هنر و سینما

۱۰ فیلم خون‌آشامی ناشناخته‌ی دهه‌ی ۷۰ میلادی که باید ببینید


فیلم خون آشام یکی از خاص ترین فیلم های تمام دوران است. اما کدام یک از فیلم های خون آشام ساخته شده در دهه 1970 شایسته آن نیست؟

دهه 1970 دهه هیجان انگیزی برای سینما بود ، زیرا استانداردهای سانسور تغییر کرد و فیلم های غیر بریتانیایی مرزهای سینمای آمریکا را پیش برد. فیلم خون آشام که همیشه در پس زمینه هیجان داشت ، با استفاده از گرافیک بهتر ، استاندارد سینمای آمریکا را در این دهه تغییر داده است.

به طور کلی ، گونه های خون آشام در این دوره تجربی شدند و در افکار عمومی تقسیم شدند ، که ممکن است بر تغییر تأثیر داشته باشد. برخی از این فیلم ها در همان زمان محبوب بودند و برخی دیگر طرفداران خاص خود را داشتند. در هر صورت ، همه ویژگی های خوب در این فیلم ها شایسته ستایش هستند.

10. Scars Of Dracula

ماراترا دراکولا

کریستوفر لی قبل از اکران پنجمین فیلم از سری فیلم های هامر دراکولا ، دارای سابقه ای متمایز در نقش کنت دراکولا بود. او چندین بار در طول فیلم کشته و زنده شد. زخم های دراکولا از بسیاری جهات بهتر از هر فیلم دیگری در این مجموعه است.

لی از زمان بازی در اولین فیلم دراکولا در سال 1958 وقت بازی در نقش شاهزاده توانا را نداشته است. نویسنده در بورام استوکر شبیه شخصیت نویسنده است که از دیوارهای کاخ و قصر بالا می رود. طبیعت به عنوان یک میزبان داستان این فیلم از سریال کوچک Dracula Netflix (2019) الهام گرفته شده است.

9. دختر تاریکی

دختر تیره

فیلم دیگری از اوایل دهه هفتاد ، دختر تاریک است که زمینه ای سرگرم کننده را با ساختار هنری بالغ ترکیب می کند که کیفیت فیلم را بالا می برد.

در این ویدئو ، یک زوج جوان به هتلی در کالیفرنیا می روند و به طور تصادفی وارد یک مهمانی خونین می شوند که توسط چندین خون آشام قدرتمند اداره می شود.

به بلاکولا

ل

بلاکولا یکی از پرفروش ترین فیلم های سال 1972 بود و برنده جایزه بهترین فیلم ترسناک در جشنواره فیلم زحل شد. این فیلم فراتر از یک فیلم سیاه است. این فیلم از ساخت بسیاری از فیلم های ترسناک سیاه مانند Us and Get Out توسط کارگردانان سرشناسی مانند Jordan Peel الهام گرفته است.

این فیلم درباره یک شاهزاده آفریقایی به نام ماموالده است که به کنت دراکولا می رود تا به او در سرکوب و بردگی قبیله ایبان کمک کند. کنت درخواست او را رد کرد و او را به خون آشام تبدیل کرد و شوهرش را کشت. پس از یک خواب طولانی ، او اکنون بیدار می شود و به دنبال انتقام است.

ویلیام مارشال مانند بازیگران سفیدپوست که نقش دراکولا را بازی می کردند ، بازیگری با استعداد بود که باعث شد ماموالده در فیلم های ترسناک به فردی فراموش نشدنی تبدیل شود.

7. سیرک خون آشام

رافادی خونین

وقتی مردم یکی از شاهزادگان شهر را که خون آشام محسوب می شد ، به جرم کشتن مردم شهر کشتند ، وی بدن خود را به امید زنده شدن نفرین کرد. وقتی فاجعه ای به شهر می رسد ، مردم فکر می کنند که انتقام خداوند است ، تا این که یک مرد آهنین به شهر می آید و قرنطینه را پراکنده می کند تا آنها را از شر وحشت رها کند.

ساکنان بلافاصله متوجه شدند افرادی که برای احیای صاحب داستان مراسم قربانی انجام می دهند ، باید توسط مردم کنترل شوند. این فیلم بهترین صحنه های سورئال و روانگردان را در نوع خود ارائه می دهد ، در این فیلم دیوید پروزی ، فعال جوان و بازیگر دارث ویدر سال ها قبل از بازی در جنگ ستارگان حضور دارد.

6. گنجا و هس

Ganja and Hess ، بر اساس Spike Lee’s Da Blood Of Jesus ، در جامعه منحط آمریکای سیاه در دهه 1970 اتفاق می افتد و از بیوه ثروتمندی می گوید که تنها در یک ساختمان بزرگ زندگی می کند. رویداد خاصی می خواهد.

یک انسان شناس ، خون آشام از شمشیر قبیله خونخوار آفریقایی ، او را به مسافرت برد و از شکل یک خون آشام استفاده کرد تا به او نشان دهد که آفریقایی ها در طول تاریخ چه رنجی کشیده اند. انتشار یک داستان تاریک این قدرت را دارد که با محتوای ناخوشایند خود بیننده را تحت تأثیر قرار دهد.

5. خون برای دراکولا

خون برای خون آشام ها

دراکولا در این فیلم در دنیایی در حال تغییر زندگی می کند که باعث می شود این تغییرات غذای کمتری بخورند و این منجر به بررسی قدرت او می شود. به همین دلیل او به کشور کاتولیک ایتالیا گریخت ، اما در آنجا گرسنگی نیز کشید.

سلامت جسمانی دراکولا او را به یک ویژگی ناگوار تبدیل کرده است که با قوانین و استانداردهای قدیمی همخوانی ندارد.

4. مارتین

مارتین

جورج ا. رومرو ، که میراثی در مجموعه شب مردگان زنده به جا گذاشت ، توانست با استفاده از خون آشام ها به جای زامبی ها ، این کار را انجام دهد.

در مارتین ، نوجوانی که معتقد است خون آشام است از قربانیانش خون می گیرد. آثار رومرو ، مملو از فقر و آشفتگی ذهنی با پیشرفت فیلم تا پایان اجتناب ناپذیر آن ، عظمت تفکر او را در یک ژانر نشان می دهد.

3. نوسفراتو (خون آشام)

خونین نوسفراتو

نسخه های مختلفی از فیلم از زمان انتشار نوسفراتو مورنا ظاهر شده است ، اما خون آشام ورنر هرتساگ ، نوسفراتو احتمالاً احساسی ترین و غیرقابل پیش بینی ترین آنها است. احساس تنهایی و ناراحتی از جاودانگی مردگان و شریک ثابتش کلاوس کلینسکی ، کنت را به داستان موجودی غمگین خسته از زندگی جاودانه تبدیل کرد.

اگرچه این شخصیت فراموش شده است ، اما ما گوشه ای از قدرت و جذابیت شاهزاده تاریکی را می بینیم و شکار او برای لوسی هارکر به یکی از خاطره انگیزترین لحظات یکی از بازیگران و محبوب ترین سینما تبدیل شده است.

2. اولین نیش ها را دوست داشته باشید

تا کنون جوک خون آشام های زیادی ساخته شده است ، اما شاید هیچ کدام به اندازه اولین فیلم عاشقانه خنده دار نباشند. در این فیلم زیبا و زیبا ، جورج همیلتون لباس سیاه کنت دراکولا بر تن دارد و از مردم شهر نیویورک وحشت دارد.

این فیلم با تمام فیلم های خون آشام Hammer Films شوخی می کند و دنیای دیسکو دهه هفتاد را به مخاطب منتقل می کند.

1. مرد امگا

امگا من

داستان این فیلم که قبل از وقایع I Am Legend ظاهر شده است درباره مردی به نام Dr. نویل که از یک جنگ بیولوژیکی جان سالم به در برد و تقریباً با یک واکسن آزمایشی جمعیت جهان را از بین برد. پس از کاوش در دنیای خطر ، او موجودی جهش یافته در شب را می بیند که تشنه خون است.

موجودات جهش یافته علم و آگاهی از شرایطی را که برای آنها ایجاد شده است ، سرزنش می کنند و در نتیجه معتقدند که نویل باید به عنوان نماینده آرمان خود مرده باشد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا