هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم سه طبقه؛ از بدترین فیلم‌های نانی مورتی (جشنواره کن ۲۰۲۱)


فیلم “سه طبقه” نانی مورتی دیروز در جشنواره فیلم کن پخش شد و ظاهرا آثار جدید او از انتظارات منتقدان و فیلمسازان فراتر رفته است.

نانی مورتی یکی از موفق ترین فیلمسازان ایتالیایی در بیست سال گذشته است. این کارگردان فیلم در سال 2001 برای فیلم “اتاق پسر” برنده نخل طلای معتبر جشنواره فیلم کن شد. بسیاری از تماشاگران سینما انتظار داشتند او در جشنواره امسال در سه طبقه بدرخشد ، اما اولین مستندی که برای فیلم منتشر شد نشان می دهد که ما با یکی از بدترین آثار مورتی روبرو هستیم.

نابرابری یکی از ویژگی های بارز آثار مورتی است. در فیلم معروف او می توانید لحظه ای جالب با سکانسی تاریک و تامل برانگیز پیدا کنید که تماشای این شاهکارها را لذت بخش می کند. اما واضح است که سه طبقه موفق به انجام این کار نشدند و اکثر منتقدان بازیکنان اصلی را کمتر همدل می دانستند و از شوخی های بی اثر و بیرونی انتقاد می کردند. این سه طبقه بر اساس رمان اسرائیلی Shalosh Qomot ساخته شده است که داستان زندگی یک خانواده میانسال را در یک خانه سه طبقه روایت می کند.

تا کنون بیش از 43 مورد از 100 مورد بر اساس 7 ایده برای این فیلم در Ratnatomitos ثبت شده است که نشان از کیفیت پایین این سه دسته دارد.

منتقدان درباره فیلم سه قصه چه می گویند؟

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 60 از 100

این یک فیلم ملودرام سه داستان است که با وجود دنباله و گیم پلی خوب ، عمیق نیست. این ممکن است بیننده را تحریک کند یا فیلم را بی معنی کند ، اما نباید فراموش کرد که با این تفاسیر ، کار جدید مورتی بسیار فعال است. به طور خلاصه ، سه طبقه را می توان نسخه تلویزیونی اتاق پسر نامید.

گای لاج از ورایتی

طنز این فیلمساز سابق ایتالیایی و رفتار معمولی انسان در سینمای او در این فیلم بی اساس ، مصنوعی و تفرقه انگیز است.

دبورا یانگ از هالیوود ریپورتر

در طبقه سوم ، Ricardo Scamarcho ، Alba Rorwacker و Margarita Boo نقش غیرنظامیان ساکن در یک ساختمان را بر عهده می گیرند. این فیلم از فقدان ایده های متقاعد کننده اصلی رنج می برد ، که بر کار مدیرعامل و یکنواختی دید اثر نیز تأثیر گذاشته است. به نظر می رسد مورتی سعی کرده است در فیلم جوک های خنده داری بکند ، اما نتوانست آنها را به خوبی بنویسد و اجرا کند.

منبع: RottenTomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا