تکنولوژی

بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان [دی 1401]


شیائومی محبوب، گوشی‌های خوبی را با تنوع قیمتی مناسب روانه بازار می‌کند. در تمام فهرست‌های بهترین، نام چند گوشی شیائومی به چشم می‌خورد. در این مقاله،‌ برخی از بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان را جمع‌آوری کردیم.

شما می‌توانید بهترین گوشی های شیائومی تا 3 میلیون تومان را هم بررسی کنید و گزینه مورد نظر را با قیمتی کمتر، خریداری کنید.

گوشی‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود را ارائه می‌دهند. علاوه بر تنوع محصولات در بازار، قیمت این گوشی‌ها نیز تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به دلیل تغییر کردن شرایط اقتصادی، همه افراد توانایی خرید گوشی‌های گران‌قیمت را ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برخی از بهترین گوشی های 4 میلیون تومانی شیائومی را معرفی کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان

شیائومی گوشی‌های بسیار باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را روانه بازار کرده است که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. اگر نمی‌دانید بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی با بودجه 4 میلیون تومانی، کدام‌ها هستند، این مقاله را از دست ندهید.

ردمی 10A

بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.53 اینچ، 1600×720 پیکسل
  • دوربین: 13 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: مدیاتک Helio G25 (12 نانومتر) / رم 2، 3، 4 و 6 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت
  • ابعاد: 9×77.1×164.9 میلی‌متر
  • سال عرضه: 2022

ردمی 10A یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان به‌شمار می‌رود که با مشخصاتی که دارد، برای کارهای معمولی و روزمره مناسب است. این گوشی هوشمند از نمایشگر 6.53 اینچی IPS LCD برخوردار شده و روشنایی آن در حالت typ به 400 نیت می‌رسد. این نمایشگر از رزولوشن 1600×720 پیکسل پشتیبانی می‌‌کند.

در این گوشی از تراشه 12 نانومتری مدیاتک Helio G25 استفاده شده و پردازش گرافیکی نیز بر عهده PowerVR GE8320 است. ردمی 10A در نسخه‌های 32/2، 32/3، 64/3، 64/4، 128/4 و 128/6 گیگابایت عرضه می‌شود. این گوشی همچنین از نصب کارت حافظه پشتیبانی می‌کند.

در نمای پشتی این گوشی یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی قرار گرفته که از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. برای عکاسی سلفی هم به دوربین 5 مگاپیکسلی دسترسی دارید. هر دو تنظیمات دوربین از قابلیت فیلم‌برداری 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی عملکرد شارژدهی خوبی دارد، اما به‌دلیل سرعت شارژ 10 واتی آن باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. اگرچه ردمی 10A را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان قرار داده‌ایم، اما بد نیست بدانید که این گوشی در مجموع عملکرد پردازشی چندان قدرتمندی ندارد و از نظر دوربین نیز ضعیف ظاهر شده است. اگر به قابلیت‌های دوربین اهمیت می‌دهید، در همین بازه قیمتی می‌توانید گلکسی A03s را خریداری کنید یا اینکه با پرداخت هزینه کمی بیشتر، ردمی 10C را بخرید که سخت‌افزار بهتری دارد.

بیشتر بخوانید:

شیائومی ردمی 9C

بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.53 اینچ، 1600×720 پیکسل
  • دوربین: 13+2+2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: مدیاتک Helio G35 (12 نانومتر) / رم 2، 3 و 4 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت
  • ابعاد: 9×77×164.9 میلی‌متر
  • سال عرضه: 2020

شیائومی ردمی 9C یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی ارزان‌قیمت میان‌رده است که می‌توانید با قیمت بین 3 تا 4 میلیون تومان خریداری نمایید. این گوشی میان‌رده در اوایل 2020 روانه بازار شد و توانست فروش خوبی داشته باشد و هنوز هم یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان به‌شمار می‌رود.

این گوشی با اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 12 روانه بازار می‌شود. گوشی شیائومی ردمی 9C از پردازنده متوسط مدیاتک هلیو G35 قدرت می‌گیرد. این تراشه می‌تواند برای کارهای عادی پاسخگوی نیازهای شما باشد.

پردازنده مرکزی این گوشی هم هشت هسته‌ای بوده که شامل چهار هسته Cortex-A53 با حداکثر فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. PowerVR GE8320 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی مذکور را برعهده دارد.

ردمی 9C که یکی از بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی است، با دوربین سه‌گانه در دسترس عموم قرار می‌گیرد. لنز واید این گوشی با سنسور 13 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 1.8 عرضه می‌شود که از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

یک لنز ماکرو با سنسور 5 مگاپیکسلی نیز در این گوشی تعبیه شده است که با دریچه دیافراگم 2.4 عرضه می‌شود. آخرین دوربین این گوشی هم سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی است.

دوربین سلفی این گوشی هم 5 مگاپیکسلی است که کیفیت قابل قبولی دارد. ردمی 9C دارای یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت است که شارژدهی نسبتاً خوبی دارد و می‌تواند در طول روز شما را از شارژ کردن گوشی بی‌نیاز کند. حتی اگر از این گوشی به‌صورت معمولی استفاده کنید، می‌توانید تا یک روز و نیم هم از شارژ آن لذت ببرید. یک حسگر اثر انگشت هم روی پنل پشتی تعبیه شده است که سرعت نسبتاً خوبی دارد.

شیائومی ردمی 9

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان
راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.53 اینچ، 2340×1080 پیکسل
  • دوربین: 13+8+5+2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: مدیاتک Helio G80 (12 نانومتر) / رم 3، 4 و 6 گیگابایت
  • باتری: 5020 میلی‌آمپرساعت
  • ابعاد: 9.1×77×163.3 میلی‌متر
  • سال عرضه: 2020

گوشی ردمی 9 که در تاریخ 10 ژوئیه 2020 روانه بازار شد، در رنگ‌های خاکستری، بنفش، سبز و ترکیب آبی و صورتی طراحی شده است. این گوشی در ابعاد 163.3×77×9.1 میلی‌متر و وزن 198 گرم ساحته شده و ساختار خوبی دارد. به‌جز بخش جلویی این گوشی که از شیشه است، سایر بخش‌های آن تماماً پلاستیکی هستند و از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با اندروید 10 و رابط کاربری MIUI 11 در دسترس عموم قرار می‌گیرد و کار کردن با آن کاملاً راحت است. شیائومی ردمی 9 از تراشه مدیاتک هلیو G80 بهره می‌برد. این پردازنده 12 نانومتری بیشتر برای کارهای عادی و روزمره مناسب است و احتمالاً توانایی باز کردن بازی‌های سنگین را نخواهد داشت.

پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای است که شامل دو هسته Cortex-A75 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. Mali-G52 MC2 هم مسئولیت پردازش گرافیکی گوشی مذکور را برعهده دارد.

شما می‌توانید گوشی ردمی 9 را با نسخه‌های رم 3، 4 و 6 گیگابایت خریداری نمایید که رم 6 گیگابایتی آن می‌تواند عملکرد بهتری در اختیار شما قرار دهد. این تلفن همراه با حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت روانه بازار می‌شود. اگر حافظه ذخیره بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید.

گوشی ردمی 9 که یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان است، با ماژول چهارگانه روانه بازار می‌شود که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 2.2 است. این لنز واید 28 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. لنزهای اولترا واید، ماکرو و سنسور تشخیص عمق، به ترتیب با سنسورهای 8، 5 و 2 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

به‌طورکلی، نباید از دوربین ردمی 9 که یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان است، توقع زیادی داشته باشید. با استفاده از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی، شما می‌توانید عکس‌های نسبتاً خوبی از خود بگیرید.

بیشتر بخوانید:

پوکو C31

راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.53 اینچ، 1600×720 پیکسل
  • دوربین: 13+2+2 مگاپیکسل / دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • تراشه و رم: مدیاتک Helio G35 (12 نانومتر) / رم 3 و 4 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی‌آمپرساعت
  • ابعاد: 9×77.1×164.9 میلی‌متر
  • سال عرضه: 2021

پوکو C31 هم یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا 4 میلیون تومان است که از یک پردازنده 12 نانومتری بهره می‌برد. این پردازنده از کمپانی تایوانی MediaTek با نام Helio G35  وظیفه پردازش داده‌ها را در این گوشی برعهده دارد که با فرکانس 2.3 گیگاهرتز، یک گوشی ارزان قیمت پرسرعت را در اختیار شما قرار خواهد داد. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 نیز به کمک تراشه اصلی آمده است تا بهترین عملکرد پردازشی را برای پوکو سی 31 فراهم کند.

پنل پشتی گوشی پوکو C31 نیز از پلاستیک ساخته شده که ماژول سه گانه دوربین و سنسور اثر انگشت را در خود جای داده است. دکمه پاور و راکر‌های صدا نیز در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند، همچنین اسلات سیم کارت نیز در سمت چپ گوشی جای دارد که با درگاه کارت حافظه خارجی تلفیق شده است.

پوکو C31 از یک ماژول سه گانه که ترکیبی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و 2 سنسور عمق و ماکرو 2 مگاپیکسلی جهت عکاسی استفاده می‌کند. با توجه به اینکه Poco C31 قیمت ارزانی دارد، نباید انتظار یک دوربین قدرتمند را داشته باشید، اما در مجموع عملکرد مناسبی خواهد داشت. همچنین دوربین اصلی توانایی رکورد فیلم با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد که کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد.

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز بصورت ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته است که برای تماس‌های تصویری و ثبت تصاویر سلفی شما را به خوبی همراهی خواهد کرد. کیفیت فیلمبرداری سلفی پوکوC31 نیز همانند لنز اصلی با کیفیت 1080 و البته سرعت 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. اگر در انتخاب اسمارت فون خود انتظار یک دوربین باکیفیت را دارید بهترست در انتخاب سی 31 تجدید نظر کنید.

سؤالات متداول

بهترین گوشی کدام است و کدام برند، بهترین گوشی را تولید می‌کند؟

انتخاب بهترین گوشی، قبل از هر چیز به نوع نیاز شما بستگی دارد. شکی نیست که در بازار امروز، گوشی‌های آیفون، سامسونگ، شیائومی،‌ هواوی و پوکو، بهترین گوشی‌ها را تولید می‌کنند. این شرکت‌ها گوشی‌های خود را به تکنولوژی‌های متنوع و کاربردی مجهز کرده و آنها را در محدوده قیمتی متنوعی عرضه می‌کنند. بهترین روش برای انتخاب بهترین گوشی، این است که نوع نیاز خود را بشناسید و سپس، مشخصات فنی گوشی‌های متناسب با نیاز خود را بررسی کنید.

مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب گوشی چیست؟

برای پاسخ به این سوال هم باید نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. برای مثال، اگر به عکاسی علاقه ندارید و یا کمتر از قابلیت‌های دوربین استفاده می‌کنید، لازم نیست برای خرید گوشی‌هایی که روی این ویژگی بهینه‌سازی شده‌اند، هزینه کنید. اگر معمولا با چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان کار می‌‌کنید یا اینکه زیاد بازی می‌کنید، قطعا به گوشی نیاز دارید که تراشه قوی‌تر و رم بالاتری داشته باشد. و اگر به ویژگی‌های مولتی مدیا نیاز دارید و از گوشی خود برای تماشای محتواهای ویدیویی استفاده می‌کنید، به گوشی با نمایشگر و پردازشگر گرافیکی بهتر نیاز دارید. در مجموع، گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار، تمام این ویژگی‌ها را ارائه می‌کنند؛ اما برخی گوشی‌های میان‌رده در برندهای سامسونگ، هواوی، شیائومی، پوکو و برخی برندهای چینی، تنها روی بعضی از این ویژگی‌ها تمرکز می‌کنند. به‌طور کلی، برای انتخاب گوشی مناسب، باید فاکتورهایی مثل تراشه، رم و حافظه، نمایشگر، دوربین و کیفیت ساخت آن را در نظر داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:

منبع: Abcmag

نظر شما درباره راهنمای خرید بهترین گوشی شیائومی تا 4 میلیون تومان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ای بی سی مگ به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا