هنر و سینما

نقد فیلم مورتال کامبت؛ ما برای کشتن آمدیم


سی یا چهل سال پیش تا به امروز ، آنها مشغول ساخت بازی های مبتنی بر فیلم و فیلم های مبتنی بر بازی هستند. جالب اینکه محصول فرآوری شده به ندرت در هر دو فرستنده از آب خارج می شود. چه چیزی باعث شد این بحث را پشت سر بگذاریم؟ به فیلمهای روز ، از جمله Mortal Kombat نگاه کنید تا متوجه شوید.

با انتقاد از مورتال کمبت ، بیم آن می رود که داستان پیش برود.

از قدیم گفته اند که “این سینما برای مردم نیست” ، “اسکار گروگان مشکلات اجتماعی و سیاسی” ، “لیبرال ها رویای هالیوود را از بین بردند” و غیره. در ضمن ، کدام فیلم روی پرده است و مکس چه چیزی می فروشد؟ مورتال کمبت این فیلم بر اساس یکی از محبوب ترین و خشن ترین بازی های ویدیویی در تاریخ است که از فیلم های دهه هشتاد و نود سرچشمه گرفته است. حالا باید به چه نتیجه ای برسیم؟ سینمای واقعی با این وقایع قهرمانانه زنده است و شاهکارهای هنرمندان مشهور به نفع خودشان است؟ در واقع ، این بحث بیهوده تر از تلاش های اخیر اعضای آکادمی برای تاریخ سازی و انتخاب های سازگار با جنبش برای حمایت از حقوق اقلیت های جنسی و اقلیت است.

در عوض ، بیایید یکبار دیگر در مورد اینکه چرا ساختن فیلم در بازی ها (حداقل برای چند دهه) اشتباه است و چرا استودیوهای هالیوودی اشتباه نمی کنند صحبت کنیم. دومی یک پاسخ ساده و کوتاه دارد: “زیرا پول یک چمدان است!”. ابتدا باید بحث کنیم.

طرفداران Mortal Kombat ، هر چقدر هم که نسبت به Sabo-Zero و Scorpio حسادت کنند ، بهتر از این می گویند که مبارزات بازیکنان و روند نیمه جان بودن نیمه کاره است. رسانه های بازی بیشتر از سینما.

ویدئوهایی از داستان مورتال کمبت برای ساعت ها ، یا چند بازی یا دنیای فانتزی خود بازی را مشاهده خواهید کرد. خلاصه را با هم مرور می کنیم. در اوایل دهه نود ، هنگامی که طاق بازی ها و کنسول های خانگی قدرت داشتند ، گروهی به سراغ آنها آمد تا یک بازی جنگی ترسناک علیه بازی بازان محبوب آن زمان انجام دهند. آرنولد ، راکی ​​(البته سیلوستر استالون!) ، فرانکی (در این مورد ، ژان کلود ون دام) ، خدا بروس لی ، جکی چان و دیگران را بیامرزد. بدیهی است که این ایده مانند یک بمب منفجر می شود ، اما وجود قانون کپی رایت یک مانع بزرگ برای انفجار است. در نتیجه ، سازندگان بازی مجبور شدند از فیلم های سینمایی الهام بگیرند تا بازیکنانی برای بازی ها و داستان های جنگی ایجاد کنند.

به طور خلاصه ، یک مسابقه مبارزه ای مرگبار به نام Mortal Kombat وجود دارد که در آن نمایندگان از اقشار مختلف جامعه با جهان روبرو می شوند. هر استانی که در مسابقات ده گانه پیروز شود ، برنده استان بازنده خواهد بود. نه زمین از بین می رود و اگر رزمندگان انتخاب شده برای شرکت در این مسابقه شجاعت و اشتیاق نشان ندهند و دل و جرات شرکت کنندگان در مسابقه را نکشند ، زمین ها به دست اشقیا سقوط می کند و می افتد که رهبری ارتش را بر عهده دارد. از Shao Kun.Sheng جادوگر را خوانده است. در حالی که بیشتر با داستان به عنوان موضوع ریک و مورتی در یک قسمت مطابقت داشت ، او در زمان خودش پاسخ داد و بزرگ و کوچک را در بازی قرار داد. اکثر گیمرها با دنیای هیجان انگیز Mortal Kombat آشنا هستند و از روند نبرد لذت می برند. بقیه داستان قابل پیش بینی است: محبوبیت ، دنباله ، گسترش داستان ، اقتباس ها و غیره.

نسخه جدید فیلم “Mortal Kombat” ، پس از دو فیلم ، مجموعه و چندین فیلم در سی سال گذشته ، داستانی مشابه داشت ، تا حدودی جدیدتر و قابل مقایسه با بازی ها. به دنبال تجزیه و تحلیل تئاتری و این آثار نباشید. هدف اصلی فیلم بازسازی سبک مبارزه ای بازی و احیای بازیکنان معروف این حق رای است. در نتیجه ، شما نمی توانید به عنوان یک محصول سینمایی ، مانند بیشتر بازی های مبتنی بر بازی ، به آن اصالت خاصی بدهید. تعامل یکی از عناصر مهم صحنه بازی است که به بیننده اجازه می دهد تا بر روی هدف فراتر از مشاهده و روایت بعدی تمرکز کند.

در یک بازی ، در حال حاضر در همه اشکال آن و در تمام سطوح قصه گویی و زیبایی ، شما به جای سرباز به میدان جنگ می روید ، زامبی ها را می کشید و برای زنده ماندن جان خود را از دست می دهید. این اصل تجربه است ، تجربه ای فراتر از هماهنگی فناوری تئاتر در سینما. می توانید چیزی را از بازی بگیرید و در سینما ، چه در روایت و چه در عکاسی ، دوباره بسازید ، اما تجربه بازی در صحنه سینما گنجانده نشده است. این مانند این است که سعی کنید یک نقاشی را با متن تعریف کنید و سپس به جای نقاشی آن را به دیوار بچسبانید. سرانجام ، فیلم درون بازی عملکرد یک داستان مبتنی بر فیلم را مشاهده می کند ، که به عنوان یک ابزار مبارزاتی برای طرفداران مشتاق استفاده می شود ، باز هم نه در قالب یک کتاب یا یک محصول مستقل.

طرفداران بازی Mortal Kombat ، صرف نظر از اینکه چقدر به Sabo-Zero و Scorpio علاقه دارند ، بهتر از این می گویند که مبارزات و روند نیم ساعته بازیکن در طول بازی کار می کند اما نه در سینما. ، یا حداقل نه به روشی که سعی کرده است. لری کازانوف (که در سال 1990 با جیمز کامرون Lightstorm را تأسیس کرد) شاهد بازی Mortal Kombat و هیجان آن بود و گفت که این یک دنباله “جنگ ستارگان” و “اژدها وارد می شود” است و فروش زیادی دارد. به بنابراین او به سرعت حقوق اقتباس از فیلم MK را خریداری کرد.

کازانوف حق دارد و فیلم ها را فروخت ، اما منظور من ترکیبی از فناوری بازی است. اگر می خواهید یک تجربه سینمایی عادلانه داشته باشید ، باید به دنبال ایده های قدرتمندی باشید که با مکانیک استودیو سازگار نباشد ، در غیر این صورت ممکن است فیلمی بسازید که دو نفر هر چند دقیقه یکبار با آن به توافق برسند.

“Mortal Kombat” ، مانند بسیاری از بازی های محبوب ، یکی از مهمترین رویدادها در فرهنگ عامه است که در قالب یک فیلم می تواند طرفداران فیلم های رزمی ، حتی طرفداران حتی بازی را راضی کند. به هر حال ، بازار اغلب بهترین پنجره برای خلاقیت است و اغلب می تواند خلاقیت و همچنین تکمیل خود Mortal Kombat را خراب کند. اما اقتباس سینمایی بازی متوقف نمی شود ، زیرا ، برای مثال ، فیلم “Mortal Kombat” یا “Sonic” سال گذشته تأثیر بسزایی در کل فرنچایز داشت و بیش از هر چیز به اجرای بازی بعدی کمک می کند. این مانند شوخی معروف وودی آلن در آنی هال است و شما نمی توانید تخم مرغ ها را دست کم بگیرید.

* “شخصی به روانپزشک می رود و می گوید برادرش دیوانه است زیرا فکر می کند مرغ است و فقط هر روز تخم می گذارد. دکتر گفت: چرا برادرت را نمی آوری اینجا؟ و مرد پاسخ داد: “من نیز می خواهم همین کار را انجام دهم ، اما می بینم که به تخم مرغ های او نیاز دارم!”

بررسی فیلم Mortal Kombat یک بررسی شخصی از نویسنده است و لزوماً برای AbcmagMag نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا