هنر و سینما

نقد سریال «رزیدنت ایول: تاریکی بی‌انتها»؛ رازی ناگفته باقی نمی‌ماند


تقریباً تبدیل به یک سنت برای Capcom تبدیل شده است که یک سری سه قسمتی را یک بار در سال علاوه بر نسخه های مختلف بازی ویدئویی Resident Evil ، که با تاریخچه بازی هماهنگ است ، بسازد. داستان عالی است. این تمرین در دهه 200 با فیلم “مجری چهار بعدی” آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. “تاریکی نامرئی ها” ، مجموعه ای چهار قسمتی که توسط نتفلیکس تولید شده است ، آخرین نمونه از انیمیشن سه بعدی Capcom در دنیای فانتزی “Resident Evil” است.

بیم آن می رود که این داستان در انتقاد از سری Resident Evil منتشر شود.

داستان “تاریکی جانوران” در سال 2006 ، در وسط عملیات بین “Resident Evil 4” و “Resident Evil 5” اتفاق افتاد. سیستم کاخ سفید به صورت مخفیانه هک می شود. لیان اس کندی ، که دختر رئیس جمهور را از اروپا نجات داد و یک قهرمان ملی است ، پرونده را هدایت خواهد کرد. از سوی دیگر ، کلر ردفیلد ، به عنوان یک روزنامه نگار مستقل ، به بررسی جنگ داخلی در کشوری تخیلی به نام پاناما می پردازد. به نظر می رسد این دو داستان به هم مرتبط هستند.

تاریخچه سریال چندان قوی نیست. دارای حفره های تاریخی زیادی است. مسلماً Resident Evil هنوز داستانی قدرتمند نداشته است. اگرچه بازی های ویدئویی در این مجموعه از نظر قصه گویی چندان عمیق و پیچیده نیستند ، اما فقط بهانه ای برای تحریک داستان هستند. بیشتر به دلیل بازی و مشارکت تماشاگران در شخصیت ها است که داستان های آنها برای تماشاگران جذاب می شود. انیمیشن های سه بعدی قبلی نیز وضعیت مشابهی داشتند و تنها به دلیل صحنه های رزمی سه بعدی و بسیار جذاب بود که توانستند رضایت مخاطب را جلب کنند. اما مشکل “تاریکی بی نهایت” بسیار عمیق تر از آن است.

“تاریکی نامرئی ها” آغازی قوی دارد. این فیلم با صحنه نبرد در پناهگاه شروع می شود و با حمله به کاخ سفید پایان می یابد. اما افسوس که کل سریال در این قدرت باقی نمی ماند و در قسمت های بعدی شاهد تخفیف عجیبی خواهیم بود. به نظر می رسد هرچه به پایان سریال نزدیک می شویم ، سازندگان سریال سریعتر آن را به پایان می رسانند.

از نظر تاریخی ، “تاریکی جانوران” از استاندارد سری “Resident Evil” پایین تر است ، استانداردی که بسیار پایین است. داستان این مجموعه خیلی دور از دسترس و آسان نیست ، بسیار گیج کننده به نظر می رسد ، بازیکنان بسیار سریع معرفی شدند و خیلی سریع حذف شدند. این نکته آخر شاید عجیب ترین و غیرقابل درک ترین عیب این مجموعه باشد. در این سری بازیکنان جدیدی معرفی می شوند. نوعی از افراد با حقوق و خوش سلیقه. اما نویسنده این مجموعه همه چیز را به طرز عجیبی رد می کند. زندگی نامه آنها همه در این چهار قسمت به پایان می رسد. جیسون و شانمی به ویژه بازیکنان جذابی در این مجموعه هستند ، آنها شک های عمیقی دارند و احتمالاً بازیگر هستند و از مهارت های آنها می توان در فیلم و حتی بازی بعدی استفاده کرد. اما افسوس که نویسنده آنها را نادیده می گیرد. شاید یکی از مشکلاتی که سازندگان سریال با آن روبرو هستند هزینه تولید باشد. ساخت فیلم های سه بعدی با این کیفیت آسان نیست ، بنابراین آنها مجبور بودند با قسمت های چهل دقیقه ای (همراه با فیلم های قدیمی سینمایی) روبرو شوند و برگهای زیادی را حذف کنند.

لیان و کلر به تنهایی شخصیت های اصلی مجموعه “Resident Evil” هستند که در این مجموعه ظاهر می شوند و مطمئناً داستان آنها بعد از سریال ادامه خواهد داشت. این واقعیت که دو سال پس از انتشار نسخه بازسازی شده بازی بسیار موفق “Resident Evil 2” ، بار دیگر شاهد حضور لیان و کلر در کنار هم بودیم ، مطمئناً در موفقیت این مجموعه کمک شایانی خواهد کرد. با این حال ، مشخص نیست که آیا این یک استراتژی از پیش برنامه ریزی شده بود یا حادثه رانندگی. لیان که همیشه عین لیان است. بزدل و شجاع و شجاع. اما پرداخت هزینه برای شخصیت کلر عجیب است. ما در قسمت های قبلی (به عنوان مثال ، “رزیدنت اویل 2”) دیدیم که کلر بسیار آموزش دیده و ماهر است و در صورت مبارزه می تواند حریفان خود را به خوبی شکست دهد. اما کلر در تاریکی بی پایان یک روزنامه نگار ساده و آسان است و قدرت او قلم روشن کننده او است. او به راحتی دستگیر می شود و نمی تواند کاری انجام دهد. اگر لیان آن را درک نمی کند. این مقدار کمی از طعم کلر را نشان می دهد.

یکی از نقاط قوت تاریخی این مجموعه کاملاً به آنچه امروز در سراسر جهان اتفاق می افتد بستگی دارد. درست است که ما هنوز در آستانه انتشار یک ویروس ناشناخته هستیم که به مردم در سراسر جهان حمله می کند و باعث ترس و دلهره می شود ، اما ما سعی کرده ایم به موضوعات اصلی سیاسی مانند درگیری سیاسی بین چین و نویسنده بچسبیم. ایالات متحده. ، بحران خاورمیانه و به ویژه افغانستان (به نظر می رسد کشور پناهندگی از نظر نوع مسائل سیاسی و بحران های موجود بسیار شبیه افغانستان است). البته نتفلیکس مراقب است که با چین وارد جنگ نشود و میلیاردها دلار بیننده در آن کشور از دست ندهد. به همین دلیل ، اگرچه در ابتدا به نظر می رسید که چین نقش عمده ای در این خرابکاری ها داشته است ، اما به تدریج حقایق جدیدی فاش شد.

“تاریکی جانوران” مطمئناً طرفداران دو مجموعه “Resident Evil” را راضی خواهد کرد. اما مشکل این است که محتوا و داستان چیزی به این مجموعه اضافه نمی کند. این مانند یک قسمت اضافی است که در بین آن قرار دارد و مهم نیست که باشد یا نه. تمام چهره های آنها در چهار قسمت از داستان آنها به پایان می رسد ، همه تجربیات جمع آوری شده و هیچ رازی برای فاش شدن باقی نمی ماند. تنها چیزی که می توانیم از آن مطمئن باشیم حضور لیان و کلر در تصویر بعدی است که این نیز یک واقعیت مسلم است. به هر حال ، کیفیت سریال آنقدر بالاست که ارزش یک بار دیدن را دارد.

شناسه سریال رزیدنت اویل: تاریکی بی نهایت

قصه: ایچیرو هاسومی
نویسنده: ایچیرو هاسومی ، شوگو موتو
نکات سریال Imdb: 5.9 از 10
خلاصه داستان: لیان کندی ، مامور فدرال رزرو و تیمی برای بررسی این حادثه به کاخ سفید اعزام شدند ، اما پس از قطع ناگهانی برق ، لیان و همراهانش مجبور شدند گروهی از زامبی های فراری را نابود کنند.

انتقاد از سری Resident Evil دیدگاه خود نویسنده است و لزوماً مکان DigiCalamg نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا