هنر و سینما

تاکنون چند قسمت از سریال جیران پخش شده

به گزارش ایمنا، در اطلاعیه فیلیمو که روز پنجشنبه _سیزدهم مردادماه_ منتشر شده، آمده است: سریال «جیران» که از تاریخ بیست‌ونهم تیرماه ۱۴۰۱ به دستور مقام محترم قضائی متوقف شده، اکنون در مرحله کارشناسی است و سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در حال بررسی شائبه‌های مطرح شده در مورد این سریال هستند.

فیلیمو ابراز امیدواری کرد که پس از تقدیم نظر این کارشناسان به مقام قضائی، رفع توقف سریال صورت پذیرفته و پخش «جیران» از سر گرفته شود.

همچنین فیلیمو در نظر دارد به‌منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، این تأخیر در پخش سریال را با پخش بین هفته‌ای تا روز جمعه جبران کند.

در پی شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و بر اساس حکم قضائی، ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران بیست‌ونهم تیرماه متوقف شد.

این حکم پس از بررسی‌های لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مؤلفان و مصنفان و هنرمندان و در راستای حمایت از بزه‌دیده (شاکی خصوصی) صادر شده است.

بر اساس حکم صادر شده، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن می‌شود.

جیران یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است. داستان این مجموعه به وقایع بعد از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین‌شاه با خدیجه تجریشی ملقب به جیران می‌پردازد.

بهرام رادان، پریناز ایزدیار، امیرحسین فتحی، مهدی پاکدل، ستاره پسیانی، غزل شاکری، سمیرا حسن‌پور و مهدی کوشکی از جمله بازیگران سریال جیران هستند.

تاکنون ۲۳ قسمت از فصل نخست این سریال پخش شده است.

کد خبر 593830


در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره سریال جیران ، تعداد قسمت های این سریال و همچنین خلاصه داستان آن خواهیم داشت! با ما همراه باشید. تصویربرداری سریال نمایش خانگی جیران به کارگردانی حسن فتحی که از زمستان سال گذشته آغاز شده بود، این روزها در تهران ادامه دارد و تا کنون تمامی بازیگران جلوی دوربین حسن فتحی رفته‌ اند.

سریال جیران حسن فتحی

نخستین تصویر از بازیگران نقش ناصرالدین شاه و جیران در سریال حسن فتحی رونمایی شد! بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه و پریناز ایزدیار در نقش جیران جلوی دوربین جدیدترین ساخته فتحی رفتند.

به تازگی تصویری از بازیگر نقش صدراعظم (میرزاآقاخان نوری) سریال جیران منتشر شده است! امیر جعفری برای ایفای این نقش انتخاب شده است. امیر جعفری بعد از چند تجربه و همکاری با حسن فتحی در سریال‌ میوه ممنوعه و “فیلم‌ های پستچی سه بار در نمی‌ زند و کیفر این بار در سریال تاریخی جیران، ایفاگر نقش متفاوتی است.

امیر جعفری با بازی در نقش میرزاآقاخان نوری روایتگر فعالیت‌ های صدراعظم شاه ناصری است.

جیران دومین تجربه سریال سازی فتحی در نمایش خانگی پس از ساخت سریال موفق و عاشقانه شهرزاد است. داستان این سریال پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را در بر می‌ گیرد.

اسامی بازیگران سریال جیران

بهرام رادان ، پری ناز ایزدیار ، امیرحسین فتحی ، امیرجعفری ، رویا تیموریان ، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور ، کتانه افشاری نژاد ، ستاره پسیانی ، غزل شاکری ، مرتضی اسماعیل کاشی ، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی‌ فر ، بهناز نازی ، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی‌ پور ، محمد شیری ، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی ، نهال دشتی ، سینا رازانی ، بهنام شرفی ، انوش معظمی ، پاشا جمالی ، حسن موذنی ، نسرین نکیسا ، محمد مژدهی ، عباس توفیقی، فرشید صمدی پور ، عباس ظفری ، راستین عزیزپور، علی اشمند، پرویز بزرگی، رضا داودوندی و با حضور مریلا زارعی بازیگران این سریال تاریخی هستند.

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی احسان جوانمرد و حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال ۱۴۰۰ به صورت اختصاصی از فیلیمو پخش شود.

رعنا آزادی ور در سریال جیران حسن فتحی

خلاصه داستان سریال جیران

در خلاصه داستان این قصه عاشقانه-تاریخی به قلم احسان جوانمرد و حسن فتحی چنین آمده است:

” زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم ‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌ کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می ‌خواهد. قلعه‌ ای می‌ خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه ‌ای محکم ‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌ جا جار بزنند که: ایهالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد… “

لازم به بیان است هوتن شکیبا و رویا تیموریان دو بازیگر جدید این سریال هستند که در کنار بهرام رادان ، رعنا آزادی ور و پریناز ایزدیار در جیران به ایفای نقش خواهند پرداخت. ظاهرا پیش از این قرار بود شبنم مقدمی و بابک حمیدیان در این سریال نقش های متفاوتی داشته باشند که حضورشان منتفی شده است.

علت انصراف شبنم مقدمی از بازی در جیران چه بود؟

با وحود تکذیبیه روابط عمومی سریال جیران، روزنامه هفت صبح  امروز انصراف و جدایی شبنم مقدمی از سریال حسن فتحی را تایید کرد! در این خبر آمده است: ” طبق شنیده ‌های موثق شبنم مقدمی از بازی در سریال جیران انصراف و قطعا بازیگر نقش مهدعلیا (مادر ناصرالدین شاه) نخواهد بود. داستان این سریال در عهد ناصری اتفاق می ‌افتد و بهرام رادان قرار است نقش ناصرالدین شاه را در ان ایفا کند. “

جایگزین شبنم مقدمی در سریال جیران هنوز مشخص نیست و نام‌ های مختلفی از جمله رویا تیموریان به عنوان گزینه های بازی در این نقش معرفی شده ‌اند.

0 0 آرا
امتیازدهی به مقاله


به گزارش ایمنا، در پی شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و براساس حکم قضایی، ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران متوقف شد.

این حکم پس از بررسی‌های لازم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از بزه دیده (شاکی خصوصی)، صادر شده است؛ براساس حکم صادره، ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن خواهد بود.

سریال جیران

جیران یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر عاشقانه تاریخی به کارگردانی حسن فتحی، نویسندگی احسان جوانمرد و فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه است. تاکنون ۲۳ قسمت از فصل نخست این سریال پخش شده است.

مجموعه جیران داستان عاشقانه و تاریخی است که شش سال از زندگی ناصرالدین شاه چهارمین پادشاه قاجار را به تصویر می‌کشد. این ماجرا که در دوران پس از مرگ امیرکبیر و صدراعظم شدن میرزا آقاخان نوری شروع می‌شود؛ داستان آشنایی و عشق شاه با دختر روستایی به نام خدیجه‌خانم تجریشی است که به سبب چشمان درشتش، شاه نام «جیران» را بر او نهاد را نشان می‌دهد.

داستان سریال جیران

سریال جیران اولین همکاری حسن فتحی با بهرام رادان و سومین همکاری او با پریناز ایزدیار پس از سریال‌های موفق «زمانه» و «شهرزاد» است. در «شهرزاد» ایزدیار با بازی در نقش شیرین تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. همچنین احسان جوانمرد، نویسنده سریال «بانوی عمارت» در این سریال حسن فتحی را همراهی می‌کند.

در معرفی این سریال آمده است:

زنهار که طراز و طریقت گم شده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته است. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه جا جار بزنند که: ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…

بازیگران سریال جیران

برخی از بازیگران سریال جیران عبارت‌اند از:

  • مهدی پاکدل در نقش سلمان
  • مهدی کوشکی در نقش الیاس
  • امیرحسین فتحی در نقش سیاوش
  • گلاره عباسی
  • رؤیا تیموریان
  • هومن برق‌نورد در نقش شازده بصیر
  • سمیرا حسن‌پور در نقش گلین خاتون
  • ستاره پسیانی در نقش نقره
  • مرتضی اسماعیل‌کاشی در نقش خواجه روشن
  • کتانه افشاری‌نژاد در نقش خدیجه چهریقی
  • سیاوش چراغی‌پور
  • غلامرضا نیکخواه
  • نهال دشتی در نقش ستاره خانم
  • الهام نامی در نقش شکوه السلطنه

همایون شجریان در سریال جیران

همایون شجریان خواننده تیتراژ سریال جیران است و فردین خلعتبری آهنگسازی آن را به عهده داشته است.

چرا جیران متوقف شد / جزییات توقف ادامه پخش سریال و شاکی خصوصی

عوامل سریال جیران

  • کارگردان: حسن فتحی
  • تهیه‌کننده: اسماعیل عفیفه
  • نویسنده: احسان جوانمرد / حسن فتحی
  • تاریخ شروع: بهمن ماه ۱۴۰۰
  • تعداد قسمت: ۲۳
  • روزهای پخش: جمعه‌ها

طراح صحنه و لباس سریال جیران

از مهم‌ترین نکات سریال جیران طراحی صحنه باشکوه و لباس‌های شکیل بازیگران است. در این طراحی‌ها به جزئیات توجه بسیاری شده و مخاطب در همان نگاه اول متوجه طراحی حرفه‌ای و دقیق صحنه و لباس در این سریال، می‌شود.

طراحی صحنه و لباس این مجموعه بر عهده ملک‌جهان خزاعی، یکی از بهترین‌های طراحی صحنه و لباس است.

لوکیشن سریال جیران

فیلمبرداری سریال جیران اواخر مرداد ماه ۱۴۰۰ در خوانسار و گلپایگان به اتمام رسید، قرار بود پخش این سریال شهریور ماه ۱۴۰۰ آغاز شود اما در زمستان منتشر شد. این سریال تاکنون در ۲۳ قسمت، روزهای جمعه پخش شده است.

کد خبر 589623

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا