هنر و سینما

مکس دیوانه؛ ۷ جذابیت فیلم که هنوز هم تازگی دارند


اکنون که جورج میلر با استفاده از فیلم های پساآخرالزمانی مانند The Road Warrior و Fury Road ادامه دار است ، بازسازی اولین فیلم یک گام به عقب است. دیوانه مکس (1979) یک تریلر و یک آرمان شهر است که در آن یک داستان زندگی در محیطی آشناتر یا کمتر آشنا اتفاق می افتد و خشونت خشونت آمیز و قصه گویی تلخ هنوز هم برای فیلم های اصلی جالب و مرتبط است. بیشتر خریداران فعلی.

دیوانه مکس به دلیل بودجه کم و کارآیی گیشه اش رکورد جهانی گینس را برای بالاترین کیفیت ساخت تا کنون ثبت کرد. برای شکستن چنین رکوردهایی به فیلم خاصی نیاز است. از بازی های شگفت انگیز مل گیبسون گرفته تا بدلکاری های خیره کننده ، چیزهای زیادی در اولین فیلم Crazy Max وجود دارد که هنوز اخبار خاص خود را دارد.

7به دیدگاه آرمان شهر جورج میلر

دیوانه مکس

دیدگاه جورج میلر از این مدینه فاضله در آینده اولین فیلم مکس مکس مانند طرح آخرالزمانی جنایتکارانه مبارزان خیابانی یا دنباله آن نیست. بلکه ارتباط ما بین جامعه تقریباً متمدن امروز و جهنم آخرالزمانی را نشان می دهد که در دنباله های دیگر نشان داده شده است.

داستان فیلم در آینده ای نزدیک و طبیعی است ، جایی که منابع طبیعی خشک شده و مردم ناامید شده اند. این دنیای آشنا باعث جذابیت بیشتر فیلم می شود. از آنجا که این جهان محتمل به نظر می رسد ، وقایعی که در اینجا رخ داده محتمل تر و وحشتناک تر است. خانواده مکس بدون هیچ دلیلی توسط گروهی از موتورسواران در حال چرخش کشته شدند و مجموعه ای از هشدارها که نشان می دهد همه می توانند به همان شیوه رنج ببرند. هیچ کس از آرمانشهر ذهنی میلر مطمئن نیست ، به همین دلیل بینندگان در سراسر جهان نسبت به فیلم واکنش مثبت نشان دادند.

به ماشین شگفت انگیز

دیوانه مکس

خط لوله ماشین جالب از آغاز تاسیس یکی از نیروها و فروشندگان اصلی در حق رای دادن Mad Max بوده است. فیلم اول ممکن است گیتاریست متصل به ستونی غول پیکر مانند Road to Rage نداشته باشد ، اما پر از صف های مبارزه با ماشین است. مکس در جاده فرمانروایی می کند و از گروه موتورسواران شرور انتقام می گیرد.

در طول فیلم ، مکس یک ماشین V8 سیاه رنگ را با یک سوپرشارژر رانندگی می کند که به عنوان رشوه به او داده می شود تا با قدرت بالا بنشیند. این دستگاه یکی از محبوب ترین خودروهای تاریخ این سری است و هر بار که آن را تعقیب می کنید هیجان وصف ناپذیری را به ارمغان می آورد. این صحنه های اکشن عجیب و غریب ، برخلاف فیلم های عجیب و غریب ، کمی منطقی و وحشیانه است. میلر از قرار دادن دوربین در وسط صحنه نمی ترسد و با ادامه حرکت مکس در جاده های متروک ، تماشاچیان احساس می کنند در صندلی کنار مکس و در ماشین نشسته اند.

5به نمایش مل گیبسون را اجرا کنید

دیوانه مکس

مل گیبسون سالهاست نقش اصلی را ایفا کرده است. مارتین ریگز در اسلحه های مرگبار ، ویلیام والاس در شجاع قلب و هملت در هملت. اما بزرگترین نقش متعلق به ماکس روکاتانسکی ، افسر پلیس است که به یک شورشی تبدیل شده است. این نقش یکی از محرمانه ترین و نادرترین بازی های این بازیگر است که با خشونت شدید این فیلم در تضاد است. مکس مانند یک اسپاگتی غربی ضد قهرمان است. بنابراین او یک گرگ تنها است و ارتباط چندانی برقرار نمی کند ، که به گیبسون اجازه می دهد احساسات خود را از طریق زبان بدن و حالات صورت منتقل کند.

4به به نظر می رسد سرد و افسرده کننده است

دیوانه مکس

مکس دیوانه نقطه مقابل یک فیلم هیجان انگیز و سرشار از زندگی است. این فیلم داستانی درباره یک انسان وحشتناک و آینده سیاره زمین است. میلر با صدایی غم انگیز به فیلم اضافه کرد و همه قهرمانان محبوب را به طرز وحشیانه ای نابود کرد و به شروران سادیست اجازه داد تا آزادانه پرسه بزنند.

فیلم با پایانی عادلانه و دیدنی به پایان رسید ، اما خوشحال نشد. این اثر آنقدر پیامد غم انگیزی داشت که عاملان حادثه به طرز وحشیانه ای کشته شدند ، اما هیچ کس از این خونریزی راضی نبود. به تصویر کشیدن جورج میلر از آینده ای بی قانون و جنایتکاران فقیری که در آن زندگی می کنند حتی به دلیل وحشت هم اکنون شوکه کننده است. در فیلم و پایان آن احساس یا تقویت خاصی از خشونت وجود ندارد. فقط خطر و خلاء معنوی به طور مختصر در این اثر بر مکس غلبه می کند.

3به موسیقی برایان می

دیوانه مکس

جورج میلر ابتدا با فیلم ساز استرالیایی برایان می (برای گیتاریست کوبین به همین نام اشتباه نگیرید) برای نوشتن موسیقی برای دیوانه مکس همکاری کرد و از او خواست تا کار مشابهی را در سبک برنارد هرمان انجام دهد تا به شخصیت آرمان شهر کمک کند. پادشاه کار هیچکاک را بیابید. برنارد هرمان بهترین موسیقی تاریخ هالیوود را برای فیلم هایی مانند سایکو ، شهروند کین ، شیطان و دانیل وبستر خلق کرده است که دومی آنها تنها جایزه را در سال 1942 برای او به ارمغان آورد.

می همین کار را انجام داد ، با ترکیب یک ارکستر کلاسیک با یک صدای مکانیکی ، دنیای علمی تخیلی را در فیلم بیدار کرد و یک موسیقی متن فیلم آینده نگر ایجاد کرد که برنده جایزه فیلم استرالیا برای بهترین موسیقی متن اصلی شد. موسیقی می کمی خشن است و به سرعت بینندگان را در آستانه هیجان قرار می دهد و آنها را برای یک حمله قوی در فیلم آینده آماده می کند.

2به قتل تکان دهنده همسر و فرزندان مکس

دیوانه مکس

چیزی که مکس را از دنباله فیلم مکس دیوانه متمایز می کند این است که او تنها با یاد همسر و فرزندانش زندگی می کند ، اما در ابتدای اولین فیلم هنوز همسر و پسرش را دارد. در میانه فیلم ، گروهی از موتورسواران به آنها حمله می کنند. پسرش فوراً کشته شد و شوهرش بر اثر جراحات وارده در بیمارستان جان سپرد. میلر از همان ابتدا این فیلم را یک فیلم تلخ می دانست ، اما فیلم های کمی وجود داشت ، به ویژه فیلم های احساسی ، آنقدر جسورانه بودند که یک کودک کوچک را به قتل رساندند. فیلم مدرن جنبه امنیتی را برای جذب هرچه بیشتر بینندگان در نظر می گیرد. به همین دلیل است که جسارت و وحشیگری کشتن خانواده مکس در Mad Max حتی در حال حاضر تکان دهنده است.

1به هیجان آخرین خشونت انتقام جویانه مکس

دیوانه مکس

در پایان مکس دیوانه ، مکس از خشونت خونین برای انتقام گرفتن از همسر و پسر خردسال خود استفاده می کند. بینندگانی که شاهد قتل وحشیانه همسر و فرزندان خود بوده اند ، می توانند به راحتی این پایان های خشونت آمیز را تحمل کنند. در بیشتر فیلم ، این هشداری در مورد از بین رفتن منابع طبیعی بشریت و آینده اجتناب ناپذیری است که در انتظار بشریت است ، اما پس از قتل خانواده مکس و نابودی جهان بینی ، فیلم تبدیل به یک شرور کینه توز شده است.

اگر نحوه مجازات شرور با جنایتی که مرتکب شده اند مناسب باشد ، فیلم های انتقام جویانه می توانند بسیار رضایت بخش باشند. مکس انتقام موتورسوار را نمی گیرد. او چند نفر را از روی پل پرت می کند و یکی دیگر را مجبور می کند جلوی کامیونی در حال حرکت بپرد و زنجیر آنها جانی را به خودروی آسیب دیده ای که گاز نشت می کند می بندد. او قبل از انفجار ماشین مچ پای خود را با آهن قطع کرد. این نمایش ها ، پس از انجام توسط گروه با خانواده مکس ، دقیقاً همان چیزی بود که تماشاگران می خواستند ببینند ، اما میلر خشونت را بسیار فراتر از آنچه از تماشاگران انتظار می رفت ، انجام داد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا