هنر و سینما

تعداد قسمت های شبکه مخفی زنان

فرارو- سریال «شبکه مخفی زنان» به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی محمد حسن شانه‌ساز زاده، تازه‌ترین مجموعه شبکه نمایش خانگی است. سریالی در ژانر تاریخی – کمدی که نخستین قسمت آن روز جمعه 7 مرداد ماه پخش شد و با واکنش‌های مثبت و منفی تماشاگران مواجه شد.

به گزارش فرارو، طبق برنامه ریزی سازندگان و وی او دی منتشر کننده شبکه مخفی زنان، این سریال ۳۰ قسمتی قرار است هر هفته جمعه ساعت ۱۲ ظهر منتشر شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که انتشار این مجموعه کمدی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

در این سریال بازیگرانی همچون  لیلا حاتمی، سیامک انصاری، مهدی هاشمی، باران کوثری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، مونا فرجاد، یلدا عباسی، حمید فرخ نژاد، امیرحسین رستمی، رضا بهبودی، شهرام مسعودی و محمدرضا آزاد فرد به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان سریال شبکه مخفی زنان در مورد چیست؟

داستان سریال شبکه مخفی زنان در مورد میرزا محمود زنبورکچی، مدیرکل سجل احوال است که نقش آن را سیامک انصاری بازی می‌کند. قصه نیز سال ۱۳۱۰ هجری شمسی را روایت می‌کند، زمانی که از مردم دعوت می‌شود تا برای اعضای خانواده شان سجل یا همان شناسنامه بگیرند.

در همین قسمت اول نیز شاهد حضور چهره‌هایی همچون پروین اعتصامی هستیم که برای تغییر نام به اداره سجل احوال می‌رود و از میرزا محمود زنبورکچی می‌خواهد تا نام اش را از رخشنده اعتصامی به پروین اعتصامی تغییر دهد.

اما ماجرای اصلی قصه چیزی دیگری است. در واقع وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۱۰ تصمیم می‌گیرد که کانون بانوان را شکل دهد تا با تشکل‌های مشابه رقابت و آن‌ها را حذف کند. به همین دلیل از میرزا محمود زنبورکچی، مدیرکل سجل احوال دعوت می‌شود تا در کنار دلبرجان تاجرباشی مسئولیت انتخاب اعضا و سپس فعالیت کانون را بر عهده بگیرد.

تعداد قسمت‌ها، داستان و بیوگرافی بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

سیامک انصاری در نقش میرزا محمود زنبورکچی

سیامک انصاری متولد سال ۱۳۴۷ در تهران و فارغ‌ التحصیل رشته‌ی نمایش و تلویزیون از دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است. انصاری در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم سفر به چزابه به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور وارد سینما شد.

اما در واقع او با بازی در مجموعه‌های طنز تلویزیونی به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید.

نقش آفرینی در سریال شبکه مخفی زنان که به طور اختصاصی از نماوا پخش می‌شود نیز از تازه‌ترین آثار وی به شمار می‌رود.

مهدی هاشمی در نقش مدبر الملک

مهدی هاشمی، متولد ۱۶ آذر ۱۳۲۵ در لنگرود است. او از سال ۱۳۴۸ فعالیت خود را در عرصه بازیگری تئاتر آغاز کرد  و تاکنون در آثار کارگردانان بزرگ سینمای ایران، چون بهرام بیضایی، رخشان بنی‌اعتماد و کیانوش عیاری نقش آفرینی کرده است.

او در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای دومین بار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول برای فیلم‌های آلزایمر و آقا یوسف گردید.

مهدی هاشمی سابقه نقش آفرینی در آثاری همچون تلفن همراه رییس جمهور، سیانور، گلشیفته، تراژدی، بگذار زندگی کنم، تگزاس 2، فرزند چهارم، ضد گلوله، ناصرالدین شاه آکتور سینما و غریبه را در کارنامه هنری خود دارد.

از دیگر افتخارات مهدی هاشمی می‌توان به نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در ششمین دوره جشنواره فیلم فجر، کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر و نامزدی دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهارمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اشاره کرد.

بیوگرافی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی متولد 9 آنلاین ۱۳۵۱ در تهران است و از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را آغاز کرده است. او در دانشگاه لوزان سوئیس در رشته ادبیات فرانسه التحصیل کرد و در ۱۲ سالگی، در فیلم کمال الملک اولین حضور سینمایی خود را تجربه کرد که کارگردان این فیلم پدرش، علی حاتمی بود.

او در سال ۱۳۷۰ در فیلم دلشدگان که آن هم ساخته پدرش بود ایفای نقش کرد. پس از آن در ۱۳۷۵ برای اولین بار در فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی نقش یک زن نازا را ایفا کرد و برای آن دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

لیلا حاتمی همچنین برای بازی در فیلم من، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران شد. از میان دیگر افتخارات لیلا حاتمی می‌توان به دریافت دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر، دو جایزه بهترین بازیگر زن از جشن دنیای تصویر و یک جایزه جشنواره بین المللی فیلم برلین اشاره کرد.

علاوه بر این در ژوئن ۲۰۱۷ آکادمی اسکار اعلام کرد که از لیلا حاتمی برای عضویت در این آکادمی دعوت به عمل آورده است و سپس به عنوان عضو هیئت داوران بخش اصلی شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

لیلا حاتمی در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی همچون من، حکایت دریا، سیمای زنی در دوردست، جدایی نادر از سیمین، شیدا، دوران عاشقی، رگ خواب، خوک، نارنجی پوش، سر به آنلاین، بمب، یک عاشقانه، نهنگ آبی، حکم و ما همه با هم هستیم اشاره کرد.

تعداد قسمت‌ها، داستان و بیوگرافی بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

شبنم مقدمی در نقش سلطان

شبنم مقدمی، متولد 3 فروردین ۱۳۵۲ در تهران است و از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را با حضور در برنامه خانه کاغذی آغاز کرد. او دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش‌آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است.

شبنم مقدمی سابقه بازی در فیلم و سریال‌هایی همچون خاتون، روابط، آباجان، اکسیدان، قاتل بی رحم هسه کارلسون، بلوک 9 خروجی 2، یک روز طولانی، ابد و یک روز، نفس، خجالت نکش، هیولا، شبی که ماه کامل شد و خداحافظ دختر شیرازی را در کارنامه هنری خود دارد.

او اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. دو سال بعد توانست این موفقیت را با دریافت دومین سیمرغ بلورین خود از هیئت داوران بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در همین عنوان، برای بازی در دو فیلم سینمایی نفس و زاپاس تکرار کند.

تعداد قسمت‌ها، داستان و بیوگرافی بازیگران سریال شبکه مخفی زنان

باران کوثری در نقش پروین اعتصامی

باران کوثری متولد ۲۵ آنلاین ۱۳۶۴ در تهران است و بهترین بابای دنیا ساخته داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری او در سال ۱۳۷۰ است. نقش آفرینی‌های بعدی وی نیز تا سال ۱۳۸۰ به تمامی در فیلم‌های مادرش رخشان بنی اعتماد است.

او در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۰ برای بازی در فیلم بغض در بخش نگاه نو کاندیدای جایزه بهترین بازیگر زن شده بود.

باران کوثری همچنین پس از دو سال ممنوع الفعالیت بودن در سال ۱۳۹۲ در دومین فیلم رضا درمیشیان به نام عصبانی نیستم بازی کرد. از جمله آثار او نیز می‌توان به بی حسی موضعی، کشتارگاه، آخرین داستان، جان دار، ترومای سرخ و دایره زنگی اشاره کرد.

شقایق دهقان در نقش بلور

شقایق دهقان، متولد 4 اسفند ۱۳۵۷ در گیسن آلمان است و از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. اما عمده فعالیت او در سریال‌های طنز مهران مدیری است.

از نقش‌های معروف او می‌توان به ایفای شخصیت خانم شیرزاد در سریال ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت در سال ۱۳۹۰ بود. از دیگر آثار او می‌توان به گذر موقت، اکسیدان، شام ایرانی، زیر نور ماه، پاورچین، شب‌های برره، باغ مظفر، دختران و مرد هزار چهره اشاره کرد.

نوشته: فاطمه نورنژاد

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا