تکنولوژی

میت 50 هواوی بهترین دوربین سلفی جهان را دارد!


بنابر گزارش DxOMark، کیفیت دوربین سلفی گوشی میت 50 پرو هواوی با دوربین iPhone 14 پرو مکس برابر است. در حال‌حاضر این اسمارت‌فون بهترین دوربین سلفی جهان را دارد.

پیش از این DxOMark دوربین اصلی گوشی میت 50 پرو را به عنوان قدرتمندترین دوربین گوشی در جهان معرفی کرد. اکنون که تست‌های سیستم تصویربرداری سلفی این دستگاه انجام شده، DxOMark در این بخش نیز بالاترین امتیاز را به میت 50 پرو داده است. لازم به ذکر است که در بخش تصویربرداری سلفی این محصول هواوی امتیاز 145 را دریافت کرده و در این‌جا با پرچمدار قدرتمند آیفون (iPhone 14 Pro Max) در یک رتبه قرار گرفته است. باتوجه به اینکه DxOMark بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند، می‌توان به نتیجه‌های اعلام شده اطمینان کرد. همچنین، خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که برخی از شرکت‌ها محصولات خود را برای حضور در تست‌های DxOMark ارسال نمی‌کنند؛ چراکه این احتمال وجود دارد در بخش‌های مختلف امتیاز کمی کسب کنند که با دلسرد شدن طرفداران آن کمپانی همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی [در رده‌های مختلف قیمت]

بهترین دوربین سلفی جهان

اکنون که با بهترین دوربین سلفی جهان آشنا شدید، بدنیست که از مشخصات آن آگاه شوید. سیستم تصویربرداری سلفی میت 50 پرو از یک حسگر 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 پشتیبانی می‌کند. همچنین، در پنل جلوی این اسمارت‌فون شاهد یک دوربین ثانویه هستیم که برای انجام فرایند تشخیص عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین این محصول دارای فاصله کانونی 18 میلی‌متر است و قادر به ضبط ویدیوهای 4K با فریم‌ریت 60 یا ویدیوهای 1080 با نرخ 240 فریم بر ثانیه خواهد بود. طبق ادعای DXoMark دوربین سلفی این گوشی هوشمند از اکسپوژر (نوردهی) فوق‌العاده‌ای برخوردار است. رنگ سوژه‌ها به خصوص چهره افراد با دقت بالایی پردازش می‌شود و گستره دینامیکی آن بسیار زیاد است.

هنگام ثبت عکس‌های گروهی دوربین هواوی میت 50 پرو مانند بخش‌های دیگر عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. بهترین دوربین سلفی جهان یک نقطه ضعف هم دارد که به سبب حسگر نسبتا کوچک آن ایجاد می‌شود. در شرایطی که میزان تابش نور کم است، حسگر کوچک باعث می‌شود که جزییات زیادی در تصویر ثبت نشود. البته نقطه قوت‌های دوربین هواوی میت 50 پرو آنقدر زیاد است که چنین مسئله کوچکی را پوشش می‌دهد. در آخر باید به این موضوع اشاره کرد که در ویدیوهای ضبط شده با دوربین میت 50 پرو، با مشکل کنتراست و اشباع رنگ‌ها مواجه هستیم. البته این مسئله مشکل بزرگی را برای کاربران به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین دوربین سلفی جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراگ بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با ای بی سی مگ دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا