تکنولوژی

گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300 عرضه می‌شود؛ جایگزین گلکسی A74 مشخص شد


احتمالاً گوشی گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300 عرضه می‌شود. بدین‌ترتیب سامسونگ جانشین برحق گلکسی A74 را مشخص کرده است.

گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300 به زودی از راه می‌رسد. این گوشی‌ مانند برادر کوچک‌تر خود، نسخه‌ای فشرده از پرچمدار شرکت سامسونگ است. به روایتی دیگر گلکسی S22 FE بر اساس گلکسی S22 توسعه داده شده که هدف از تولید آن نیز ورود یک گوشی با کیفیت با قیمتی اقتصادی به بازار گوشی موبایل است.

البته باید گفت این تنها سامسونگ نیست که دست به توسعه گوشی‌های اقتصادی شبه پرچمدار می‌زند چرا که برندهای دیگر تولیدکننده گوشی موبایل نیز همین رویه را پیش می‌برند. در سامسونگ این گوشی‌ها با پسند “FE” به بازار عرضه می‌شوند ولی در برندهای دیگر مانند شیائومی و هواوی، این گوشی‌ها با پسوند “Lite”  به بازار عرضه می‌شوند.

همچنین باید گفت این گوشی‌های اقتصادی همیشه فروش خوبی را نیز در بازار کسب می‌کنند. زیرا برای داشتن یک گوشی موبایل با کیفیت و ارزان و همچنین قدرتمند، دیگر نیاز به خالی کردن جیب خود ندارید و با چند میلیون تومان در بازار می‌توان راحت از امکانات این گوشی‌ها استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: توقف تولید نسخه 7 از سری گلکسی A توسط سامسونگ؛ خبری از A74 نخواهد بود!

گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300 جایگزین A74 می‌شود

اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی S21 FE پس تاخیر و ابهامات بسیار زیاد، در اوایل ماه ژانویه عرضه شد و اکنون نیز ابهامات زیادی در مورد جانشین این دستگاه وجود دارد. حتی آخرین گزارش‌ها وجود آن را نیز مورد تردید قرار داده است. با این حال احتمالا به نظر می‌رسد سامسونگ از عرضه گلکسی S22 FE ناامید نشده باشد و اخیرا یک شایعه جدید می‌گوید که این دستگاه به زودی عرضه می‌شود.

گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300

در ماه مارس، شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه گلکسی S22 FE از چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد، بودیم. اخبار و شایعات بعدی نیز گفتند که معرفی و عرضه این دستگاه لغو شده است و عدم افشای اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ دیگر روی توسعه آن کار نمی‌کند. اما حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ بی سر و صدا روی گلکسی S22 FE کار می‌کرده است.

افشاگر نام آشنایی با نام کاربری @OreXda گفته است که باید منتظر باشیم که به زودی Galaxy S22 FE و Galaxy Buds 2 Live را ببینیم و این شایعه توسط دوهیون کیم (Dohyun Kim)، افشاگر شناخته شده دنیای تکنولوژی نیز تایید شده است. چند روز پیش گزارش شد که سامسونگ ممکن است سری میان‌رده گلکسی A7x را حذف کند و گلکسی A74 احتمالا دیگر وجود نداشته باشد.

به گفته PhoneArena، به طور جداگانه، صحبت‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اگرچه سامسونگ روی چیپست Exynos 2300 کار می‌کند، اما این تراشه در سری گلکسی S23 مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. همه آن شایعات مطرح شده، در حال حاضر به نظر منطقی‌تر از هر زمان دیگری هستند. افشاگر دیگری به نام @RGcloudS که البته یک تحلیلگر تازه کار است، دیروز در توییتر گفته بود که گلکسی S22 FE جایگزین گلکسی A74 خواهد شد. وی همچنین گفته است:

تراشه این دستگاه همان Exynos 2300 خواهد بود که سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی معروف سامسونگ را نیز در خود جای داده است.

این مسئله، می‌تواند یک قدم بزرگ‌تر برای این دستگاه نسبت به گلکسی S21 FE باشد که دارای سنسور اصلی دوربین 12 مگاپیکسلی است. همچنین این مسئله می‌تواند به S22 FE کمک کند تا به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند دوربین‌ محور سال 2023 تبدیل شود.

گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300، جایگزین A74 می‌شود

RGcloudS همچنین گفته است: «Galaxy S22 FE تقریبا هم‌قیمت همان گلکسی A73 خواهد بود که تنها در کشورهای معدودی با قیمت حدود 500 دلار عرضه شد.» برای مثال، Galaxy S21 FE قیمت اولیه معادل 700 دلار داشت. اگرچه این شایعات امیدوار کننده خواهد بود، اما بازهم بهتر است این اطلاعات را با کمی دیده تردید مورد توجه قرار داد، زیرا تاکنون حتی یک شایعه کوچک هم در مورد Galaxy S22 FE منتشر نشده است و همه می‌دانیم که سامسونگ در حفظ اسرار خود، چندان توانا نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عرضه گلکسی S22 FE با تراشه اگزینوس 2300 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ای بی سی مگ دنبال کنید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا