هنر و سینما

۱۰ کلیشه‌ی آزاردهنده‌‌ی فیلم‌های ترسناک


اگرچه ژانر فیلم ترسناک در دهه گذشته تکامل یافته و به شکلی متفاوت تبدیل شده است ، اما هنوز کلیشه های نگران کننده ای در میان آنها وجود دارد که به نظر نمی رسد از بین بروند. در اینجا 10 بدترین کلیک در تاریخ فیلم های ترسناک آورده شده است.

تماشای یک فیلم ترسناک کلیشه ای می تواند سرگرم کننده باشد. مناطق گرمسیری متعددی وجود دارد که این گونه را مشخص می کند. یک ماشین قدیمی که نمی سوزد ، یک عروسک عجیب شیاطین ، یا حتی یک صحنه تعقیب و گریز دیدنی که بازیگر دائماً روی زمین می افتد ، نمونه هایی است که در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.

زمانی ، هر کدام از این مجموعه ها شکل جدیدی و خلاقانه بودند. اما وقتی فیلمسازان از تکنیک ها و تاکتیک های قدیمی استفاده کردند ، بینندگان شروع به پیش بینی مواردی کردند که بارها در این ژانر تکرار شد. وقتی می توانید پیش بینی کنید که در یک فیلم ترسناک چه اتفاقی می افتد ، مطمئناً هیچ هیجان و ترس نخواهید داشت. برخی از فیلم های ترسناک سعی می کنند این کلیشه ها را بشکنند ، در حالی که برخی دیگر آنها را بدون توجه به نیازهای تماشاگران می گیرند.

1. ماشین رانندگی نمی کند

ماشین حرکت نمی کند

از Poltergeist 1982 تا Leprechaun در 1993 تا Phantoms 1998 و The Texas Chainsaw Massacre ، همه آنها چه ویژگی مشترکی دارند؟ هر دو ماشین دارند که رانندگی نمی کنند! اگرچه خودروها اغلب قابل اعتماد هستند ، اما به محض قرار دادن آنها در یک فیلم ترسناک ، بلافاصله تصادف می کنند. اولین باری که از این ایده در یک فیلم استفاده شد می تواند تجربه ای سرگرم کننده برای تماشاگران باشد. اما ما این سریال را بارها در فیلم های مختلف دیده ایم و دیگر ما را نمی ترساند و حتی قابل پیش بینی است و باید بگویم ما انتظار چیزهای جدید و متفاوت را داریم. علاوه بر این ، صف دیگری از اتومبیل ها وجود داشت که با نزدیک شدن قاتل به ماشین فراری ، دستگاه ناخودآگاه را خاموش و خاموش کردند. من فکر می کنم ماشین ها از کشتن و از بین بردن کپک می ترسند!

2. برای ترساندن مخاطب از اصل معجزه استفاده کنید

معجزه در یک فیلم ترسناک

غیر منتظره اساس فیلم های ترسناک است. فیلمسازان ترسناک قول می دهند بیننده را با این تکنیک در جای خود قرار دهند. با این حال ، از نظر علمی ثابت شده است که توالی غیر قابل پیش بینی مربوطه ، هورمونهای محرک را در انسان آزاد می کند. اما از این تکنیک به گونه ای استفاده شده است که مفهوم را خسته کننده تر می کند. نیازی به گفتن نیست که بسیاری از فیلم های مورد تحسین منتقدان بسیار سازماندهی نشده یا از کار افتاده اند. “درخشش” ، “روان” ، “سکوت بره ها” و “کری” نمونه های خوبی از فیلم های ترسناک هستند که بینندگان را با تصاویر خشن یا بدون خشونت نمی ترسانند. او گفت که این انتظار کافی است تا مخاطب را غافلگیر کند و در جای خود میخکوب کند.

3. یک تلفن همراه ناگهان در مواقع اضطراری سقوط کرد

تصادف

هرچه فناوری تلفن همراه بیشتر باشد ، نگاه به آن دشوارتر است. در واقع ، فیلم های ترسناک قبل از اختراع موبایل دنباله بسیار ساده تری داشتند. توضیح حمل و نقل اشتباه قانع کننده تر از یک دستگاه رده بالا مانند تلفن همراه است. اما هنگامی که تلفن های همراه به بخشی عادی از زندگی روزمره تبدیل شد ، مجبور شد راه هایی برای استفاده از آنها در فیلم پیدا کند. من می خواهم مدیران توضیح دهند که با وجود امکان تماس اضطراری ، حتی اگر امیدی نباشد ، باز هم توجیه نکردن کار را غیرممکن می کنند؟ در بسیاری از فیلم های ترسناک می بینیم که وقتی فردی در خطر است و تنها کمک او تلفن همراه او است ، در حال حاضر او هرگز نمی تواند با مکانی مانند 911 (یا 110) تماس بگیرد. نمونه هایی را می توان در شماره های 2011 “شماره بعدی شما” و “شماره 10 در Cloverfield Lane” یافت.

4. طبقه همکف

زیر تاریکی

بسیاری از صحنه های فیلم های ترسناک در زیرزمین های تاریک و ترسناک اتفاق می افتد. در این مرحله ، شما می دانید که به محض پایین آمدن قهرمان از پله های چوبی ترسناک ، اتفاق ترسناکی رخ می دهد. شما منتظر کف سیمان ، منبع نور ناشناخته هستید ، و جیغ و فریاد و ترس زیادی دارید. برخی از شخصیت ها چاره ای جز زیرزمینی رفتن ندارند ، مانند فیلم Misery در سال 1990 یا فیلم Get Get 2017 ، اما وقتی این کار را انجام می دهند ، نباید شگفت زده شوند اما با یک اتفاق وحشتناک روبرو هستند. بودن. آتیک سیاه در ساختمان بزرگ قدیمی نیز به همین ترتیب است.

5. یک فعال زن سقوط کرده

افتادن در یک فیلم وحشتناک

در طول دهه ها ، ژانر فیلم های ترسناک در بسیاری از زمینه ها از جمله تیراندازان اول شخص تکامل یافته است ، از میا (با بازی جین لوی) در فیلم “Evil Dead” 2013 تا اولین ابوت (با بازی امیلی بلانت) در “A Quiet Place” شروع شد. ”محصول 2018 است. پس چرا زنان هر بار که از این فیلم ها فرار می کنند روی زمین می افتند؟ در چنین صحنه هایی ، ما اغلب می بینیم که زنی که قهرمان اصلی آن است با کاندوم روی زمین می دود و نیرویی دیده نشده که باعث سقوط او شده است. خنده دار است ، اما اغلب در فیلم های ترسناک اتفاق می افتد. اما چرا این اتفاق می افتد؟ در بیشتر مواقع ، این فقط یک راه سریع و آسان برای بررسی چگونگی تبدیل شدن قاتل به بازیگر اصلی داستان است. شاید کارگردان بخواهد ترس بازیگر را در حال حاضر نشان دهد ، اما بهتر است به دنبال راههای متنوع تر و جدیدتری باشیم زیرا این تکنیک بیشتر از آنکه ما را بترساند ما را می خنداند!

6. فرار از قاتل به طبقه آخر

به طبقه بالا فرار کنید

این کلیک بهترین منطق در یک فیلم ترسناک است. وقتی یک قاتل شما را تعقیب می کند ، دویدن به بالا بدترین مکان برای دویدن برای شما است. کجا می خواهید فرار کنید؟ آیا از پنجره بیرون می پرید؟ فیلم “فریاد” حتی از این کلیک استفاده کرد. حتی در بهترین فیلم های ترسناک به نظر می رسد بهترین راه برای فرار از قاتل پناه بردن به اتاق طبقه بالای خانه است ، شاید در آن زمان هیچ گزینه دیگری در ذهن فراری وارد نشود. این را می توان یک وضعیت مرگ و زندگی نامید ، اما تا به امروز ما بینندگان ثابت کرده ایم که باید مکانی بهتر و زمان بیشتری برای فرار در خانه ای با صحنه فیلم ترسناک وجود داشته باشد.

7. جدایی در بدترین و ترسناک ترین شرایط

عزیمت، خروج

آیا کسی در آن فیلم های ترسناک چیزی در مورد دوستی شنیده است؟ ممکن است اینطور نباشد ، زیرا در بسیاری از فیلم ها دیده می شود که گروهی از دوستان که در وضعیت بدی قرار دارند ، به محض زمان مناسب تصمیم به جدا شدن می گیرند. تقریباً پویایی گروه نسبت به فیلم های ترسناک سرگرم کننده تر است و تقسیم بازیگران منجر به مجموعه ای جداگانه می شود که تقریباً همیشه به قتل و خونریزی ختم می شود. دو فیلم که در آن اتفاق افتاد عبارت بودند از “جمعه سیزدهم ؛” خون جدید “(جمعه سیزدهم: خون جدید) و” وجود دارد “(چیزی) محصول سال 2011 بودند. چرم” کابین در جنگل “(2012) در مورد علت شوخی می کند ایده خوبی نیست که از یک دوست در شرایط سخت جدا شوید.

8. قاتل بدون شکست

یک قاتل شکست ناپذیر

گاهی اوقات شروران فیلم های ترسناک موجوداتی فرازمینی ، نامرئی یا فرازمینی هستند. در این موارد ، منطقی به نظر می رسد که آنها تا حدودی شکست ناپذیر باشند ، اما به عنوان یک قاتل گوشت و استخوان ، او باید همان آسیب همه ما را متحمل شود. بارها دیده شده است که علیرغم ضربات مهلک که توسط مرد بد یا فرار مرد بد وارد می شود ، او هنوز هم پس از مدتی بلند می شود و به آنها حمله می کند. کافی است به جیسون در فیلم جمعه پانزده (1980) یا فردی کروگر در فیلم 1984 یک کابوس در خیابان نارون نگاه کنید. آنها دلیل مجازی دارند. زیرا هیچ کس راهی برای خلاص شدن از شر آنها برای همیشه نمی یابد.

9. عروسک های عجیب و ترسناک

عروسک عجیب

معروف ترین مثال یک گروه عروسکی عجیب و غریب “بازی برای بچه ها” است که در آن چاکی یک اسباب بازی بی ضرر را به یک کابوس رویاهای خود تبدیل کرد. اما این کلیشه همچنان از “Finders Keepers” در سال 2014 تا “The Boy” در 2016 و “Annabelle” در 2017 تکرار می شود. اگرچه برای کودکان اغلب حتی فیلم های ترسناک مناسب نیست و از همان ابتدای فیلم و در تبلیغات تجاری ذکر شده است ، این واقعیت که عروسک ها ، نمادین هستند ، به عنوان سلاح برای کشتن مردم مورد استفاده قرار می گیرد ، یک نکته ویژه و ترسناک است.

10. فیلمی بر اساس حقایق واقعی

بر اساس سابقه

بزرگترین مشکل این دسته فیلم های ترسناک مکرر این است که هرگز حقیقت ندارد. به عنوان مثال حق رای دادن Conjuring را در نظر بگیرید. در حالی که اد و لورن وارن هنگام کاوش در خانه ای بدون افراد زیاد ، کاشفان طبیعی بودند ، این عکسها برگهای زیادی به آنها می بخشید تا آنها را خیره کننده و زیبا تر و ترسناک تر از حد کند. متأسفانه ، بازگو کردن داستان رویدادهای تشکیل دهنده فیلم ترسناک شما را خیلی نمی ترساند. یک فیلم ترسناک مبتنی بر حقایق مانند یک همبرگر فست فود است که گفته می شود از گوشت گاو صد در صد تهیه شده است و هرگز نمی توانید از درست بودن یا نبودن آن مطمئن شوید. نکته مهم این است که چنین فیلم ترسناک نیاز به کمی بیشتر یا کمتر بررسی دارد ، اما اگر آنلاین “داستان واقعی” از آن برداشته شود ، بهتر است.

منبع: screencrush

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا