هنر و سینما

هالووین می‌کشد منتقدان را ناامید کرد؛ یک فیلم ترسناک کلیشه‌ای (جشنواره ونیز ۲۰۲۱)


لوری استرود (جیمی لی کرتیس) داستان خود را با مجموعه فیلم های هالووین (2018) با نام هالووین می کشد ادامه می دهد. استرود شیوه زندگی خودش را دارد و منزوی است و روابطش با خانواده اش تیره شده است.

هالووین اولین قسمت از سه گانه ای به کارگردانی دیوید گوردون گرین است. دیوید گوردون گرین یک کارگردان ، تهیه کننده و فیلمنامه نویس است که در آن جورج واشنگتن ، همه دختران واقعی ، فرشته های برفی ، زیر دریایی ، جو و شاهزاده بهمن حضور دارند. Payne’s Apple Express and Majesty نیز یک فیلم کمدی در کار اوست.

فیلم هالووین ادامه مستقیم فیلم اصلی با همین نام در سال 1978 به کارگردانی جان کارپنتر است و داستان فیلم های مختلف قبلی را به هم متصل می کند. فیلم هالووین با فروش 250 میلیون دلار در سراسر جهان به محبوب ترین فیلم در سال 2018 تبدیل شد.

پس از آن ، دنی مک براید ، نویسنده فیلم ، گفت که آنها می خواهند دنباله را پخش کنند اما می خواهند مطمئن شوند که تماشاگران از آنها استقبال خواهند کرد. هالووین یک یادداشت خوب از طرف راتن دریافت کرد و بسیاری از منتقدان و طرفداران این اثر را یک تغییر خوش آمدید برای این حق رای دادن دانستند. دنباله هالووین اکنون به طور رسمی در جشنواره فیلم ونیز رونمایی شده است و قرار است به زودی در معرض دید عموم قرار گیرد.

اولین تاریخ اکران فیلم هالووین کشته شد 16 اکتبر 2020 بود ، اما بیانیه جولای 2020 توسط گرین و کارپنتر نشان داد که فیلم به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاده است. در این بیانیه تصریح شده است که آنها قبلاً سخت روی فیلم کار کرده بودند و مشتاق بودند فیلم را در اسرع وقت به بینندگان برسانند ، اما باید به وضعیت فعلی توجه کنند.

طبق گزارش سالانه انجمن فیلم های سینمایی در مورد این صنعت سرگرمی ، این بیماری همه گیر تأثیر منفی بر روندهای جهانی سینما داشته است. در این گزارش آمده است: فروش ایالات متحده و کانادا در سال گذشته 202 میلیارد دلار بود که 80 درصد کاهش داشت و تعداد بیشتری از سینماها و اکثر فیلم ها در زمان شیوع کرونا به تعویق افتاد.

فیلم هالووین می گوید: “اگر فیلم را طبق برنامه در اکتبر سال جاری منتشر کنیم ، باید خود را برای یک شکست تجاری بزرگ آماده کنیم.” پس از بررسی گزینه های خود ، تصمیم گرفتیم تاریخ اکران فیلم را برای یک سال به تعویق بیندازیم. ” اکنون ، تقریباً یک سال بعد ، هالووین می کشد در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در 8 سپتامبر نمایش داده می شود و 15 اکتبر در سینماهای آمریکا اکران می شود. “علاوه بر این ، تاریخ اکران پایان فیلم هالووین (دنباله بعدی) 14 اکتبر 2022 تعیین شده است و دیگر لازم نیست منتظر بمانیم تا فیلم نهایی این سه گانه را ببینیم.”

کشتن هالووین

جیمی لی کرتیس ، لوری استرود ، مبارز خود را به خانه باز می گرداند ، که پرستار بچه است اما ناگهان تبدیل به یک مبارز می شود. جودی گریر در نقش دختر عجیب لوری ، کارن و اندی ماتیکاک در نقش دختر کارن (آلیسون) دوباره در این بازی ظاهر می شوند.

علاوه بر این ، شخصیت مایکل مایرز دوباره توسط نیک کسل و جیمز جود کورتنی به تصویر کشیده می شود. ویل پاتون و گابریل نانتامبو نقش های مشابهی را در فیلم قبلی ایفا خواهند کرد. در هالووین ، بسیاری از شخصیت های فیلم 1978 به داستان این دنباله نیز باز می گردند.

فرزندان لوری اکنون همه بزرگ شده اند. تامی دویل توسط آنتونی مایکل هال و کایل ریچاردز در نقش لیندسی والاس بازی می شود. نانسی استفنز نقش ماریون چمبرز ، پرستار بازنشسته را بازی می کند. چارلز سایفرز در نقش لی براکت ، کلانتر سابق هادونفیلد که دخترش مایرز به قتل رسید ، بازی می کند.

بازیگران این فیلم شامل توماس مان ، ویکتوریا پیج واتکینز و برایان افدورکین هستند.

گرین و مک براید در مصاحبه ای با امپایر توضیح دادند که قتل هالووین از جایی شروع می شود که فیلم قبلی به پایان رسید. فیلم اول 40 سال پس از تحمل قتل وحشیانه بر زندگی لوری متمرکز شد ، اما گرین گفت: “فیلم جدید عمدتا بر ناآرامی های جامعه تمرکز دارد.”

در فیلم 2018 ، مایکل مایرز در خانه لوری به دام افتاد و کشته شد ، اما همانطور که طرفداران می دانند ، قاتل به راحتی مورد ضربات چاقو قرار نگرفت. تریلر هالووین نشان می دهد که مایرز از در خارج می شود ، به آتش نشانان حمله می کند و سپس شروع به اداره یک شهر کوچک می کند.

مایرز چندین جنازه در خانه جوان خود گذاشت و مردم هادونفیلد گرد هم آمدند تا این قاتل دیوانه را شکار کنند. لوری بیمارستان را ترک کرد تا به آنها بپیوندد.

مک براید به امپایر گفت: “آنچه در فیلم اتفاق افتاد بسیاری از بازیگران فیلم 1978 را گرد هم آورد.” “آنها دور هم جمع شدند تا یکبار مایکل را بکشند و جلوی این احمق را بگیرند.”

مایرز ممکن است در هالووین موفق نباشد ، زیرا سه گانه دیگری در راه است ، اما هنوز کاری وجود دارد که می توان انجام داد.

در اولین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم ونیز ، منتقدان نسخه های مختلف نظرات خود را درباره این فیلم بیان کردند و بد نیست خلاصه ای از آنها را بدانیم.

رابی کالین از دیلی تلگراف:

“هالووین می کشد مانند یک فیلم هالووین است.” “طرح دقیقاً مانند فیلم قبلی است و تنها چیزی که بهبود یافته تعداد بازیگران داستان است.”

بن کرول ایندی وایر:

“این قطعه نماد نهایی یک فیلم پر از آب و ملاحظات اخلاقی است.”

دیوید رونی ، روزنامه نگار هالیوودی:

“این فیلم ، مانند ماسک های زیاد ، کشیده و زشت به نظر می رسد و دیگر نمی توان از آن استفاده کرد.”

اوون گلیبرمن از ورایتی:

“این آشفتگی مملو از هرج و مرج و ضرب و شتم است و به هیچ وجه ترسناک نیست. این فیلم دارای قصه گویی زیادی است که به جایی نمی رسد و به همان شیوه و بدون هدف ترسیم شده است.”

جاناتان رومنی از گاردین:

“چهل سال پس از ساخت فیلم اصلی توسط جان کارپنتر ، دیوید گوردون گرین کارگردان هالیوودی را کشت و موفق شد عنوان اصلی را دوباره منتشر کند.”

اشر لوبرتو از رپ:

“این اثر مملو از آزمایشات روانی عمیق و نگران کننده است ، اما فیلم موفقی برای این حق رای است.”

فیلیپ سملین تایم اوت:

“همه چیز بد و قدیمی به نظر می رسد. سازندگان که از این نوع وحشت لذت بردند ، توانستند از این دوران تاریخی استفاده کنند ، اما موفقیت چندانی نداشتند.”

جسیکا کلنگ نمایشنامه نویس:

“نویسندگان واقعاً از رده های اصلی فرنچایز کنار می روند و رابطه علت و معلول را فراموش می کنند.” هالووین بسیاری را می کشد ، اما چرا باید چنین شود؟ “

ساوینا پتکووا از Watch Watch:

“تقویت درد یک نفر در یک رویداد اجتماعی برای کل شهر به نظر راه خوبی برای ادامه داستان است.”

مارشال شفر از فیلم اسلش:

“این فیلم اثری ارزشمند است که تعادل پیچیده ای دارد و به اندازه کافی آنچه را که طرفداران سابق به آن امیدوار بودند ، ارائه می دهد ، در حالی که دیدگاه منحصر به فردی از طرح کلی تاریخ هالووین را منعکس می کند.”

منبع: rottentomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا