هنر و سینما

۱۰ نقطه ضعف سه‌گانه بتمن نولان که حالا بیشتر به چشم می‌آیند


کریستوفر نولان مدیر تولید است و مجموعه فیلم های او سه گانه شوالیه تاریکی از جایگاه ویژه ای در تاریخ سینما برخوردار است.

علاوه بر این که این مجموعه به ویژه در میان شاهکارهای قهرمانان می درخشد ، به دلیل پردازش افراد مشهور نیز به عنوان یک اثر اکشن توجه را به خود جلب کرده است. به عنوان مثال ، یکی از این بازیگران ، جوکر است که توسط هیث لجر بازی می شود و جایگاه خود را در این سریال احیا کرده است. با این حال ، صدا و کیفیت منحصر به فرد مجموعه بتمن نولان بر سینمای مدرن تأثیر گذاشت ، اما این مجموعه ، مانند فیلم های دیگر ، دارای ضعف هایی بود که برخی از آنها با گذشت زمان فیلم روشن تر شد.

در ادامه ، 10 نمونه از این ضعف ها را که هنگام تماشای دوباره فیلم های این مجموعه پس از سال ها بیشتر مورد توجه ما قرار می گیرد ، مرور می کنیم.

10. تغییرات مزاحم سر و صدا

کریستین بل

به نظر می رسد که بتمن مجبور است هر بار که لباس شخصی خود را بر تن می کند و وارد عمل می شود ، صدای بلندی را بلند کند. در حقیقت ، کریستین بیل به عنوان بتمن اولین بازیکنی نبود که دو صدا برای بتمن و بروس وین داشت. کار او با مایکل کیتون در فیلم بتمن 1989 به کارگردانی تیم برتون آغاز شد.

با این حال ، از زمان ایجاد نولان بتمن ، تصمیم گرفته شده است که بتمن پس از لباس خود صدای خود را تغییر دهد ، و ما این را در اقتباس های مستقیم پس از نولان بتمن مشاهده کردیم ، اگرچه به نظر می رسد نظر بسیاری از شنوندگان است. این صدا را تغییر دهید و کمی آزاردهنده و بلند به نظر می رسد.

9. مرگ تأثیر چندانی بر خانواده ندارد

خانواده بروس وین

همانطور که قبلا شاهد مرگ عمو بن در راه تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی در مجموعه “مرد عنکبوتی” بودیم ، بروس وین باید خانواده اش را در یک تصادف غم انگیز از دست بدهد. برای تبدیل شدن به بتمن.

این یکی از موضوعاتی است که بینندگان و طرفداران انتظار آن را دارند. متأسفانه ، در سه گانه نولان ، این وقوع مرگ والدین تأثیر لازم را در سایر اقتباس ها ندارد.

8. او شوخی خوبی نیست

تام هاردی در آنجا ایفای نقش می کند

رقابت با افراد بد مانند جوکر با هیث لجر تقریباً غیرممکن است. اگرچه تام هاردی تمام تلاش خود را کرد و در “شوالیه تاریکی برمی خیزد” نقش بدی ایفا نکرد ، اما این شخصیت بد نمی تواند با کسری از کیفیت جوکر که حتی در قسمت دوم سریال دیده بود مطابقت داشته باشد. ، نزدیک شدن

به نمایه جان بلیک را فاش می کند. مصنوعی و نصب شده

جوزف گوردون لویت

یکی از بهترین قسمت های The Dark Knight Rises معرفی جوزف گوردون لویت در نقش جان بلیک است. او یک فرد مشهور و یکی از معدود پلیس گاتهام بود که هنوز به بتمن اعتقاد داشت.

جان بلیک با کمک کمیسر جیمز گوردون در مبارزه با Bean and the Shadow Society شرکت کرد. می توان گفت تا رسیدن به آخرین لحظات فیلم همه چیز برای این بازیگر فوق العاده خوب پیش می رود. در پایان فیلم ، مشخص است که بلیک رابین است. این نکته زمانی مشخص شد که آدرس غار بتمن به این شخصیت رسید.

بیان این موضوع غیرقابل پیش بینی و ناگهانی بود اما در نهایت خلاف قانون اساسی به نظر می رسید و برای بخشی از مخاطبان حداقل ناخوشایند به نظر می رسید.

6. صحنه غیرقابل توضیح شوالیه سیاه ظهور می کند

تام هاردی

در صحنه ای از فیلم ، بین و همکارانش تصمیم می گیرند با حمله به بورس Gotham بازار شهر را نابود کنند. این زمینه تقریباً بی ربط است زیرا جرایم مالی هیچ ربطی به سرقت واقعی و فیزیکی ندارد. حمله مسلحانه به بورس کاملا باورنکردنی است و دیگر بیننده را با فیلم قطع می کند.

در حقیقت ، بین به طور کلی نیازی به حضور در آنجا ندارد ، به ویژه از آنجا که ارتش وی فرایند هک را از پشت موتورسیکلت به پایان رسانده است و بروس وین به دلیل فعالیت های غیرقانونی از نظر مالی دستگیر شده است.

5. به شوخی با پوشیدن لباس پرستار بچه ها شوخی می کنند

جوکر هیث لجر

به نظر می رسد دیدن جوکر با پوشیدن لباس خدمتکار قبل از تخریب بیمارستان ترسناک به نظر می رسد. اما با گذشت زمان ، جوکر در لباس پرستار کمتر و کمتر قدرتمند شده است و دیدن این پسر بد بزرگ با این لباس هنگامی که باسن بیمارستان منفجر می شود کمی خنده دار می شود.

به هر حال ، این صحنه لحظات الهام بخش خود را دارد ، اما در طول سالها باید گفت که جوکر در این صحنه بیشتر به یک کمدین تبدیل شده است تا یک شرور.

به هاروی دنت را به دو صورت تبدیل می کند

هاروی دنت دو چهره

هاروی دنت ، وکیل دادگستری ، هنگامی که مورد حمله یک شرور قرار گرفت ، دل شکسته و مجروح شد ، و در نتیجه معلوم شد که یک شرور به نام هر دو چهره است. در کتاب مصور درباره این شخصیت ، او از آسیب روانی رنج می برد ، اما در نولان ، دلیل اصلی رفتار او آسیب های ناشی از مرگ راشل است.

تبدیل دنت به یک شرور وحشتناک شگفت انگیز است ، اما در تصویر نولان ، این تغییر به درستی انجام نشده و با آن رفتار نمی شود. در واقع ، تبدیل شدن به یک مرد واقعا خوب و ناگهان چرخاندن 180 درجه نیاز به پردازش بیشتری داشت تا واقع بینانه و باورپذیر باشد.

3. کاهش تأثیر گرافیک رایانه ای بر مجموعه

بتمن نولان سه گانه

نولان کارگردان استعداد است ، به ویژه در برنامه های اکشن. او این مهارت ها را در تعقیب سریع خودروها و صحنه های غارتگری دیوانه کننده در قسمت های اولیه شوالیه تاریکی و شوالیه تاریکی کاملاً نشان داد. اما وقتی صحبت از جنگ به میان می آید ، می توان گفت که متأسفانه نولان به اندازه این اقدامات فوق الذکر قدرتمند نیست.

پس از تولید این سه گانه ، بسیاری از شکایات در مورد سوء استفاده از دوربین در طول برنامه جنگ توسط بینندگان شنیده شد و در عین حال ، برای بسیاری ، برنامه با دوربین ضبط شد. ثابت آنطور که باید خجالتی و مشکوک نیست به در هر صورت ، این مناطق هنوز در سطح بالایی هستند ، اما اکنون مشاهده تصاویر از طریق رایانه و نوع دوربین های مورد استفاده در صحنه های جنگ ، مانند گذشته ناکارآمد و جذاب به نظر می رسد.

2. سر دیو و داستان مربوطه پیچ خورده است

رئیس لیام نیسون

رسول الغول یک شرور وحشتناک در کتاب کمیک است ، اما به طریقی دیگر در فیلم “بتمن شروع می کند” مورد استفاده قرار گرفت. قبل از اکران فیلم ، اعلام شد که کن واتانابه برای بازی در این بازیگر نامزد شده است و در واقع او بدترین بازیگر فیلم بود. این اتفاق تنها چند سال پس از حضور معروف او در فیلم آخرین سامورایی رخ خواهد داد.

وقتی مشخص شد که لیام نیسون غول واقعی جلوی دوربین است ، برخی از طرفداران کاملاً ناامید شدند. در واقع ، این فیلم نه تنها امکانات بازیگرانی مانند وطنابه را آزاد کرد و از آن سوء استفاده نکرد ، بلکه داستان پشت شخصیت رسول الغول دیگر شگفت آور و تکان دهنده نبود.

به بروس وین در زندان ؛ حماسی اما واقعی نیست

کریستین بیل بروس وین

اولین رویارویی بین بتمن و بین در فیلم شوالیه تاریکی به وقوع پیوست که بین او کمر بتمن را برید و ماه ها به شدت مجروح شد. این پرونده به بازسازی حماسی اما غیرواقعی شخصیت بروس وین تبدیل شده است.

درست است که زمان صعود وینا بر شادی دیگر زندانیان تأثیر داشت و موسیقی زیبای آن لحظات صحنه را پر کرد ، اما واقعاً جای سوال است که بروس چقدر سریع از شر آن خلاص شد. چنین زخم هایی و او به مبارزه بازگشت به سرعت.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا