هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم گزارش فرانسوی؛ مدعی جدی نخل طلا (جشنواره کن ۲۰۲۱)


چند ساعت پیش ، فیلم “اعزام فرانسوی” به کارگردانی وس اندرسون در یک مسابقه بزرگ در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با استقبال خوبی از سوی دوستداران فیلم و منتقدان روبرو شد.

فیلم های وس ​​اندرسون همیشه به دلیل شیوه تصویربرداری منحصر به فرد و شیوه قصه گویی مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از ویژگیهای مهم فیلم ، ترکیب دنیای رویایی بصری و استفاده از رنگها و قطعات مرکزی تئاتر است. اندرسون از رنگ ها و سایه های متنوعی در کار خود استفاده می کند و هر نمایش مجموعه ای از رنگ ها از پیش تعریف شده دارد. پالت رنگ اندرسون ، مانند سبک طراحی او ، عمدی است. رنگها می توانند حس مخاطب را برانگیخته و احساس بصری را به آنها منتقل کنند. به همین دلیل است که هیجان خاص شاهکارهای او و ترکیب این رنگ های جذاب با لباس و آرایش جالب بازیگران نمایشی فراموش نشدنی را خلق می کند. ظاهراً فیلم گزارشگری فرانسوی با استفاده از این ویژگی ها و تصاویر رسمی کار خوبی انجام داد و منتقدان از دیدن دهمین فیلم اندرسون خوشحال شدند.

وس اندرسون از این فیلم الهام گرفت تا این فیلم را بخشی از بیوگرافی کارکنان مجله نیویورکر کند. این گزارش فرانسوی داستان کارمندی از یک مجله اروپایی در شهری اختراع شده توسط فرانسه را روایت می کند که تصمیم گرفت نسخه ای را برای بزرگداشت سه رویداد مهم دهه گذشته منتشر کند. این سه مورد شامل حبس ابد یک هنرمند ، شورش علیه دانش آموزان و گروگانگیری است.

تا به امروز ، نمرات 100 از 100 و 87 از 100 برای گزارش فرانسوی در مورد آرتریت روماتوئید و متاکریتیک براساس نقاط 11 و 10 ثبت شده است.

منتقدان درباره فیلم گزارش شده فرانسوی چه می گویند؟

جیمز ماترام از South China Morning Post

  • امتیاز: 80 از 100

حتی با توجه به استانداردهای اندرسون ، فرنچ ریپورت پرطرفدارترین فیلمی است که تاکنون ساخته شده است.

نیکلاس باربر از بی بی سی

  • امتیاز: 80 از 100

مطمئن باشید ، فیلم دیگری مشابه گزارش فرانسوی پیدا نخواهید کرد ، مگر اینکه آثار دیگر اندرسون را تماشا کنید.

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 80 از 100

فیلم های شگفت انگیز اندرسون ، بازی های خنده دار و بازیگران تیم اول باعث شد تا نیویورکر ادای احترام به نیویورکر شود.

پت براون از مجله Slant

  • شماره 75 از 100

اندرسون ترکیبی جالب از داستان پردازی پیچیده و طرح جالب است.

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر

فیلمی جالب و هیجان انگیز که هیچ فیلمسازی دیگری آن را خلق نکرده است.

این فیلم با بازی بیل مری ، فرانسیس مک دورمند ، تیموتی شالامی ، آدرین برودی و جفری رایت قرار است در 22 اکتبر اکران شود.

منبع: RottenTomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا