برترین های کسب وکار ایرانیعلمی و پزشکی

چه زمانی قهوه بخوریم تا لاغر شویم؟

زمان مناسب برای خورن قهوه و لاغری چه زمانی است؟

قهوه جزو 10 نوشیدنی برتر و محبوب دنیاست و بسیاری از افراد بدون نوشیدن یک فنجان قهوه، نمی توانند روز خود را آغاز کنند. یکی از دلایل محبوبیت قهوه و افزایش تقاضا برای خرید قهوه، تنوع در روش تهیه آن است. شما می توانید به روش های مختلف، در سریع ترین زمان آن را درست و میز صبحانه خود را با آن کامل کنید.

برخی دیگر هم برای کاهش وزن و افزایش سوخت وساز بدن، قهوه را معجزه لاغری می دانند. این نوشیدنی کم کالری و سرشار از کافئین، بر چربی سوزی بدن تاثیر دارد، اما بدون داشتن برنامه غذایی سالم و تحرک کافی باعث لاغری نمی شود. اگر کنجکاو هستید که بدانید نوشیدن قهوه چه تاثیری بر لاغری شما دارد و چه زمانی باید آن را مصرف کنید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید.

بهترین نوع قهوه برای چربی سوزی

تا اینجا با تاثیر قهوه بر کاهش وزن آشنا شدیم. درباره نوع قهوه هم بد نیست بدانید که قهوه سبز در مقایسه با قهوه سیاه، کافئین و اسید کلروژنیک بیشتری دارد. قهوه سیاه شسته و بوداده می شود و طی فرآیند فرآوری، کافئین آن کاهش می یابد بنابراین قهوه سبز ممکن است تاثیر بیشتری بر سوزاندن چربی داشته باشد.

قهوه اسپرسو هم در مقایسه با سایر قهوه ها، کمترین میزان شکر و کالری را دارد و بسیار غلیظ است. اگر طرفدار این قهوه هستید، باید بدانید که بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای لاغری قبل از ورزش است. نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث می شود در مدت انجام حرکات ورزشی، کمتر خسته شوید و کالری بیشتری بسوزانید. پیشنهاد ویژه ما به طرفداران قهوه کلدبرو این است که در مقاله طرز تهیه قهوه کلدبرو، با روش تهیه آن آشنا شوید.

عوارض خوردن قهوه بعد از غذا

درباره مصرف قهوه قبل و بعد از خوردن غذا، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که خوردن قهوه تلخ صبح ناشتا باعث افزایش اسید معده می شود. افرادی که رفلاکس معده دارند یا سیستم گوارشی آنها به خوبی کار نمی کند، بهتر است صبح ها قهوه تلخ مصرف نکنند.

با این حال، آغاز روز با یک فنجان قهوه برای بالابردن انرژی، رفع خواب آلودگی و افزایش تمرکز برای شروع روز بسیار رایج است، به همین دلیل نوشیدن قهوه ناشتا برای افراد سالم مشکل خاصی ندارد. عاشقان این نوشیدنی سرشار از کافئین، آن را قبل و بعد از غذا هم ترجیح می دهند. متخصصان تغذیه بهترین زمان مصرف قهوه در روز را حدود ساعت 11 تا قبل از 2 ظهر می دانند. خوردن قهوه در بعدازظهر، باعث افزایش سطح هوشیاری و اختلال در خواب می شود.

برخی از متخصصان هم خوردن قهوه بعد از غذا را در کاهش وزن موثر می دانند، زیرا قهوه اجازه نمی دهد، گلوکز و کلسترول غذا در بدن افزایش یابد. با این وجود، بد نیست بدانید که قهوه ممکن است در جذب آهن و کلسیم موجود در غذا تداخل ایجاد کند، بنابراین افرادی که کم خونی شدید دارند، بهتر است قهوه را با فاصله از وعده  غذایی خود میل کنند.

سالمندان و افرادی که کمبود کلسیم جدی دارند، بهتر است مقدار قهوه خود را کاهش دهند، زیرا قهوه جذب کلسیم را کاهش می دهد. درباره مصرف شیر به همراه قهوه هم، می توانید مقاله خواص شیر قهوه را بخوانید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

قهوه سیاه عربیکا برای لاغری

یکی از قهوه های که برای لاغری و کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته، قهوه عربیکا است. این نوع قهوه در نواحی یمن، اتیوپی، سودان و گواتمالا رشد می کند. جالب است بدانید که قیمت قهوه عربیکا نسبتا زیاد است. قهوه عربیکا در نواحی با ارتفاع زیاد می روید و درخت آن بسیار حساس است. عربیکا اولین نوع قهوه ای است که برای اولین بار در اتیوپی شناخته و به دنیا صادر شد. کافئین موجود در این قهوه کمتر از انواع دیگر است و طعم نسبتا ملایمی دارد.

قهوه عربیکا هم به افزایش سوخت وساز بدن، در کنار تحرک کافی و ورزش منظم کمک می کند، اما تنها راه رسیدن به وزن ایده آل نیست. شما می توانید قهوه عربیکا را بدون شکر و خامه نوش جان کنید و از طعم و عطر ملایم آن لذت ببرید.

بهترین نوع قهوه برای لاغری

 اگر می خواهید در طول روز قهوه بیشتری بنوشید ابتدا خرید قهوه ساز را در دستور کار خود قرار دهید. سپس مخلوطی از دانه های کامل و بدون کافئین را که اغلب نیم کافه نامیده می شود، بهترین نوع قهوه برای لاغری است. این قهوه به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت تا هشت بار در روز قهوه بنوشید و به شما کمک می کند تا به طور موثرتری وزن خود را کاهش دهید. برای کم کردن تاثیرات مخرب قهوه از جمله اختلال در خواب و و زرد شدن دندان بهتر است قهوه را رقیق میل کنید. برای خرید قهوه ساز به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:

خواص قهوه اسپرسو برای لاغری

یکی از مهم ترین ویژگیهای قهوه اسپرسو کالری بسیار پایین ان است که آن را تبدیل به یکی از بهترین انواع قهوه برای لاغری تبدیل کرده است. البته دقت کنید که در هنگام مصرف قهوه اسپرسو برای لاغری نباید از شکر و خامه استفاده کنید. مصرف قهوه اسپرسو تنها محدود به کالری کم آن نیست بلکه مصرف آن پیش از ورزش باعث کاسته شدن از شدت حرکات ورزشی و کمتر خسته شدن شما میشود. وجود سه کالری در هر اونس قهوه اسپرسو نیز باعث میشود که در هنگام مصرف آن کالری زیادی نداشته باشد.

همچنین دردهای عضلانی را نیز کاهش میدهد. همه ی خواص قهوه اسپرسو برای لاغری باعث میشود که شما در عین انکه بتوانید به مدت طولانی ورزش کنید، خستگی کمتری هم تجربه کنید و به این ترتیب به لاغری بیشتر شما کمک خواهد کرد.

همانطور که گفته شد یکی از ویژگی های مثبت قهوه توانایی سرکوب اشتها است اگر متوجه شدید که هوس غذا می کنید مقداری قهوه بنوشید. قهوه می تواند هوس شما را تا یک وعده غذایی کاهش دهد. این احساس سیری را می توانید با خوردن یک فنجان قهوه قبل از شام تحریک کنید.

اگرچه قهوه می تواند به عنوان ادرارآور عمل کند، اما اگر همراه آب میل شود باعث کمبود آب بدن نخواهد شد. نوشیدن قهوه و آب با هم در طول روز به شما کمک می کند تا بیشتر سیر بمانید و از وسوسه خوردن غذا جلوگیری کنید. علاوه بر این، می تواند از نوشیدن بیش از حد قهوه و اختلال در خواب جلوگیری کند. برای کسب اطلاعات کافی در زمینه میزان آب مورد نیاز بدن مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 محصولات خاص قهوه می توانند کالری اضافی یا چربی و قند اضافی غیر ضروری داشته باشند که می تواند در افزایش وزن نقش به سزایی داشته باشد. علاوه بر این، هر چیزی که مانند خامه یا شکر را به قهوه خود اضافه کنید، کالری قهوه شما را افزایش می دهد هر چقدر هم بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی را انتخاب کرده باشید موجب چاقی می شود. خواندن برچسب هر محصول قهوه ای که خریداری می کنید می تواند به شما کمک کند از قهوه ای که مانع توانایی لاغر شدن شما می شود دوری کنید. قهوه در هر فنجان فقط دو کالری دارد.

افزودن خامه و شکر به قهوه می تواند هنگام خوردن قهوه صبح ناشتا میزان کالری را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر نمی توانید قهوه سیاه بنوشید، به جای آن از شیر بدون چربی و شیرین کننده های بدون قند استفاده کنید. توجه داشته باشید که کرم 52 الی 20 کالری در هر قاشق غذاخوری دارد و شکر جدول در هر قاشق غذاخوری 49 کالری دارد. افزودن فقط یک قاشق غذاخوری از هر کدام، حدود 100 کالری خالی اضافه می کند.

اگر معمولا مقدار بیشتری اضافه می کنید، به راحتی می توانید کالری اضافه کنید که باعث افزایش وزن می شود. یک قاشق غذاخوری کره 102 کالری است و تقریبا 12 گرم چربی دارد. هر دوی این ها می تواند شما را از کاهش وزن باز دارد. برای عطر و طعم غنی تر، سعی کنید با شیر بدون چربی یا شیر خشک بنوشید.

خوردن قهوه ناشتا

این روزها بازار قهوه داغ است و طرفدارن بسیاری دارد اما درمورد خوردن قهوه ناشتا چه می دانید؟ آیا خوردن قهوه به صورت ناشتا در اول صبح کاری صحیح به نظر می رسد یا خیر؟ در ادامه تعدادی از مزایا و معایب نوشیدن قهوه ناشتا بدون هیچ گونه افزودنی را نام می بریم.

مزایای خوردن قهوه ناشتا

  1. افزایش هوشیاری
  2. کاهش درد عضلانی
  3. افزایش سوخت و ساز در نتیجه لاغری

مضرات خوردن قهوه ناشتا

  1. ترشح اسید بیشتر در معده به دلیل اسیدی بودن
  2. فشار خون
  3. سوء هاضمه، نفخ و زخم معده
  4. ادرار آور
  5. کاهش میل به صبحانه
  6. عصبانیت، پرخاشگری و افسردگی
  7. تشدید استرس
  8. احساس خواب آلودگی
  9. پوکی استخوان به دلیل دفع کلسیم
  10. مقاومت بدن نسبت به انسولین

همانطور که می بینید مضرات نوشیدن قهوه به صورت ناشتا بسیار بیشتر از فواید خوردن قهوه به صورت ناشتا است بنابراین بهتر است مصرف قهوه به صورت ناشتا و با معده خالی را کنار بگذارید و اگر تمایل به مصرف آن در صبح دارید پس از صرف صبحانه آن را میل کنید. بهترین زمان خوردن قهوه یک تا دو ساعت بعد از صرف صبحانه به ویژه در ساعت 9 تا 11 صبح است چرا که میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در حد متعادل خود است اما قبل و بعد از ساعات 9 تا 11 مجددا میزان هومون های استرس زا بدن بالا می رود که با خوردن قهوه شرایط هورمونی بدن به هم می خورد.

قهوه می تواند مزایای بسیاری از جمله کاهش وزن داشته باشد اما برای لاغر شدن نباید تنها متکی به قهوه بود بلکه در کنار آن تحرک بدنی و تغذیه مناسب مهم است. بهترین نوع قهوه، قهوه ای است که توسط شیرین کننده های مصنوعی شیرین نشده باشد. در صورت تمایل برای گرفتن تلخی قهوه از مقداری دارچین، پودر کاکائو ساده یا عسل کمک بگیرید

در نوشیدن قهوه زیاد روی نکنید

( بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری ) قطعا زیاده روی در هر چیزی خوب نیست و مصرف قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست . اگر شما بیش تر از 400 میلی لیتر قهوه در روز مصرف کنید . قطعا دچار اختلال در خواب خود می شوید بهتر است حداقل دو فنجان و یا حداکثر 4 فنجان در طول روز قهوه میل کنید . البته نوع قهوه مصرفی نیز مهم است بهتر است قهوه را در فواصل طولانی نوش جان کنید .

اما بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی قبل از صبحانه، یک فنجان بعد از غذا و اگر قصد خوردن ناهار را ندارید می توانید ظهر یک فنجان قهوه و غروب نیز یک فنجان دیگر میل کنید . قبل از شام نیز یک فنجان بخورید تا اشتهای شما تنظیم شود و در خوردن شام زیاده روی نکنید . باید به این نکته توجه کنید که اگر شب از قهـــــوه استفاده می کنید . بهتر است قهوه تان رقیق باشد تا عامل بی خوابی تان نباشد و هم چنین دندان های شما را زرد نکند.

کاهش وزن با خوردن قهوه

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری صبح قبل از خوردن صبحانه است . دقت کنید که میل کردن قهوه به همراه شکر سبب افزایش وزن می شود. باید از مصرف قهوه با شکر پرهیز کنید. اگر خوردن قهوه ی تلـــــخ به تنهایی برای شما کار سختی است . بهتر است آن را با مقداری شیر بدون چربی و یا شیرین کننده هایی که فاقد قند هستند استفاده کنید . اگر می خواهید در امر کاهش وزن نتیجه ی بهتری بگیرید به همراه قهوه خود آب بنوشید این نوشیدن آب دو خاصیت دارد: بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری.

  • نوشیدن قهــــوه قطعا سبب تکرر ادرار می شود و این اتفاق سبب می شود که آب بدن شما کم شود پس با نوشیدن آب حجم آب رفته را برگردانید.
  • نوشیدن آب به همراه قهوه موجب سیری شما می شود و این کار سبب می شود شما در طول روز غذای کم تری بخورید.

دقت کنید که این کار با یک هفته و یا دو هفته نتیجه ی دلخواه را به شما نمی دهد. در صورت تثبیت رویه به نتیجه های خوبی خواهید رسید پس یک برنامه ی طولانی مدت برای این کار تهیه کنید.

قهوه برای لاغری و ورزش

( بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری ) قطعا می دانید که تمام رژیم های غذایی بدون ورزش اثر بخشی خیلی کندی دارند. اگر قصد کاهش وزن دارید و برای رسیدن به وزن دلخواهتان عجله دارید. به هیچ وجه ورزش کردن را دست کم نگیرید . بهترین زمان برای مصرف قهوه قبل از شروع تمرین و یا در حین انجام تمرین است، زیرا انرژی لازم برای انجام تمرین های ورزشی را بدن شما دریافت می کند . شما حتی می توانید بعد از انجام تمرین های ورزشی خود یک فنجان قهوه میل کنید.

سوالات متداول:

روزانه چند فنجان قهوه بنوشیم تا لاغر شویم؟

میزان مصرف قهوه در روز بهتر است بین 2 تا 4 فنجان باشد تا نسبت به کافئین مقاومت در بدن ایجاد نشود و به کاهش اشتها کمک کند.

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای چربی سوزی کدام است؟

نوشیدن قهوه اسپرسو باعث می شود در طول ورزش کمتر خسته شوید، انرژی بیشتری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید.

نوشیدن قهوه تلخ ناشتا چه عوارضی دارد؟

افرادی که سیستم گوارشی حساسی دارند، بهتر است قهوه تلخ را ناشتا استفاده نکنند، زیرا اسید معده را افزایش می دهد و باعث بروز ناراحتی می شود.

منبع: buymeacoffee.com

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا