هنر و سینما

چرا فیلم‌های علمی-تخیلی نتفلیکس کسل‌کننده شده‌اند؟


سال 2020 یک سال غیرمعمول علمی تخیلی بود ، زیرا همه گیر کرونا فضایی منحصر به فرد ایجاد کرد که باعث ایجاد پروژه هایی مانند Night Vision و Syncranic شد.

با اکران فیلم های علمی تخیلی مانند The Sandcastle و The Matrix 4 در اواخر امسال ، Netflix در تلاش برای ساخت پروژه ای با همان هیجان و کیفیت است و انتظارات زیاد است.

سینما دریچه ای برای فرار از فشارها و جنایات زندگی واقعی ما است و داستان های علمی تخیلی بهترین نوع آن است. عناصر واقعیت جادویی به همراه داستانی غیرقابل تصور ، ژانر را به جلو می راند و حسی وصف ناپذیر را برای بیننده ایجاد می کند. این فیلم ها با نگرانی زیادی در مورد فناوری و آینده همراه هستند. همانند فیلم من مادر هستم ، این فیلم در آبهای عمیق غرق در نابرابری های روانی مادران می شود.

با این حال ، علیرغم شاهکار کوچک امیدوارکننده ، ژانر علمی تخیلی نتفلیکس در مقایسه با فیلم های اکشن و پرطرفدار مانند The Old Guard و The Army of the Dead پروژه های ارزنده ای نداشته است و امسال ، علمی تخیلی Netflix بسیار تاریک شود آیا مقوله داستان های علمی تخیلی در یک چرخه قرار گرفته است و آیا تمایل به وفادار ماندن به جنبه های علمی این مفاهیم اوضاع را بدتر کرده است؟ چرا این فیلم ها شکست خوردند؟

نتفلیکس فیلم های علمی تخیلی زیادی ساخته است

نتفلیکس

ژانرهای علمی تخیلی و فانتزی در Netflix با فیلم های زیادی مرتبط شده اند که جنبه های مختلف این ژانر را به روش های مختلف پوشش داده اند. مهمترین آنها جعبه پرندگان است که با وجود طراحی جذاب ، نظرات متفاوتی از منتقدان و مخاطبان دریافت کرده است. با این حال ، محبوبیت تصویر انفجاری اهمیت فضای وحشتناک آن را نشان می دهد که به تکنیک های بینایی ، شنوایی و سوء ظن بستگی دارد ، اما این که این اثر کم است روایتی مبهم و به دلیل عدم وجود احساسات بسیار احساسی است. به دیده نشده. با شکل بالقوه خود مطابقت ندارد.

از سوی دیگر ، یکی دیگر از فیلم های ترسناک Netflix 2021 ، Oxygen ، با تنش شدید و استفاده هوشمندانه از فضاهای کلاستروفوبیک ، بینندگان را به وجد آورد. یکی از دلایل موفقیت اکسیژن شیوه ترسناکی است که در آن واقعیت فوری را به تصویر می کشد ، این جنایات وحشتناکی است که میلیون ها نفر را زنده می کند ، با نگاهی به بقای انسان در دنیایی که با مرگ متلاشی شده است. صورت. این مضامین به طرز هوشمندانه و بدون تردید با روایت اکسیژن عالی دوخته شده است که برای فیلم مزیت محسوب می شود. بین مرزهای فیلمهای آخرالزمانی خوش ساخت مانند نابودی و ایبوی ، ترکیبی از داستان های علمی تخیلی و اسرار مختلف وجود دارد که منجر به یک تجربه هیجان انگیز می شود ، همانطور که در عشق و هیولاها و سکوت مشاهده کردیم.

دلیل اینکه فیلم های تخیلی نتفلیکس نتایج خوبی نگرفتند

نتفلیکس

یکی از بزرگترین دلایل این امر افزایش ناگهانی و فشار مداوم برای ایجاد چنین محتوایی است. این قابل درک است که اولویت ها برای کیفیت و تولید با موضوعات کلیشه ای خوب پیش نمی روند. یک مثال خوب در این مورد فیلم آسمان نیمه شب با بازی جورج کلونی است که احساساتی مانند امید و ناامیدی را به تصویر می کشد ، اما بیش از حد موضوع را از پیشینیان خود وام می گیرد و نمی تواند معنای زندگی بازیکنان اصلی آن را تعریف کند. همین امر را می توان برای Ivo ، که به موضوعات بقا و استعمار پس از آخرالزمان می پردازد ، گفت ، موضوعاتی که قبلاً در مورد موضوعات مهم به آن پرداخته شده است و اگر از منظر جدیدی انجام نشود ، مطمئناً برای مخاطبان جالب خواهد بود. ایوو از نظر بصری خوب است ، اما از نظر بازیکنان اصلی و نقشه شلخته است.

علاوه بر عدم اصالت این آثار ، اکثر فیلم های علمی تخیلی نتفلیکس از نقایص علمی کامل رنج می برند ، که تقریباً همیشه در قالب اشتباهات پر سر و صدا در طول فیلم ظاهر می شود.زمان و نحوه کار انسان در فضا. علاوه بر این ، مفهوم جالب رقابت در زمان ، همانطور که در بیدار دیدیم ، وقتی با خطرات جهانی و جهانی ترکیب شود ، خوب کار نمی کند. در عین حال ، همانطور که در بالا ذکر شد ، دقت علمی روایت های علمی تخیلی مهم است ، زیرا اگر رعایت نشود ، از دست دادن 99 درصد این فیلم ها برطرف می شود. بهتر است بدون نیاز به استفاده از ابزار و ماشین ، طرح بزرگی از فیلم را با حقایق قابل قبول با گرافیک جذاب و روایت تهیه کنید. ما این را به وضوح در فیلم مسافر قاچاق مشاهده کردیم که اقدامات ، نگرانی ها و احساسات مشابهی داشت.

چگونه نتفلیکس می تواند مشکل فیلم های علمی تخیلی را حل کند

نتفلیکس

این مهم است که بپذیریم که Netflix بدون شک در طول این سالها فیلم های علمی تخیلی شگفت انگیزی از جمله Ghost و Arc را نشان داده است. با این حال ، مکانهای زیادی وجود دارد که می توان آنها را بهبود بخشید ، به ویژه در نحوه ساخت چنین روایاتی ، که احتمالاً در جهان آخرالزمانی و سفرهای فضایی رخ می دهد که احساسی یا واقعی نیستند. شاید بتوان از شاهکارهای خلق شده امسال مستقل الهام گرفت ، که مهمترین آنها باند کریستوفر سورن است ، که تهدید تکنولوژی و کیفیت شعر را به طرز غیرمعمول و جالبی به نمایش می گذارد. علاوه بر این ، موارد زیادی در زمینه فیلم های کیهانی یا علمی دیده نشده باقی مانده است که می توان بدون نیاز به استفاده از عناصر متعارف ، محدودیت های این ژانر را پیش برد.

نتفلیکس امسال چندین فیلم علمی تخیلی را اکران می کند و باید دید آیا این پروژه ها می توانند دیدگاه های جدیدی به ژانر فیلم ها اضافه کنند یا خیر. به عنوان مثال ، عناوین امیدوار کننده ای مانند The Bohemian Astronaut ، که گزارش های شگفت انگیز آنها از تنهایی و هیجان را می توان در سینما به خوبی ارائه کرد. فیلم آنها شبیه سازی تیرون نیز یک فیلم علمی تخیلی کمدی و مورد انتظار است. یکی دیگر از فیلمهای هیجان انگیز فرار از مرد عنکبوتی است که گفته می شود درباره اجزای خاص و تأثیرات آنها بر آگاهی انسان است. باید بنشینیم و ببینیم آیا Netflix می تواند تغییری در نحوه کار خود ایجاد کند یا خیر.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا