لوازم خانگی

هر آنچه از فیلم کمدی-ترسناک «مردگان شریر برمی‌خیزند» می‌دانیم


فرنچایز کمدی ترسناک، کالت و کلاسیک مردگان شریر، با داستانی جدید و خونین دوباره برمی‌گردد. مردگان شریر برمی‌خیزند که برای اولین بار در اکتبر 2019 معرفی شد، قرار است با راه‌اندازی مجدد داستان تسخیر شیطانی سم ریمی (1981) که الهام‌بخش فیلم‌های محبوب کمدی و ترسناکی مانند کابین در جنگل و شاون مردگان بود، دوباره داستانی خون‌آلود را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

ریمی به عنوان تهیه کننده و لی کرونین (کارگردان حفره‌ای در زمین) به عنوان نویسنده و کارگردان جدیدترین قسمت، حضور دارند و مخاطبان فیلم‌های اصلی امیدوارند همان ترس خنده‌دار و عجیبی را که از این فرنچایز انتظار دارند در این فیلم نیز ببینند.

اما فیلم جدید درباره چه چیزی خواهد بود؟ آیا فیلم همچنان همان داستان قهرمان خشنش، اش ویلیامز را روایت خواهد کرد؟ اطلاعاتی درباره این فیلم در دسترس است که بد نیست برای یافتن پاسخ این سوالات و ابهامات دیگر، آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

مردگان شریر برمی‌خیزند چه زمانی منتشر می‌شود؟

فعلا تاریخ اکران خاصی مشخص نشده است اما یونیورسال و اچ‌بی‌او قرار است فیلم را در سال 2022 در ایالات متحده اکران کنند. فیلمبرداری این اثر در تاریخ 25 اکتبر، رسما در نیوزلند به پایان رسید. لی کرونین این خبر را از طریق توییتر اعلام کرد و گفت که در راه خانه است تا با همکارانش، کار تدوین فیلم را آغاز کند. این فیلم در حال حاضر در مرحله پس از تولید قرار دارد و امیدواریم که این اثر هیجان‌انگیز و فراطبیعی در تابستان 2022 اکران شود.

آیا تریلری از فیلم موجود است؟

مردگان شریر برمی‌خیزند

هنوز تریلری در دسترس نیست اما کرونین از طریق انتشار چند عکس در صفحه توییتر خود، طرفداران را با حال و هوای فیلم‌ آشنا کرد. با تصاویری از کفش‌های کتانی خون آلود خودش گرفته تا گودال‌های خون و تکه‌های گوشت مصنوعی خونین، تقریبا می‌توانید نحوه پیشروی داستان این فیلم جدید با مضمون تسخیر شیطانی را حدس بزنید. طرفداران فیلم‌های اصلی خوشحال خواهند شد که بدانند جدیدترین قسمت، ریشه‌های وحشتناک خود را رها نمی‌کند. اولین فیلم از این سه‌گانه، مرده شریر و همچنین بازسازی آن در سال 2013، آن‌قدر وحشتناک بود که پخش آن در کشورهای مختلف از جمله فنلاند، اوکراین و سنگاپور ممنوع شد. مایه تاسف است که برخی هنوز نتوانسته‌اند این فیلم‌ها را ببینند اما از لحاظ دیگر، همین موضوع، جذابیت این اثر را دوچندان می‌کند. کرونین در توییتر بیان کرد که برای ساخت این فیلم، از بیش از 6500 لیتر خون تقلبی استفاده کرده‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این فیلم جدید نیز از نظر ممنوعیت انتشار، به همان سرنوشت آثار قبلی دچار خواهد شد یا خیر.

لی کرونین در توییتر:

26 اکتبر 2021

8 ماه، 1 قرنطینه کرونایی، 6500 لیتر خون و خاطرات بیشتری که مغز من در حال پردازش آن‌هاست. فیلم‌برداری مردگان شریر برمی‌خیزند به پایان رسید. با تشکر از نیوزلند، باید بگویم که مراحل فیلمبرداری معرکه بود. وقت آن است که به خانه برگردیم و این پروژه عظیم را تدوین کنیم.

آیا بروس کمپبل در مردگان شریر برمی‌خیزند حضور خواهد داشت؟

شخصیت بروس کمپبل، اش ویلیامز، در ارتش تاریکی، آخرین فیلم از سه‌گانه اصلی، به زمان قرون وسطی منتقل می‌شود و در آن‌جا باید نکرونومیکان را پیدا کند و از آن استفاده نماید تا به زمان حال خود بازگردد. اش پس از نبرد با مردگان، کمک به دوک هنری برای پیروزی در جنگ و کشتن کلون خود، نکرونومیکان را پیدا می‌کند و دستورالعمل‌ها را اجرا می‌نماید (تا جایی که می‌تواند آن‌ها را به خاطر می‌سپارد) و به زمان حال خود باز‌می‌گردد تا داستان را تعریف کند. در صحنه‌های پایانی فیلم، مشتریان اسمارت توسط یک مرده که در زمان سفر کرده بود، مورد حمله قرار می‌گیرند که اش، او را با یک تفنگ در وسط این فروشگاه لوازم خانگی، می‌کشد. سپس اش رو به همکارش می‌کند و همان جمله معروف خود، «سلام بر پادشاه» را بیان می‌نماید.

متاسفانه این آخرین باری بود که اش ویلیامز را در این فیلم‌ها دیدیم. کمپبل گفته است که برای فیلم جدید جلوی دوربین نخواهد رفت، بلکه در پشت آن قرار خواهد گرفت، زیرا قرار است در کنار سم ریمی و رابرت تاپرت که تا به امروز تمامی فیلم‌های مردگان شریر را تولید کرده‌اند، تهیه کنندگی پروژه را بر عهده داشته باشد.

داستان فیلم جدید (بدون حضور اش) درباره چه خواهد بود؟

مردگان شریر برمی‌خیزند

برادران وارنر، نیو لاین سینما و اچ‌بی‌او مکس به طور مشترک طرح این فیلم را منتشر کرده‌اند و در آن، زنی به نام بث برای دیدار خواهرش، الی که در آپارتمانی کوچک و تنگ در لس‌آنجلس با سه فرزندش زندگی می‌نماید، سفر می‌کند. بث کتابی عجیب به شیوه‌ای مشابه داستان اصلی پیدا می‌کند و سپس شیاطین اصلی برمی‌خیزند و بث باید در کابوس ‌وارترین نسخه مادرانه این فیلم، برای نجات زندگی خود بجنگد.

کرونین در پست‌ توییتری خود، به طعنه از این فیلم به عنوان یک درام خانوادگی گرم و لطیف یاد کرد و عکسی از یک میز خونی با کپشن «بچه‌های لعنتی هرگز آشپزخانه را تمیز نمی‌کنند»، منتشر نمود. این پست و فیلم قبلی کرونین که کودکانی شیطانی داشت، ما را به این فکر وامی‌دارد که یکی از افراد خانواده در لس‌آنجلس ممکن است به تسخیر شیطان درآید.

بازسازی‌ فیلم با یک خط داستانی جدید، فرصتی برای مدرن کردن فرنچایز و ترکیب ایده‌های جدید و وحشتناک است. انتظار می‌رود که کرونین به عنوان نویسنده و کارگردان جدیدترین قسمت، بخشی از عناصر ترسناکی را که در اولین فیلمش، حفره‌ای در زمین، به کار برده بود، در این‌جا نیز استفاده کند. فیلم قبلی او در سال 2019 اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد و داستان مادری را دنبال می‌کند که پسرش از جنگل پشت خانه‌شان بازمی‌گردد و بسیار عجیب رفتار می‌کند. زن یقین پیدا می‌کند که این پسر در واقع فرزند او نیست، بلکه یک بچه شیطانی خاص است که در اساطیر سنتی اروپایی نیز دیده می‌شود و موجودی است که جن و پریان به جای کودکی که دزدیده‌اند، تحویل می‌دهند. فیلم در یک منطقه روستایی خاکستری ترسناک، با تصاویری مسحورکننده و ترسناک در قالب یک داستان وحشتناک ساخته شده است. هیچ عنصر کمدی خاصی در فیلم قبلی این کارگردان وجود ندارد و فعلا نمی‌دانیم که آیا فیلم جدیدتر و احتمالا ترسناک‌تر مردگان شریر برمی‌خیزند، همان سبک کمدی و احمقانه سه‌گانه اصلی را ادامه خواهد داد یا خیر.

لی کرونین در توییتر:

21 جولای 2021

«بچه‌های لعنتی هرگز آشپزخانه را تمیز نمی‌کنند.»

بازیگران جدید فیلم چه کسانی خواهند بود؟

مردگان شریر برمی‌خیزند

آلیسا ساترلند (بازیگر وایکینگ‌ها) نقش الی، مادری را بازی می‌نماید که در لس آنجلس زندگی می‌کند و لیلی سالیوان (بازیگر منتال) خواهرش، بث خواهد بود. علاوه بر این، میا چالیس (بازیگر کاربری پیدا نشد) شخصیتی به نام جسیکا را به تصویر می‌کشد و مورگان دیویس، گابریل اکولز و نل فیشر دیگر بازیگران جدید فیلم خواهند بود که نام شخصیت‌هایشان هنوز اعلام نشده است.

مردگان شریر برمی‌خیزند را از کجا می‌توانیم تماشا کنیم؟

یونیورسال قرار است این فیلم را مستقیما از طریق اچ‌بی‌او مکس در ایالات متحده به نمایش بگذارد و این اثر همزمان در سینماهای بریتانیا و فرانسه نیز اکران می‌شود. انتشار هم‌زمان تولیدات بزرگ و کوچک، رایج‌تر شده است، زیرا طبق گزارشات، تماشاگران ترجیح می‌دهند فیلم‌ها را در خانه خود تماشا کنند تا در سالن‌های سینما. علاوه بر این، تنقلات خانه بسیار ارزان‌تر هستند و پس از تماشای فیلم نیز می‌توانید در زیرزمین و انبار خود به دنبال موجودات تسخیر شده بگردید!

فیلم‌های قبلی را از کجا می‌توانید تماشا کنید؟

مردگان شریر برمی‌خیزند

اگر به دنبال تماشای مجدد و یادآوری خاطرات چهار فیلمی هستید که قبلا منتشر شده‌اند، ادامه متن را بخوانید.

شما می‌توانید مرده شریر (1981)، مرده شریر 2 (1987)، ارتش تاریکی (1992) را در اچ‌بی‌او مکس تماشا کنید و همچنین این آثار به قیمت 3.99 دلار برای خرید در اپل‌تی‌وی و آمازون پرایم در دسترس هستند.

مرده شریر (2013)، اولین فیلم فرنچایز بدون بازی بروس کمپبل در نقش اش ویلیامز نیز، برای تماشا در استارز و آمازون پرایم در دسترس است و می‌توانید آن را با قیمت 3.99 دلار از اپل‌تی‌وی و یوتیوب خریداری نمایید.

اگر می‌خواهید آثار بیشتری با حضور اش ویلیامز تماشا کنید، سریال اش در برابر مرده شریر نیز در نتفلیکس و استارز، برای تماشا در دسترس است و قسمت‌های جداگانه آن برای خرید با قیمت 1.99 دلار در اپل‌تی‌وی موجود هستند. این سریال‌، یک اسپین‌آف کمدی است که به مدت سه فصل از سال 2015 تا 2018 پخش شد و بروس کمپبل در نقش خود اش، در سریالی که دنباله سومین فیلم، ارتش تاریکی است، حضور دارد. اتفاقات این سریال 30 سال پس از بازگشت او از سال 1300 میلادی رخ می‌دهد. در ابتدای سریال، اش را می‌بینیم که زندگی نسبتا بد و غیرقابل تحملی دارد، به تنهایی مشروب می‌نوشد و خارج از کاروان خود زندگی می‌کند. پس از مدتی، اش باید به همان قهرمان همیشگی تبدیل شود و بار دیگر با مرده شریر بجنگد. این مجموعه توسط سم ریمی، خالق فرنچایز مرده شریر نوشته شده است و او سبک کلاسیک این فرانچایز را با دیدگاهی مدرن بازسازی می‌کند.

علاوه بر این، اگر از طرفداران کمیک هستید، بدانید که مجموعه کمیک‌های دارک هورس، اقتباسی از سومین فیلم این مجموعه، ارتش تاریکی (1992) خلق کرد. سه قسمت اول این کمیک‌ها همان خط داستانی فیلم‌ اصلی را به صورت دست نخورده دنبال کردند اما با تغییر مالکیت مجموعه، نویسندگان این کمیک، اش را در موقعیتی جدید قرار دادند و او را با افرادی مانند دراکولا و فردی کروگر همراه کردند. شاید خط داستانی این کمیک‌ها معمولی نباشد اما بسیار سرگرم کننده است و امیدواریم مخاطبان مشتاق فیلم جدید را که بی‌صبرانه منتظر این حمام خون شیطانی هستند تا حدودی آرام کند.

تماشاگران در انتظار ظهور دوباره فرنچایز مرده شریر هستند تا از گالن‌های خون و کمدی بی‌نظیر آن لذت ببرند که عامل محبوبیت این اثر کلاسیک و ترسناک‌ بین طرفداران هستند. با گذشت 40 سال از انتشار فیلم اصلی مرده شریر، تعداد طرفداران این فرنچایز همچنان به قوت خود پایدار است و احتمالا تعداد آن‌ها با این قسمت جدید، حتی بیشتر هم خواهد شد. برای آگاهی از اخبار بیشتر درباره روند تولید و انتشار این فیلم‌ وحشتناک، گوش به زنگ باشید و البته مراقب آن بازوهای ترسناک عجیب و غریب که از هر جایی بیرون می‌آیند باشید و از آن‌ها دوری کنید!

منبع: collider

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا