هنر و سینما

تاریخ اکران فیلم جنگ جهانی سوم

383490فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم، جدیدترین اثر هومن سیدی، در بخش افق‌های جشنواره ونیز جایزه بهترین فیلم را گرفت. در این فیلم شاهد حضور محسن تنابنده به عنوان بازیگر نقش اول هستیم. با بررسی آخرین اخبار و اطلاعات در مورد فیلم جنگ جهانی سوم با ما همراه شوید.

فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم از فیلم های جدید امسال تازه‌ترین اثر کارگردان و بازیگر بنام کشورمان، هومن سیدی است. سیدی با ساخت مجموعه قورباغه برای شبکه نماوا و همچنین کارگردانی فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ‌زده نشان داد سلیقه مخاطب را می‌شناسد و به آن احترام می‌گذارد. نویسندگان این فیلم نیز هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاده جعفریان هستند. فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی، از حضور بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی و مهسا حجازی بهره می‌برد. در این مقاله از پلازا درباره فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی صحبت خواهیم کرد و مسائلی همچون داستان، بازیگران و تاریخ اکران آن را بررسی می‌کنیم.

فیلمبرداری فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم در آبان 1400 در شمال کشور آغاز شد. این فیلم همچنین در تابستان 1401 برای اولین بار در فستیوال فیلم ونیز به نمایش درآمد و در بخش افق‌های این جشنواره جایزه بهترین فیلم و محسن تنابنده جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

در ویدیوی زیر می‌توانید تیزر فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی را تماشا کنید.

فهرست مطالب

داستان فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم

از روی عکس‌هایی که از این عنوان منتشر شده، می‌توان این گونه برداشت کرد که سیدی بار دیگر با یک اثر اجتماعی به نزد ما خواهد آمد. در خلاصه فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم هومن سیدی تنها یک جمله آمده است:

«من همونی هستم که لباس تنت کرد، آدمت کرد، بهت بها داد، من همونم …»

در مورد داستان فیلم باید بگوییم که قصه حول محور کارگری میانسال و بی خانمان به نام شکیب می‌گردد که سال‌ها پیش همسر و پسرش را در زلزله از دست داده است. مدت زمان فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی 107 دقیقه است و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این فیلم در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. مسئولان این فستیوال درباره فیلم جدید هومن سیدی گفته‌اند:

«این فیلم پر از غافلگیری است و مخاطب را شگفت‌زده می‌کند. این فیلم استعاره‌ای از وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران است و بدون شک یکی از اصیل‌ترین داستان‌های امسال جشنواره را دارد.»

بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم

فیلم جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی اولین تجربه همکاری سیدی و محسن تنابنده است. در ادامه با هنرپیشه‌های جنگ جهانی سوم 2022 آشنا می‌شویم. همراه پلازا بمانید.

محسن تنابنده در نقش شکیب

فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی

محسن تنابنده، زاده 26 فروردین 1354 در تهران است. او بازیگر، کارگردان و نویسنده است و بازیگری را با مجموعه سرزمین مادری در سال 1388 آغاز کرد. وی با ساخت مجموعه سریال‌های پایتخت، امروزه بیش از هرچیز با نقش نقی معمولی شناخته می‌شود. او 9 نامزدی سیمرغ بلورین جشنواره فجر را دارد. در این میان فیلم فراری (1394)، فیلم ندارها (1388)، فیلم سنگ اول (1388) و فیلم هفت دقیقه تا پاییز (1388) سیمرغ بلورین را از آن او کرده‌اند. محسن تنابنده برای بازی در فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم در بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت.

ندا جبرئیلی

بازیگران فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی

ندا جبرئیلی هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر است. او متولد 15 آنلاین 1369 در تهران است و بازیگری را از سال 1389 شروع کرده است. او در سال 1391 برای فیلم قاعده تصادف نامزد سیمرغ بورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. فیلم مردن در آب مطهر محصول سال 1398 نیز بار دیگر او را نامزد سیمرغ بلورین، این بار در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن کرد. جبرئیلی در تلویزیون با سریال برادرجان (1398) شناخته می‌شود.

سایر بازیگران فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم عبارتند از:

  • مهسا حجازی در نقش لادن
  • نوید نصرتی در نقش نصرتی
  • مرتضی خانجانی در نقش فرشید
  • لطف‌الله سیفی
  • حاتم مشمولی

دیگر عوامل فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم

تاریخ اکران فیلم جنگ جهانی سوم

همانطور که اشاره شد کارگردان فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم هومن سیدی است. او در این پروژه برای اولین بار تهیه‌کنندگی را نیز تجربه می‌کند. نویسندگی فیلمنامه نیز بر عهده هومن سیدی، آرین وزیردفتری و آزاده جعفریان است. نام دیگر عوامل فیلم نیز در فهرست زیر آمده است:

  • مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر
  • مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی
  • طراح صحنه: محسن نصرالهی
  • طراح لباس: الهام معین
  • مدیر تولید: فواد بوربور
  • طراح گریم: مهدی صیاد
  • دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی
  • برنامه ریز: رسول حسینی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناصرفصیحی
  • عکاس: امید صالحی

بررسی فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم

در این قسمت می‌توانید نقد فیلم را که توسط جاناتان هلند در وبسایت Screen Daily نوشته شده است بخوانید:

«با ضرورت یک تریلر خوب و وضوح یک حکایت، فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم داستانی فرساینده اما راضی کننده درباره این است که چگونه یکی از قربانیان زندگی یاد می‌گیرد تا رفتار سرکوب‌گرانش را تقلید کند. ششمین فیلم هومن سیدی، کارگردان ایرانی، که بیشتر داستانش سر صحنه فیلمی بد که دارد درباره هولوکاست ساخته می‌شود روایت می‌گردد، به عنوان یک کمدی سیاه شروع می‌شود و رفته رفته تبدیل به تراژدی می‌گردد؛ مسیری که از طریق هنرنمایی چشمگیر و خارق‌العاده محسن تنابنده در نقش قهرمان رنج دیده‌ی فیلم تجسم می‌یابد.

فیلم سیدی که در کشور خودش مورد توجه قرار گرفته، با نمایش در بخش Orizzonti جشنواره ونیز به عنوان یکی از چهار فیلم ایرانی این فستیوال، می‌تواند توجهات جهانی را نیز به سمت خودش جذب کند. فیلمنامه دقیق فیلم با صحنه‌ای جانانه اما کوتاه میان شکیب که هنوز تحت تاثیر از دست دادن همسر و فرزندش در زلزله است و لادن، یک کارگر جنسی ناشنوا شروع می‌شود. بسیاری از مضامین فیلم به طرز زیبایی در دیالوگ‌های این دو خلاصه شده است و به خاطر قربانی بودن هر دویشان، آنها را متحد و منسجم می‌سازد. همین موضوع از ابتدا نشان می‌دهد که در دستان کارگردان امن و درستی هستیم…

دانلود فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی

تنابنده در نقش شکیب عالی است: در ابتدا یک کمدین ساکت، خجالتی و با چهره‌ای سنگی که کاملا در معرض قدرت‌هایی است که نمی‌تواند درکشان کند (سکانس اول از تبدیل او به هیتلر خیلی خنده‌دار و سرگرم‌کننده است). این کاراکتر سپس به طرز اصیلی تراژیک می‌شود و وارد تغییر و تحولی می‌شود که هم به طور قابل توجهی معقول است هم از نظر روانی باورپذیر است. از نظر داستانی هم فیلم ایرانی جنگ جهانی سوم قانع کننده است. حوادث آنقدر سریع پیش می‌روند که تماشاگر بی دقت ممکن است گیج شود. المان‌های اصلی داستان اغلب در لحظات زودگذر دیالوگ‌ها آشکار می‌شوند…

سیدی به ما نشان می‌دهد که زمانه ممکن است تغییر کند، اما روش‌هایی که به وسیله آنها قدرت اعمال می‌شود همیشه ثابت هستند. و همیشه کسی در قعر هرم هست که سعی دارد فراموش نشود. در یکی از آن لحظات ناپایدار میان دیالوگ‌ها، کارگردان از شکیب می‌پرسد که آیا هیتلر را می‌شناسد و جواب شکیب منفی است. این فیلم نگران‌کننده نشان می‌دهد که هر کسی که نداند هیتلر که بود، قابلیت این را دارد که خودش تبدیل به یک هیتلر شود».

سوالات متداول

آخرین اثر هومن سیدی چه نام دارد؟

فیلم سینمایی جنگ‌جهانی سوم آخرین اثر هومن سیدی به عنوان کارگردان است.

بازیگران فیلم سینمایی جنگ‌جهانی سوم چه کسانی هستند؟

محسن تنابنده، ندا جرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی، و حاتم مشمولی از بازیگران فیلم جنگ‌جهانی سوم هستند.

سخن پایانی

تاریخ اکران فیلم جنگ جهانی سوم در ایران هنوز مشخص نشده است. با توجه به آثار قوی و دلنشینی که پیش از این از هومن سیدی دیده‌ایم، انتظار برای اکران و دانلود فیلم جنگ جهانی سوم هومن سیدی بسیار دشوار است. به نظر شما فیلم جدید سیدی به موفقیت آثار قبلی‌اش در میان بینندگان خواهد رسید؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود در میان بگذارید.



فیلم «جنگ جهانی سوم» برای حضور در اسکار فقط یک هفته در پردیس سینمایی مگامال اکران می‌شود.

به گزارش ای بی سی مگ، در جلسه روز یکشنبه دهم مهرماه شورای صنفی نمایش در خانه سینما مصوب شده است، فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شده، از پنجشنبه ۱۴ آنلاین تا چهارشنبه ۲۰ آنلاین به مدت یک هفته به صورت ویژه در پردیس سینمایی مگامال اکران شود.

همچنین در این جلسه مقرر شده است، اکران فیلم سینمایی «بام بالا» به کارگرانی سیدجمال سیدحاتمی توسط دفتر پخش راه عرفان از ۱۴ مهرماه به سرگروهی سینما ماندانا در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

طبق اعلام شورای صنفی با توجه به تعطیلات هفته گذشته، اکران دیگر فیلم‌های روی پرده سینما‌ها برای یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

فیلم «جنگ جهانی سوم»، ششمین فیلم بلند هومن سیدی پس از «آفریقا»، «سیزده»، «اعترافات ذهت خطرناک من»، «خشم و هیاهو» و «مغز‌های کوچک زنگ‌زده» است که نخستین نمایش جهانی خود را در بخش افق‌های هفتاد ونهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و توانست دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) را در بخش افق‌های ونیز کسب کند.

در خلاصه داستان منتشر شده از این فیلم آمده است: «شکیب یک کارگر روز مزد بی خانمان است که هرگز نتوانسته با از دست دادن همسر و پسرش در زلزله سال‌ها پیش کنار بیاید.

در طی چند سال گذشته، او با یک زن کر و لال، به نام لادن رابطه برقرار کرده است. محل ساخت و سازی که او امروز در آن کار می‌کند به لوکیشن فیلمی درباره جنایات هیتلر در طول جنگ جهانی دوم تبدیل می‌شود و در کمال تعجب به او یک نقش سینمایی، خانه و فرصتی داده می‌شود تا برای خود کسی باشد. وقتی لادن از این موضوع مطلع می‌شود، به محل کارش می‌آید و درخواست کمک می‌کند. نقشه شکیب برای مخفی کردن او به طرز غم انگیزی اشتباه از کار در می‌آید و موقعیت جدید و فرصت بی‌تکرار پیش آمده برای او را، با تهدید رو به رو می‌کند.»

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی، چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده محمد اطبایی کمپانی مستقل‌های ایرانی است.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا