لوازم خانگی

راهنمای خرید لوازم ‌تحریر ضروری برای دفتر کار


در کنار کامپیوتر، لپ‌تاپ و سایر لوازم الکترونیکی که این روزها جزو جدانشدنی هر اداره یا دفتر کاری محسوب می‌شوند، لوازم تحریر بخش عمده‌ی وسایل مورد نیاز ما را تشکیل می‌دهند. اغلب دفاتر بزرگ اداری اتاق یا کمد مخصوصی دارند که تمام لوازم تحریر پرمصرف در آن‌جا نگهداری می‌شوند و همه در هر زمان به راحتی می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. اما در مورد دفاتر کوچک یا خانگی چنین امکانی فراهم نیست و برای راه‌اندازی آن باید بدانیم که کدام لوازم تحریر ضروری است. در این مطلب 8 لوازم تحریر ضروری را که برای هر دفتر کاری نیاز است نام بردیم.

1. ماژیک و هایلایتر

ماژیک

اگر در حال خواندن یک کتاب، روزنامه یا مجله باشید و متوجه نکات ضروری شوید که باید به آن توجه کرد، باید نشانگرهایی مانند ماژیک برای خط‌کشی زیر نقل‌قول‌ها یا جملات مهم داشته باشید. نقل‌قول‌ها یا جملات مهمی که می‌توان در یک سمینار از آن‌ها استفاده کرد یا به عنوان نکته روی تابلوی اعلانات و یادداشت‌های روزانه نوشت. از ماژیک و نشان‌گرها می‌توان برای برجسته کردن نکات ضروری در یادداشت‌ها یا کتاب‌ها استفاده کرد.

ماژیک هایلایتر

2. خودکار

خودکار

یکی دیگر از لوازم تحریرهای ضروری برای دفتر کار، خودکار است. اگر اهل مصاحبه و ملاقات‌های روزانه باشید، چیزی که باید با خود حمل کنید یک خودکار است. هیچ استثنایی وجود ندارد؛ شما باید همیشه در یک کنفرانس یا جلسه‌ی فروش یا ارائه‌ی مطلب یا هر جلسه‌ی دیگری یک خودکار به همراه داشته باشید. برای یادداشت نکات ضروری به یک خودکار نیاز دارید. همچنین، انتخاب خودکار مناسبی که متناسب با نیاز شما باشد بسیار مهم است. فقط سراغ یک خودکار نروید. می‌توانید خودکارهایی با جوهرهای مختلف داشته باشید تا بتوانید مطابق شرایط از آن‌ها استفاده کنید.

خودکار کیان

3. دفتر یادداشت

دفتر یادداشت

در کنار یک خودکار مناسب باید دفتری برای یادداشت هم داشته باشید. دفاتر از لوازم ضروری اداری و بهترین راه برای ذخیره‌ی اطلاعات به شمار می‌روند. می‌توانید در دفترچه‌ها یادداشت بنویسید، خط‌کشی، تصاویر، نمودار و نقشه‌ ترسیم کنید. می‌توانید از کاغذ موجود در دفتر برای یادداشت پیام‌های ضروری استفاده کنید. دفترهای یادداشت به راحتی قابل حمل هستند و همچنین فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

دفتر یادداشت

4. کاغذ یادداشت و پدهای نوشتاری

کاغذ یادداشت

حمل کاغذ‌های یادداشت بسیار آسان است و می‌توان از آن‌ها برای نت‌برداری سریع اطلاعات مربوط به شماره تلفن، نام و سایر جزییات استفاده کرد. همیشه یک دسته کاغذ یادداشت کوچک در کنار تلفن خود نگه دارید تا تمام اطلاعاتی را که روی تلفن دریافت می‌کنید یادداشت کنید و پدهای نوشتاری همیشه شما را برای ثبت اطلاعات همراهی می‌کنند.

کاغذ یادداشت

5. مداد یا مدادنوکی

مداد

به مداد به عنوان یک وسیله‌ی کودکانه نگاه نکنید. مدادها نیازی به جوهر ندارند و همچنین ماندگاری بیشتری دارند. البته مدادنوکی‌ها این روزها بیشتر کاربرد دارند و از لحاظ زیبایی و کاربردی بودن پرطرفدارترند. حتما نیاز به یادآوری نیست که وقتی جوهر یک خودکار تمام می‌شود یا از کار می‌افتد، یک مداد به کمک شما می‌آید. مدادها همیشه کاربردی و مفید هستند و توجه داشته باشید که اگر مداد دارید، باید تراش و پاک‌کن هم داشته باشید.

مداد مشکی

6. کاغذهای سفید

کاغذ سفید

زمانی که دفتر یا کاغذ یادداشت در دسترس نباشد کاغذهای سفید همیشه به عنوان یک پشتیبان عمل می‌کنند. داشتن چند کاغذ سفید یا برگه‌های A4 همیشه به در می‌خورد. کاغذها همیشه کمک می‌کنند تا ایده‌ها از مغز شما خارج شوند و همیشه می‌توانید به افکارتان روی کاغذ شکل دهید. از کاغذها برای ایده‌پردازی، ترسیم تصاویر و بیان نظراتتان استفاده کنید.

کاغذ A4 ا

7. پاکت و نظم‌دهنده

نظم دهنده لوازم تحریر

پاکت برای ارسال چک، دعوت‌نامه، کارت ویزیت و حتی بروشور شرکت یا دفتر شما بسیار کاربردی است. از آنجایی که نامه‌نگاری این روزها جایش را به پست الکترونیکی داده است، این پاکت‌ها را می‌توان برای اهداف دیگری مانند نگهداری کاغذهای ضروری استفاده کرد.

نظم‌دهنده‌ها کمک بسیار زیادی به مرتب و در دسترس بودن وسایل دفتر می‌کنند. می‌توان روی هر یک از این جعبه‌ها یا قفسه‌ها برچسب زد و محتویات آن را مشخص کرد تا هنگام ذخیره در انبار یا کمدها با مشکل مواجه نشد و برای رجوع به آن‌ها در زمان و فضا صرفه‌جویی کرد.

پاکت نامه

8. منگنه و گیره

منگنه و گیره

منگنه‌ها و گیره‌های کاغذ بهترین راه برای کنار هم قرار دادن ورقه‌ها و کاغذها هستند. مطمئن شوید که تعداد زیادی گیره و منگنه برای به هم متصل کردن برگه‌ها یا رسیدهای موجود خریداری کرده‎اید. بعضی از منگنه‌ها در انتهای خود قسمتی دارند که از آن‌ها می‌توان برای باز کردن سوزنشان هم استفاده کرد. می‌توان از منگنه‌های بزرگ برای وصل کردن آگهی‌ها یا سایر اعلامیه‌ها روی تابلوی اعلانات استفاده کرد.

منگنه سی‌کلاس

موارد فوق از لوازم تحریرهای ضروری برای هر دفتری به شما می‌روند. لوازم تحریرهای اداری دیگری مانند تمبر، چسب، نوار، سنجاق و کلیپس هم به فراخور نیاز می‌توانند برای دفاتر اداری ضروری و کاربردی باشند و محدودیتی برای لوازم تحریر وجود ندارد.

منبع: buchanst

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا