هنر و سینما

حمید فرخ نژاد در نقش روح

                                                         

حمید فرخ‌نژاد بازیگری در سینما را سال 1369 با «کوچه‌های عشق» ساخته خسرو سینایی آغاز کرد، اما با بازی در «عروس آتش» سینایی به شهرت رسید. بازی خوب فرخ‌نژاد در این فیلم برای او دو سیمرغ بلورین در پی داشت. یکی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و دیگری سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه که نوشته خودش بود. تندیس جشن خانه سینما برای بازی و فیلمنامه «عروس آتش» از دیگر موفقیت‌های فرخ‌نژاد است. او در این فیلم با غزل صارمی هم‌بازی بود. این فیلم سال 1378 روی پرده سینماها رفت.

«ارتفاع پست» اولین همکاری حمید فرخ‌نژاد با ابراهیم حاتمی‌کیا بود. این فیلم توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد.

«چهارشنبه سوری» فیلم موفق اصغر فرهادی یکی دیگر از عرصه‌های هنرآفرینی فرخ‌نژاد بود. بازی خوب او در این فیلم باعث می‌شود مخاطب تا آخرین لحظه به واقعیت ماجرا پی نبرد. «چهارشنبه سوری» سال 1384 تولید شد و توانست جایزه بهترین فیلم مردمی را در جشنواره 24 فیلم فجر از آن خود کند.

«به رنگ ارغوان» فیلم جنجالی ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از ماندگارترین نقش‌های فرخ‌نژاد را رقم زد. این فیلم که تولید آن سال 1383 آغاز شد، حدود پنج سال پشت درهای اکران ماند و بالاخره در جشنواره بیست و هشتم فجر اکران شد. فرخ‌‌نژاد در این فیلم نقش یک مامور اطلاعاتی را بازی می‌کند که عاشق دختری می‌شود.

«آتشکار» هم یکی از فیلم‌های مسئله‌داری بود که حمید فرخ‌نژاد در آن نقش اصلی داشت. موضوع نامتعارف این فیلم باعث شد چند سال توقیف باشد. اما سرانجام در جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر به نمایش درآمد و بعد از آن هم روی پرده رفت.

«حلقه سبز» اولین سریالی بود که فرخ‌نژاد در آن بازی کرد. او این بار با گریمی متفاوت در نقش یک روح ظاهر شد. سیما تیرانداز بازیگر نقش مقابل او در این مجموعه بود. «حلقه سبز» سال 1386 از شبکه سوم سیما پخش شد.

«گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی یکی از فیلم‌های حمید فرخ‌نژاد در جشنواره سی‌ام بود که زمان اکران جنجال زیادی به پا کرد. او در این فیلم در نقش یک بسیجی ظاهر می‌شود. «گشت ارشاد» نوروز 91 به دلیل برخی اعتراض‌ها با محدودیت اکران مواجه شد که روی فروش آن تاثیر گذاشت.

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» روح‌الله حجازی یکی دیگر از فیلم‌های بحث‌انگیز جشنواره سی‌ام بود. در این فیلم علاوه بر حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی و ابراهیم حاتمی‌کیا نیز بازی می‌کنند. فرخ‌نژاد بالاخره بعد از سه تجربه بازی در فیلم‌های حاتمی‌کیا با او هم‌بازی شد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture

  

منبع: khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی:

بازیگری در قالب نقش های متفاوت
سرک در زندگی کاری و شخصی رضا عطاران!!
زندگی «ترانه» سینمای ایران!
بررسی كارنامه بازیگری فریبرز عرب نیا
آهو خردمند؛ حضوری ماندگار


به گزارش تیتربرتر؛ سریال ایرانی نوبت لیلی جزو آثار پربازیگر تولیدات شبکه نمایش خانگی به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله حجازی محصول سال 1400 کشور ایران است، که در فضایی درام، رازآلود و عاشقانه‌ای جذاب در سبکی جدید حرکت میکند.

خلاصه داستان سریال نوبت لیلی

ژانر تازه ‌ترین اثر روح الله حجازی به گفته خودش از داستانی عاشقانه‌ای جذاب در سبکی جدید برخوردار است و در در سه برهه تاریخی روایت می شود؛ «سریال نوبت لیلی» داستانی رازآلود و عاشقانه را در بستری تاریخی روایت می‌کند. لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی‌اش را ناشی از نفرینی کهن می‌داند، از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های موازی بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.

سریال نوبت لیلی کی پخش می شود؟

تا بدین لحظه هیچ گونه اخباری مبنی بر تاریخ و زمان پخش سریال نوبت لیلی روح الله حجازی در شبکه نمایش خانگی رسانه ای نشده است.

اسامی بازیگران سریال نوبت لیلی به همراه نقش آنها

بازیگران شاخصی در سریال نمایش خانگی نوبت لیلی به ایفای نقش خواهند پرداخت، بازیگرانی که هر کدام پیش‌ از این تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی را داشتند و بعضاً هم در این شبکه آثارشان جزو پرمخاطب‌ها بوده است. که با شروع پیش تولید در سایت رخشاره معرفی خواهند شد.

حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی، امین شعرباف، گوهر خیراندیش و مهران غفوریان بازیگران اصلی سریال نوبت لیلی هستند.

حمید فرخ نژاد بازیگر سریال نوبت لیلی در نقش «همایون»، بازیگر اصلی این سریال است. «سریال نوبت لیلی» سومین همکاری مشترک حمید فرخ نژاد و روح الله حجازی پس از فیلم‌های «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» است.

مریلا زارعی بازیگر سریال نوبت لیلی در نقش «روح انگیز»، بازیگر اصلی این سریال است. «سریال نوبت لیلی» نخستین همکاری مشترک مریلا زارعی، بازیگر مطرح سینمای ایران و روح الله حجازی محسوب میشود.

سریال نوبت لیلی با توجه به داستانش که در سه برهه تاریخی میگذرد.

امین شعرباف در سریال نوبت لیلی

امین شعرباف بازیگر جوان و بااستعداد سینمای ایران که نخستین بار در «قورباغه» هومن سیدی جلوی دوربین رفت و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، در دومین تجربه بازیگری‌اش جلوی دوربین سریال «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌الله حجازی رفت. این سریال قرار است به زودی و به صورت اختصاصی از نماوا پخش شود.

روح الله حجازی پس از ساخت چند فیلم موفق سینمایی، حالا اولین سریال خود را با حضور بازیگران مطرح سینما جلوی دوربین برده است. نویسندگان این مجموعه مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی هستند و حجازی تهیه‌کنندگی این مجموعه را هم بر عهده دارد.

«نوبت لیلی» عاشقانه‌ای جذاب در سبکی جدید است که این ر‌وز‌ها در حال فیلمبرداری است. به زودی خبر‌های بیشتری درباره این سریال منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

  • بازی خواننده ماکان بند در سریال جزیره 
  • بازی سارا باقری در سریال افرا

بیوگرافی محمد امین شعرباف

محمد امین شعرباف بازیگر جوان و خوش چهره ایرانی که با اولین بازی خود در سریال پرمخاطب قورباغه تجربه بازیگری حرفه ای را کسب کرده است.

محمدامین شعرباف در کدام سریال ها و فیلم های سینمایی حضور داشت؟

محمد امین اولین بار با بازی در سریال قورباغه به جلوی دوربین رفته است. سریال قورباغه در شبکه نمایش خانگی پخش می شود و بسیار پرمخاطب است. بازیگرانی چون صابر ابر ، سحر دولتشاهی، نوید محمد زاده ، آناهیتا افشار و مهران غفوریان بازی می کنند.

این سریال به کارگردانی ونویسندگی هومن سیدی است و در زمینه درام به مشکلات جامعه و اجتماع مردم می پردارد و چگونگی تاثثیر این روند بر حال فردی را نشان می دهد.

محمد امین به استادش هومن سیدی بسیار علاقه دارد و حتی به مناسبت تولد او در اینستا پست گذاشته و این چنین نوشته است:”شاگردی شما بی شک با ارزشترین قدم زندگی من بوده، و اینکه تنها استادم شما هستین بزرگترین افتخارم. خدا رو شکر بابت حضورتون، امید که آدمهای مثل خودتون سر راهتون باشن و سایه تون بالا سر ما ”

همسر محمدامین شعرباف

محمد امین شعرباف ازدواج نکرده و مجرد است و تاکنون هیچ چیزی از زندگی شخصی خود را منتشر نکرده است.

سرگرمی ها و علایق محمدامین شعرباف چیست؟

محمد امین اهل شعر و موسیقی است و خودش گاهی نیز شعر می گوید و نوشته ها و اشعارش را در پیج اینستاگرام خود منتشر می کند و می تونید در صفحه او ببینید.

محمد امین اهل شعر و موسیقی است و خودش گاهی نیز شعر می گوید و نوشته ها و اشعارش را در پیج اینستاگرام خود منتشر می کند و می تونید در صفحه او ببینید.

آدرس پیج اینستاگرام محمدامین شعرباف چیست؟

او در اینستاگرام فعالیت دارد و آدرس صحفه شخصی او amin.sherbaf@ است که در آن عکس های شخصی و هنری خود را منتشر می کند. او تاکنون حدود ۱۱۶ هزار فالوور دارد

سایر عوامل سریال نوبت لیلی

تهیه کننده و کارگردان: سید روح الله حجازی

نویسندگان: مهدی شیرزاد، سروش چیت ساز، روح الله حجازی

مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی

مدیر تولید: محمدصادق میرکریمی

طراح صحنه: آیدین ظریف

طراح چهره پردازی: محمود دهقانی

طراح لباس: زهرا صمدی

صدابردار: سعید بجنوردی

آهنگساز: بامداد افشار

تدوین: محمود نجفی

صداگذار: آرش قاسمی

مدیر جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری

سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریزی: مهرداد یزدانی

(سرپرست بخش شمال محمد عسگری)

منشی صحنه: غزل رشیدی

عکس و فیلم پشت صحنه: امیرعلی حمدی پور

مدیر تدارکات: عابد رنجبر

اصلاح رنگ و نور: سینا قویدل

بیوگرافی روح‌الله حجازی کارگردان سریال نوبت لیلی

روح‌الله حجازی (زاده ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ – آبادان) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایران است. وی دارای مدرک درجه 2 (فوق لیسانس) در رشته کارگردانی از وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حجازی فعالیت سینمایی خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی او در میان ابرها بود.

کارگردان روشن (۱۳۹۹) اتاق تاریک (۱۳۹۶) هیهات (۱۳۹۴) مرگ ماهی (۱۳۹۳) سبز به رنگ زمرد (۱۳۹۳) زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (۱۳۹۱) ستاره (فیلم تلویزیونی) (۱۳۹۱) سایه (فیلم تلویزیونی) (۱۳۹۱) سپیده (فیلم تلویزیونی) (۱۳۹۰) زندگی خصوصی آقا و خانم میم (۱۳۹۰) در میان ابرها (۱۳۸۶) اگر باران ببارد (فیلم تلویزیونی) (۱۳۸۶) ماه جبین (فیلم تلویزیونی) (۱۳۸۴)

تهیه‌کننده روشن (۱۳۹۸) اتاق تاریک (۱۳۹۶) مرگ ماهی (۱۳۹۳) نویسنده روشن (۱۳۹۸) اتاق تاریک (۱۳۹۶) مرگ ماهی (۱۳۹۳) هیهات (۱۳۹۴) سرمایه‌گذار اتاق تاریک (۱۳۹۶) مرگ ماهی (۱۳۹۳)

آنچه دیگران میخوانند:

  • بازیگر نقش حافظ در سریال هم سایه کیست؟​​​​​​​
  • بازی محمد صادقی در سریال افرا​​​​​​​

​​​​​​​نویسنده: علیرضا یوسفی 


فیلمبرداری سریال نوبت لیلی ادامه دارد

سریال نوبت لیلی به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله حجازی، یکی از سریال های جدید برای پخش در شبکه نمایش خانگی است که در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.
روح الله حجازی کارگردان جوان کشورمان که فیلم موفق «روشن» را در نوبت اکران دارد در اولین تجربه ساخت سریال برای نمایش خانگی با بازیگران مطرحی همکاری می کند.
نوبت لیلی داستانی رازآلود و عاشقانه را در بستری تاریخی روایت خواهد کرد.

پردیس احمدیه و حمید فرخ نژاد بازیگران سریال نوبت لیلی
سریال نوبت لیلی، سومین همکاری مشترک حمید فرخ نژاد و روح الله حجازی پس از فیلم های «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» است.

داستان و بازیگران سریال نوبت لیلی

مجموعه نوبت لیلی توسط مهدی شیرزاد، سروش چیت ساز و روح الله حجازی نوشته شده است.

در خلاصه داستان سریال نوبت لیلی آمده است:

لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی اش را ناشی از نفرینی کهن می داند، از طریق کتابی مرموز در می یابد که او و خانواده اش تاکنون در زمان و مکان های موازی بسیاری زیسته اند و اکنون نوبت لیلی است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی های زیسته معنا بدهد.

مریلا زارعی

بازیگران سریال نوبت لیلی:

  • حمید فرخ نژاد در نقش همایون
  • مریلا زارعی در نقش روح انگیز
  • پردیس احمدیه در نقش لیلی
  • امین شعرباف
  • گوهر خیراندیش
  • مهران غفوریان
  • نادر فلاح و …  

 گوهر خیراندیش
روح الله حجازی و گوهر خیراندیش در سریال نوبت لیلی

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا