تکنولوژی

مشکل نمایش خط‌های افقی روی نمایشگر آیفون 14 پرو ؛ ردپای باگ‌های نرم‌افزاری iOS


مشکل نمایش خط‌های افقی روی نمایشگر آیفون 14 پرو برای اپل دردسرساز شد. به گفته کوپرتینونشین‌ها، این مشکل به iOS 16 مربوط می‌شود.

ظاهراً مشکل نمایش خط‌های افقی روی نمایشگر آیفون 14 پرو، اپل را دچار مشکل کرده است. این شرکت پس از بررسی‌های بسیار، مشکل را در سیستم‌عامل iOS 16 پیدا کرده است. طبق گزارش 9to5mac، برخی کاربران با انجام روش‌هایی مانند خاموش کردن ویژگی نمایشگر همیشه روشن و خاموش کردن دستگاه و ریست کردن گوشی خود تا حدودی توانسته‌اند این مشکل را مرتفع سازند.

با این‌حال انجام این کارها نمی‌تواند راه‌حل درست و ثابتی برای حل این مشکل باشد و اپل هرچه زودتر باید با آپدیت‌های نرم‌افزاری این مشکل و دیگر مشکلات گوشی‌های خود و یا سیستم‌عامل iOS را حل کند.

بیشتر بخوانید: تمسخر مجدد اپل توسط سامسونگ با گوشی‌های تاشو [+ ویدیو]

مشکل نمایش خط‌های افقی روی نمایشگر آیفون 14 پرو

در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit)، چندین کاربر آیفون 14 پرو گزارش داده‌اند که یک یا چند خط سبز یا زرد در سراسر نمایشگر دستگاه آنها به صورت چشمک‌زن ظاهر می‌شود و چند ثانیه پس از روشن‌شدن دستگاه به‌طور خودکار ناپدید می‌شوند.

به گفته همین کاربران، پشتیبانی اپل به آنها اطلاع داده است که این مشکل از سخت‌افزار گوشی‌های آیفون ناشی نمی‌شود و به یک باگ در سیستم‌عامل iOS 16 مربوط می‌شود.

آنطور که کاربران Reddit، انجمن‌های پشتیبانی اپل و انجمن‌های وب‌سایت MacRumors توضیح داده‌اند، به نظر می‌رسد این مشکل پس از بروزرسانی iOS 16.2 شروع شده است، البته برخی دیگر نیز ادعا کرده‌اند که این مشکل حتی در نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل اپل برای گوشی‌های آیفون وجود داشته است.

همچنین یکی از کاربران ردیت مدعی شده که یکی از مهندسان اپل به او اطلاع داده است که این شرکت در حال کار روی یک پچ نرم‌افزاری برای برطرف‌کردن این مشکل است، اما جزئیات دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر هیچ راه‌حل ثابتی برای این مشکل آیفون 14 پرو در دسترس نیست. بااین‌حال طبق گزارش 9to5mac، ظاهراً برخی کاربران با انجام‌دادن کارهایی مانند خاموش‌کردن ویژگی نمایشگر همیشه روشن، خاموش‌کردن گوشی به صورت دستی و ریست کردن آن موفق شده‌اند تا این مشکل را تا حدی برطرف کنند.

اپل هم‌اکنون در حال آزمایش سیستم‌عامل iOS 16.3 با توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا عمومی است، اما انتظار نمی‌رود که این بروزرسانی تا اوایل سال آینده میلادی در دسترس قرار بگیرد. آخرین نسخه پایدار سیستم‌عامل موبایل اپل، iOS 16.2 است که ماه گذشته با چندین ویژگی جدید از جمله اپلیکیشن جدیدی به نام Freeform که شبیه یک وایت‌برد دیجیتالی است، قابلیت کارائوکه با نام Sing برای اپل موزیک و رمزنگاری سرتاسری در آی‌کلود منتشر شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مشکل نمایش خط‌های افقی روی نمایشگر آیفون 14 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا