برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

چرا عروسک تک شاخ بین بچه ها محبوب است ؟

بازی و سرگرم کردن کودک همیشه از دغدغه های مهم والدین خصوصا والدی است که در طول روز وقت بیشتری را با او می گذراند. قطعا می دانید که راه های مختلفی برای سرگرم کردن فرزندتان وجود دارد اما منطقا شما باید دنبال روش هایی باشید که علاوه بر سرگرمی، مهارت های مختلف ذهنی و اجتماعی و حتی مهارت های حرکتی را نیز در کودک تقویت کند.

این گونه با انجام بازی های هدفمند می توانید فرزندی سالم از لحاظ ذهنی و روحی داشته باشید. کافی است ابزار مختلف برای این کار را فراهم کنید. عروسک تک شاخ به عنوان یک عروسک و دوست خیالی محبوب برای کودکان شاید بهترین گزینه برای بازی باشد. در ادامه با همراه باشید تا روش های تقویت مهارت های مختلف در کودک به کمک عروسک تک شاخ را برایتان بیان کنیم.

مزایای بازی کودک با عروسک تک شاخ چیست؟

تقویت مهارت های حرکتی کودک

اجرای یک نمایش عروسکی با عروسک تک شاخ که بسیار طرح و جلوه جذابی برای کودکان دارد می تواند مهارت های حرکتی مختلفی را در کودک شما تقویت کند. شما باید در طی این بازی ها از کودک تان بخواهید با استفاده از عروسکش مفاهیم مختلفی را به شما منتقل کند. حتی می توانید چالش را برای او سخت تر کنید و بگویید بدون هیچ کلامی و تنها با حرکت دست، منظور خود را به شما برساند. این چالش نه تنها برای فرزند شما جذاب و سرگرم کننده خواهد بود، بلکه چالاکی و مهرات های حرکت دست او را تقویت خواهد کرد.

همین امر در طولانی مدت باعث می شود فرزند شما هماهنگی میان اعصاب و عضلات پیدا کند و مهارت های حرکتی خود را توسعه دهد. علاوه براین انجام بازی های نمایشی این چنینی، تقویت و افزایش هماهنگی مهارت های دیداری، حفظ تعادل و جهت یابی را نیز برای کودک شما به همراه خواهد داشت. تنها لازم است به این متدهای جدید فرزندپروری اعتماد کنید و در بازی های کودکانه همراه فرزند خود باشید.

بازی کردن با عروسک تک شاخ و افزایش اعتمادبه نفس

کودکان در سال های اولیه زندگی خود نیاز دارند در معرض توجه قرار بگیرند و اگر این مرحله را به خوبی نگذرانند، تبدیل به نوجوانی منزوی، گوشه گیر و خجالتی می شوند. یکی از بهترین متدهای خلاقانه برای افزایش اعتمادبه نفس در کودکان، ایجاد موقعیت های نمایشی مختلف و قرار دادن کودک در راس این نمایش ها است.

حتی خرید عروسک تک شاخ ارزان در این موقعیت بسیار به شما کمک خواهد کرد؛ زیرا اسب تک شاخ یا همان یونیکورن یک موجود افسانه ای در انیمیشن های مختلف است که بسیاری از کودکان آرزو دارند روزی این افسانه را در واقعیت ببینند و یک اسب تک شاخ واقعی داشته باشند.  بنابراین اگر در میان اسباب بازی های کودک شما این عروسک وجود داشته باشد، او خود را در همان افسانه ها پیدا می کند و رویای بودن در کنار یک یونیکورن برایش محقق می شود.

فرزند شما باید در یک موقعیت نمایشی قرار بگیرد و با استفاده از عروسک خود برای شما نقشی را ایفا کند. شما به عنوان والدین و مهم ترین انسان های فعال در زندگی فرزندتان، با تشویق و توجه به او می توانید اعتمادبه نفس او را افزایش دهید و به او بفهمانید که مانند یک ستاره در وسط این نمایش سرگرم کننده می درخشد.

اگر بتوانید بعد از مدتی با استفاده از دوستان و آشنایان خود مخاطبان این نمایش را افزایش دهید، کودک با هر بار اجرای نقش روی استیج خانگی، بخشی از این مهارت های ارتباط جمعی خود را توسعه می دهد و شما در آینده جوان برومندی را مشاهده خواهید کرد که قادر است با اعتمادبه نفس بالا با دیگران برخورد کند و تبدیل به یک شخصیت محبوب در میان دوستان خود شود.

بازی با عروسک تک شاخ و توسعه تفکر خلاقانه

کودکان دنیا را مانند بزرگسالان نمی بینند و در حقیقت هنجارهایی که برای سنین بالاتر وجود دارد برای کودکان تعریف نشده است. همین امر سبب می شود آن هادید خلاقانه تری داشته باشند و با شکستن کلیشه های موجود با دیدی فراتر از نگاه متعارف جامعه، به اتفاقات اطراف خود نگاه کنند. مسئله مهم این است که در سنین پایین، خلاقیت کودک باید به شکل هدفمند رشد کند تا تبدیل به یکی از اصلی ترین ویژگی های او شود.

بازی کردن یکی از مهم ترین و پایه ای ترین ابزارهای افزایش خلاقیت در کودکان به شمار می آید و شما می توانید با خرید عروسک  های مختلف، موقعیت های متنوعی برای بروز خلاقیت کودک خود فراهم کنید. عروسک تک شاخ با وجهه اسطوره ای و افسانه ای خود شاید یکی از مهم ترین اسباب بازی هایی باشد که باید به سراغش بروید.

اصلا لازم نیست دنبال یک عروسک گران و فوق لاکچری باشید، شما می توانید با خرید عروسک تک شاخ ارزان نیز در ساعات بازی کودک تان از او بخواهید موقعیت های خلاقانه ای را برای عروسک خود ایجاد کند. از آن جایی که تک شاخ یک موجود غیرواقعی است، کودک می تواند هر شرایطی را برای او تصور کند و این آزادی در خلق موقعیت، باعث افزایش خلاقیت و ایجاد نگاه غیرکلیشه ای برای او خواهد شد.

خلق داستان های متفاوت

کودکان عاشق قصه ها هستند و همیشه خود را به عنوان یکی از اصلی ترین مهره های قصه هایی که می شنوند، تصور می کنند. اسب تک شاخ  یکی از موجوداتی است که از دل این قصه ها بیرون آمده و بسیاری از کودکان با این موجود افسانه ای ارتباط قوی برقرار می کنند. اگر کودک شما هم این شخصیت کارتونی را می شناسد، پس خرید عروسک تک شاخ برایش بسیار جذاب خواهد بود و او را خوشحال خواهد کرد.

شما می توانید یکی از قصه های مورد علاقه کودک خود را برایش بخوانید و از او بخواهید با کمک عروسکش این موقعیت داستانی را ادامه دهد. او باید بتواند خود و عروسکش، که کاراکتر اصلی قصه هستند را هدایت کند. قطعا این بازی مهارت قصه گویی و ایجاد موقعیت های داستانی را در کودک شما تقویت خواهد کرد.

شاید فرزند شما با همین بازی های کودکانه علاقه خود به داستان سرایی را پیدا کند و در بزرگسالی تبدیل به یک نویسنده خلاق و چیره دست شود. شما باید در سال های اولیه زندگی فرزندتان، محیطی را برای او فراهم کنید تا بتواند استعدادهای خود را پرورش دهد.

انجام بازی های خلاقانه در پیشرفت مهارت های مختلف کودک تاثیر بسیار زیادی دارد، خصوصا اگر کودک را از همان سنین پایین تر در موقعیت های سرگرم کننده غیرکلیشه ای قرار دهید و از او بخواهید تفکر آزاد داشته باشد. عروسک هایی مانند تک شاخ که نمونه واقعی و عینی در جهان ما ندارند، در پیشبرد این هدف به شما کمک شایانی خواهند کرد. مراکز معتبر فروش اسباب بازی از جمله فروشگاه اینترنتی ململ به شما کمک می کنند که بدون نیاز به صرف زمان های طولانی برای خرید حضوری، بتوانید با خرید عروسک تک شاخ خارجی و مرغوب مسیر رشد ذهنی و مهارتی در کودک دلبندتان را به راحتی طی کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا