هنر و سینما

۴ فیلم که به تقلید از «حماسه گرگ و میش» متهم شده‌اند


با موفقیت حماسه گرگ و میش ، بسیاری از فیلم های جوان متهم به بازآفرینی آن شدند ، اما این ادعاها چقدر درست بود و چند نفر از آنها در واقع سعی کردند از موفقیت سریال استفاده کنند؟ Twilight که در سال 2008 منتشر شد ، بسیار محبوب بود و سری دنباله آن به زودی کنار هم قرار گرفت. گرگ و میش بر اساس داستان پرفروش ترین استفانی مایرز ساخته شده است که می تواند یک موفقیت بزرگ باشد و فیلم های متعدد این فرانچایز بسیاری از منتقدان را شگفت زده کرده است.

این مجموعه ، با بازی روبرت پتینسون و کریستن استوارت ، مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت (البته به جز گرگ و میش اصلی البته) اما گیشه همیشه چشمگیر بوده است. با وجود این موفقیت بزرگ ، تعداد کمی از فیلمها توانسته اند جواهرات شب را با موفقیت بازسازی کنند. با این حال ، استودیو همیشه سعی کرده است اثری شبیه به گرگ و میش خلق کند.

فیلم های بی شماری تلاش کرده اند تا در سریال گرگ و میش به اوج موفقیت برسند و این پدیده در نهایت آنقدر رایج بود که برخی از فیلم ها ، هرچند شباهت چندانی به فرنچایز نداشتند ، اما متهم به این کار شدند. وقتی آخرین فیلم گرگ و میش ، سپیده دم 2 ، در سینماها اکران شد ، تقریباً هر فیلم اصلی بر اساس یک داستان مردانه متهم به تلاش برای تقلید و تقلید از گرگ و میش شد. اما کدام یک از این ادعاها درست و کدام ها بی اساس است؟

به بازی های گرسنه (بازی گرسنه)

عصر

  • کارگردان: گری راس
  • بازیکنان: جنیفر لارنس ، جاش هاچرسون ، وودی هارلسون
  • تاریخ انتشار: 2012
  • تخفیف گوجه فرنگی: 84 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.8 از 10

موفق ترین آنها The Hunger Games بود ، فیلمی که (نه به طور تصادفی) شباهت اندکی با حق رای دادن Myers داشت. گذشته از این واقعیت که محبوب ترین حماسه بر اساس داستان دختری جوان ساخته شده و همچنین دارای رابطه عاشقانه است ، بسیاری از منتقدان گفته اند که فیلم شباهت چندانی با گرگ و میش و موفقیت سریال ندارد. متکی بر فضایی علیه یک مدینه فاضله دیدنی حق رای دادن بیشتر از منبع اصلی احساسی و ملودراماتیک است. فیلم بازی های گرسنگی بیشتر بر اکشن ، داستان قابل قبول و تفسیر جامعه ای نفرت انگیز تمرکز می کند که هیچ کدام از فیلم های گرگ و میش در آن خوب ظاهر نشده اند.

از طرف دیگر ، Hunger Games موفق شد در مدت کوتاهی از این مقایسه ها فرار کند و اکنون قصد دارد از آن استفاده کند و جالب است که سریال Twilight هنوز علیرغم علاقه طرفداران حق امتیاز. بازی گرسنگی همچنین دارای ستاره ای محبوب به نام جنیفر لارنس بود که نقش قهرمان اکشن باورنکردنی را در خشن ترین فیلم بازی کرد.

یکی از بزرگترین منتقدان فیلم ها و فیلم های گرگ و میش این است که بلا یک قهرمان آرام و گذرا است و انتقاد تا آنجا پیش رفته است که مایرز در نهایت در مورد گرگ و میش ، زندگی و مرگ فقط برای پاسخ دادن به آن نوشت. انتقاد داده می شود. با این حال ، حق رای بازی Hunger Games هرگز سعی نکرده است نقش اصلی خود را به یک بازیکن فعال و مستقل تبدیل کند و این یکی از تفاوت های اصلی این سری با دنباله گرگ و میش است.

به من شماره چهار هستم (من شماره چهار هستم)

عصر

  • کارگردان: دیجی کاروزو
  • بازیکنان: الکس پتیفر ، دیانا آگرون ، ترزا پالمر
  • تاریخ انتشار: 2011
  • تخفیف گوجه فرنگی: 33 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.1 از 10

این اقتباس از یک رمان علمی تخیلی به همین نام ، به کارگردانی دی جی کاروسو اقتباس شده است و در آن مرد جوانی به نام الکس پتیفر (نام آن را به خاطر داشته باشید) بازی کرده است. این فیلم یک عاشقانه عاشقانه و پیچیده است که در آن نوعی قهرمان بیگانه در میان انسانهای روی زمین کمین کرده است که مجبور است به همه جا سفر کند تا شناخته نشود تا اینکه عاشق دختری شود که در دام افتاده است. عشق به یک شهر کوچک. او قهرمان را خطرناک ترین می کند و خود را در خطر قرار می دهد.

من برخلاف برخی فیلم هایی که متهم به سوء استفاده از موفقیت گرگ و میش شده اند ، نفر چهارم هستم ، تقلیدی خشک و پوچ که حداقل علاقه عاشقانه گرگ و میش را از فانتزی به داستانی تغییر داده است. در حالی که بسیار نوآور نیست ، حداقل از بسیاری از آثار دیگر که سعی کرده اند از کل گرگ و میش تقلید کنند ، بهتر است.

به وحشی (وحشیانه)

عصر

  • کارگردان: دانیل بارناز
  • بازیکنان: الکس پتیفر ، ونسا هاجنز ، اولسن تواین
  • تاریخ انتشار: 2011
  • تخفیف گوجه فرنگی: 21 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 5.6 از 10

این نسخه به طرز وحشیانه ای در نسخه قبلی در سال 2011 منتشر شد و الکس پتیفر نیز در آن بازی کرد و داستان معروف دیو و معشوق را روایت می کرد و بدون شک سعی کرد شب را شبیه سازی کند و از مجموعه مایرز در آن زمان استفاده کند. در داستان ، ما یک موجود وحشی داریم که توسط پتی فر بازی می شود و توسط یک جادوگر جوان (با بازی اولسن توئین) مورد آزار و نفرین قرار می گیرد. او سر تراشیده و بدنی پر از الگو دارد تا او را نفرت انگیز جلوه دهد (که البته چندان برای مخاطب مورد نظر جذاب نبود).

بنابراین صحنه ای برای یک عاشقانه کاملاً بر اساس سریال گرگ و میش کنار گذاشته شد و واضح بود که اولین تیزر فیلم قبل از دومین فیلم گرگ و میش ، ماه نو ، در سال 2009 منتشر شد ، اما به نظر می رسد سازندگان می خواهند فیلم را دنبال کنند. روند در سریال گرگ و میش به شکل رسمی تر. این فیلم به دلیل عدم هماهنگی و همدلی با پتیفر و بازیگر زن با ونسا هاجنز مورد انتقاد شدیدتر قرار گرفته است ، اما از سوی دیگر ، فیلم دارای یک موجود عجیب و غریب است که شبیه یک رپر مشهور و کمیک بوک است ، که اگرچه قابل پیش بینی تر به نظر می رسد. از عصر ، ارزش یک نگاه دقیق تر را دارد.

به کلاه قرمزی (کلاه قرمزی)

عصر

  • کارگردان: ت ا
  • بازیکنان: آماندا سیفرید ، شیلو فرناندز ، مکس آیرونز
  • تاریخ انتشار: 2011
  • تخفیف گوجه فرنگی: 10 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 5.5 از 10

کلاه قرمزی 2011 یک داستان عاشقانه وحشتناک وحشتناک است که مستحق خشم منتقدان است ، آنها فیلم را فقط یک تقلید از شب دیدند. این فیلم همجنسگرا ، با وجود فضای تاریخی ، داستان اصلی را به روایتی تبدیل کرد که در آن بازیگر اصلی مثلث عشقی بین دو قهرمان خشن را نگه داشته بود. این فیلم حداقل مشروعیتی دارد زیرا توسط کاترین هاردویک ، خالق گرگ و میش اصلی کارگردانی شده است.

آماندا سیفرد در صدر جدول قرار داشت ، با این حال پارچه قرمز هرگز تا عصر موفقیت آمیز نبود. در عصری که افسانه های زیادی مانند هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر با محبوبیت روبرو شده اند ، فیلم های کمتر جذاب مانند کلاه قرمزی برای حفظ دیدگاه خود و همچنین جلب توجه عموم به بیش از یک بازی خوب از شخصیت اصلی احتیاج دارند. داشته است.

علیرغم ریتم های خوب تاریخ هاردویک ، کلاه قرمزی محبوبیت چندانی را به خود اختصاص نداد و با وجود قدرت گیشه ، هیچ پیگیری وجود نداشت. این فیلم ، مانند بسیاری از فیلم های موجود در این لیست ، کمی موفق بود و حواشی گرگ و میش را ارتقا نداد ، بنابراین تا پایان پایان حماسه گرگ و میش نتوانست دود کامل را خاموش کند و سازندگانش را ناامید کند. مقاله مایرز …

پس از آن ، نوبت به بازی گرسنه رسید تا از تولید کنندگان فرصت طلب تقلید کند و Twilight به دیگر حق رای دادن محبوب تبدیل شد که توسعه دهندگان به هیچ وجه نمی توانند از آن پیروی کرده و از آن الگوبرداری کنند.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا