت دلسوزانه ای نشان دهد (به ویژه در پایان فیلم و رابطه بین او و جاسپر و هورس) ، اما باید پذیرفت که او در کنار مردم است -ما به طرز شگفت انگیزی بد هستیم ، افراد بد دنیا را دوست دارند.

فیلم خیلی از داستان اصلی کرولا دویل فاصله نمی گیرد. فقط چند تغییر جزئی ایجاد شد. به عنوان مثال ، برخی از بازیگران سفید پوست داستان سیاه هستند (مانند آنیتا دارلینگ). رابطه بین کرولا و جاسپر و هورس نیز تقویت شده است. در فیلم اول ، جاسپر و هورس فقط کوهنوردان دیوانه ای هستند که اهمیتی ندارند. اما با “Corolla” 2021 ، آنها عمق بیشتری دارند ، آنها با Corolla دوستی عمیق تری دارند. حتی رابطه جاسپر با کرولا کمی عاشقانه است و خود کرولا بعداً در فیلم به آنها نزدیک می شود. یکی دیگر از تغییرات عمده در فیلم رابطه بین کرولا و سگ های خال خال است. در داستان بزرگ ، او به دنبال یک سگ خجالتی است تا از پوست خود یک لباس زیبا برای خود بسازد. اما در نسخه 2021 ، او چنین نگرانی ندارد و حتی می توان گفت رابطه خوبی با سگ ها دارد. فقط یکی دوبار اصرار کرد که پوشیدن پوست این سگ ها اشتباه نیست!

فیلم از این نظر شگفت انگیز است. وحدت موضوع ، صدا و تصویر در سراسر فیلم دیده می شود. وحدت و پیوندی که در همه جنبه ها دیده می شود. شاید این فیلم نقش کرولا را آنقدر عمیق و دلسوزانه ایفا نکند ، اما رهبری هنری لی و بازی او بینندگان را متقاعد کرد که او در دست شخصیت است. -ایمان.

بازی اما استون تأثیر بسزایی در ساخت این شخصیت داشت. اگر جوکر یک زن است ، استون بهترین انتخاب برای بازی در او است (به هر حال ، ما گزینه های زن زیادی برای بازی در نقش جوکر داریم. برای مثال ، الیزابت ماس ​​را در نظر بگیرید!). او در هر صحنه ای از فیلم می درخشد. اما تامپسون نیز نقش بی نظیری را در پیش روی خود دارد. بازیگران همه عالی هستند. این فیلم خوبی است ، همه چیز درست و منظم است.

این فیلم در دهه هفتاد و وسط جنبش پانک در لندن بود. پانک یک جنبش اجتماعی و فرهنگی است که برخلاف الگوها و ساختارهای موجود عمل کرده است. تأثیرات پانک بیشتر در موسیقی مشهود است. در اوج موسیقی راک و متال ، با موهای بلند و کاپشن چرمی ، طرفداران پانک کاملاً با رادیو در تضاد بودند و قوانین و سبک های خاص خود را داشتند.

این مهاجم پانک را می توان در هر منطقه “کرولا” مشاهده کرد. او یک طراح مد است که می خواهد به قله برسد ، اما مانعی بر سر راهش وجود دارد: بارونس. بارونس یک طرفدار تمام عیار است که همه رقبای خود را رد می کند و می خواهد تنها مرجع در میدان باشد. از آنجا نبرد بین او و کرولا آغاز می شود. استفاده از دهه 1970 و حرکات پانک بی دلیل نیست. مقاومت و عصیان کرولا علیه قدرت یکی از موضوعات اصلی فیلم است. اعتراض ، که او برای بیان خود به طرق مختلف از آن استفاده می کند ، از موسیقی و اجرای زنده گرفته تا لباس های خاص و حتی نمایش بارونس را مختل می کند.

فیلم از این نظر شگفت انگیز است. وحدت موضوع ، صدا و تصویر در سراسر فیلم دیده می شود. وحدت و پیوندی که در همه جنبه ها دیده می شود. فیلم ممکن است آنطور که باید برای نشان دادن شخصیت کرولا عمیق و دلسوزانه نباشد (در بعضی جاها کمتر آشنا به نظر می رسد ؛ به عنوان مثال ، رابطه او با جاسپر و هورس باورپذیر نیست) ، اما جهت هنری و نگرش مثبت توسط اما استون تماشاگران متقاعد شده بودند که با شخصیتی باورنکردنی طرف هستند. کل فیلم زمان نشان دادن دیدگاه کرولا دویل به نظر می رسید.

“Corolla” یک فیلم خوب به عنوان یک فیلم واحد است و یک شرور منحصر به فرد را ارائه می دهد. اما نکته نگران کننده این است که در دنباله فیلم چه اتفاقی خواهد افتاد. این فیلم موفقیت آمیز بود و به نظر نمی رسید که توسط دیزنی منتشر شود. حالا کرولا در دنباله بعدی می خواهد چه مسیری را طی کند؟ آیا با رها کردن نیمی از انسانیت خود به شر بیشتر تمایل دارد یا در محدوده کد فعلی خیر و شر باقی می ماند؟ هنوز برای صحبت درباره این موارد زود است. حال ، بهتر است از این فیلم زیبا و سرکش لذت ببرید. اثری که به طرز ماهرانه ای به ما می گوید که بر هم زدن نظم موجود فقط به کمی شورش و کلی شجاعت نیاز دارد.

شناسه فیلم Corolla

قصه: کریگ ژیلسپی
نویسنده: در فاکس ، تونی مک نامارا
آریو: اما استون ، اما تامپسون ، جوئل فرای ، پل والتر هاوزر
امتیاز Imdb برای فیلم: 7.4 از 10
خلاصه داستان: در لندن در دهه 1970 ، استلا دو ویل ، طراح مد جوان ، پس از از دست دادن مادر و به مشکل خوردن ، به دنبال رویاهای خود رفت. این فیلم بر اساس صد کارتون سگ ساخته شده است و تغییرات کمی دارد.

انتقاد کرولا از فیلم از دیدگاه خود نویسنده است و لزوماً مکان ای بی سی مگمگ نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا