هنر و سینما

چرا فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب به مرور افت کردند؟


هیچ دنباله ای برای دزدان دریایی کارائیب به اندازه نفرین اصلی مروارید سیاه جذاب نیست ، اما چه چیزی باعث بدتر شدن دنباله شد؟

صنعت فیلم انتظار اولین قسمت از سری دزدان دریایی کارائیب در سال 2003 را نداشت که به گیشه رسید ، اما موفقیت آمیز بود و این منجر به ایجاد قسمت بعدی شد.

علیرغم حضور اورلاندو بلوم ، ارباب حلقه های سه ستاره مانند ویل ترنر ، نشانه های زیادی از شکست دزدان دریایی کارائیب وجود دارد. بسیاری از ستارگان ، مانند کایرا نایتلی و جفری راش ، تجربه کمی در ایفای نقش در فیلم های محبوب داشتند. در همین حال ، کارگردان فیلم ، گور وربینسکی ، در آن زمان به خاطر فیلم ترسناک The Ring معروف بود ، که چندان جالب نبود. به طور کلی ، این دسته از اقدامات از زمان شکست رنه هارلین در جزیره کاتروت در گیشه پشتیبانی نمی شود.

با وجود این گمانه زنی ها ، نفرین مروارید سیاه به زودی فیلم خوبی بود و ما با کار جالب و موفقی روبرو هستیم که منتقدان و همچنین عموم مردم را تحت تأثیر قرار داده است. سریال دزدان دریایی کارائیب به لطف جانی دپ در نقش جک اسپارو به یکی از محبوب ترین فیلم های شب تبدیل شده است.

با این حال ، با وجود بازگشت دپ در چهار دنباله و حضور بلوم و نایتلی (و همچنین هلمر وربینسکی) در دو فیلم اول ، هیچ یک از فیلم های بعدی موفق نبود.

مجموعه دزدان دریایی کارائیب از نظر مالی موفق بوده است ، اما منتقدان و طرفداران آن موافقند که هیچ یک از چهار قسمت نفرین مروارید سیاه نمی تواند با اندازه سری اول مطابقت داشته باشد.

با بازگشت مارگو رابی به دزدان دریایی کارائیب ، اکنون زمان خوبی برای تماشای بقیه مجموعه است.

سینه های مرده ترسناک نیستند

دزدان دریایی کارائیب

  • کارگردان: گور وربینسکی
  • بازیکنان: جانی دپ ، اورلاندو بلوم ، کایرا نایتلی
  • سال انتشار:
  • بنیانگذار گوجه فرنگی راتون: 53 از 100

دنباله اولین دزدان دریایی کارائیب محبوب ترین قسمت این مجموعه است. جعبه مرد مرده ، با وجود طرح دشوارش ، به دلیل دنباله بعدی آن مورد انتقاد شدید قرار نگرفته است. علیرغم عملکرد سریع و خلاقانه این قسمت ، تعقیب و گیم پلی خنده دار Looney Tunes فاقد جذابیت و تأثیر فیلم اصلی است و این نتیجه کمبود شخصیت است. نوشتن بد ترسناک و ترسناک. البته ، نمی توان انکار کرد که دیوی جونز ، شرور لاغر و مرد نیمه مرجانی ، واقعاً زشت و خشن است.

با این حال ، این گروه خیلی ترسناک نیستند و مانند دزدان دریایی وحشتناک در نیمه اول عمل نمی کنند. این با نور فیلم بدتر می شود ، که باعث می شود شخصیت زشت کمتر ترسناک نباشد.

این غیرقابل انکار است که تابوت های مردگان بودجه کافی برای آماده سازی صحنه در آخرین ساعات روز را داشتند ، اما متأسفانه افراد بد آنقدرها هم ترسناک نیستند و چیزی نیست که آنها را بترساند.

در پایان جهان بسیار غم انگیز است (در پایان جهان)

دزدان دریایی کارائیب

  • کارگردان: گور وربینسکی
  • بازیکنان: جانی دپ ، جفری راش ، اورلاندو بلوم
  • سال انتشار:
  • تخفیف گوجه فرنگی: 44 از 100

در پایان قسمت پایانی فیلم دزدان دریایی کارائیب گور وربینسکی ، ویل ترنر ده سال از عمر خود را فدا کرد تا روح پدرش را آزاد کند. او و الیزابت نیز پس از یک رابطه عاشقانه ده ساله طلاق گرفتند.

به نظر می رسد دیو جونز و تیا دالما طرفداران ناراضی نبودند و داستان آنها با غم و اندوه زیادی به پایان رسید و جک دوباره تنها ماند و قرارداد کوتاه او با گروه های مختلف از بین رفت. هر یک از این حوادث هولناک به تنهایی برای تأمین موج همدردی و شفقت کافی بود. با این حال ، ترکیب همه این لحظات غم انگیز ، فضای یک فیلم دلپذیر تابستانی را تاریک و غم انگیز کرد.

مانند همه سریال ها ، این سریال نیز نیاز به احساس عمیق داستان خود دارد. اما کشتن یا ناپدید شدن اکثر شخصیت های اصلی پلی است برای دنباله فیلم دزدان دریایی کارائیب ، که بینندگان انتظار داشتند در دریا هیجان انگیز باشند.

سوار شدن بر امواج ناشناخته واقعاً احمقانه است (On Stranger Tides)

دزدان دریایی کارائیب

  • کارگردان: رپ مارشال
  • بازیکنان: جانی دپ ، جفری راش ، یان ماکوشین
  • سال انتشار: 2011
  • تخفیف گوجه فرنگی: 33 از 100

سوار شدن بر موج ناشناخته در سال 2011 با مشکلاتی مانند پایان جهان روبرو شد و الیزابت و ویل را رها کرد و آنها را با فردی غیر شایسته برای تماشای آنها جایگزین کرد. هیچ اشاره ای به جک اسپارو یا هیچ یک از دعواهای فیلم نشده است ، زیرا بینندگان می دانند قهرمان داستان هرگز در خطر نخواهد بود. جان جک به دلیل توانایی هایش هرگز در خطر نیست (او پس از مرگ سه گانه اصلی هنوز زنده است). این به خودی خود مشکلی ندارد ، اما با زمان بسیار کمی که برای تعریف بازیگران جدید فیلم صرف شده است ، هیچ دلیلی وجود ندارد که به آنها اهمیت دهیم یا نگران بقای آنها باشیم.

به طور کلی ، سوار شدن بر موج ناشناخته هیچ درام تحریک آمیزی در تاریخ خود نداشت و کاملاً دیوانه کننده بود. فقط بدتر شد زیرا عادات بد هرگز ترسناک نبود.

مرده بدون گفتن کارگردان (مرده بدون قصه گفتن)

دزدان دریایی کارائیب

  • کارگردان: اسپین سندبرگ
  • بازیکنان: جانی دپ ، جفری راش ، خاویر باردم
  • سال انتشار: 2017
  • تخفیف گوجه فرنگی: 29 از 100

خاویر باردم در نقش کاپیتان سالازار بدترین شرور در کارائیب است. در حالی که او تنها عنصر اصلی در دنباله بود ، کمی موفقیت به دست آمد ، اما وقتی فیلم سعی می کند خیلی خوب باشد ، مشکل ساز می شود. اعلام این که تنها بازیگر جدید فیلم ، کارینا ، دختر باربوسا است ، حفره ای داستانی است که با دلیل آن منطبق نیست و (به معنای واقعی کلمه) آخرین باری بود که ویل و الیزابت در مقابل طرفداران قرار گرفتند.

مرد مرده قصه نمی گوید علیرغم افراد بد ، خط داستانی بهتر و ارتباط آن با سه گانه اصلی ، این فیلم سعی کرد همه را به خود جلب کند ، اما در نهایت شاهد افزایش نبود. اولین فیلم. مجموعه دزدان دریایی کارائیب ، علی رغم پیچیدگی ، به راحتی می توان با آن کنار آمد و به همین دلیل فیلم آن را درست نمی داند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا