هنر و سینما

هاکو محبوب‌ترین شخصیت پسر انیمه‌های استودیو جیبلی شد


وبسایت سی‌بی‌آر (Cbr) گزارشی را از یک نظرسنجی درباره‌ی شخصیت‌های پسر محبوب استودیو جیبلی منتشر کرده است و نسل زد رتبه‌ی اول را به شخصیت هاکو از انیمه‌ی «شهر اشباح» (Spirited Away)، شاهکار اسکاربرده‌ی میازاکی، دادند.

به گزارش «توکیو اوتاکو مود» (Tokyo Otaku Mode)، اپلیکیشن ژاپنی به نام سیمجی (Simeji) یک نظرسنجی برگزار کرد و در آن از کاربران ده تا بیست‌وچهارساله پرسید شخصیت‌های مذکر محبوب‌شان در انیمه‌های تولید استودیو جیبلی چه کسانی هستند. از کاربران زن و مرد، 373 پاسخ دریافت شد. سیمجی نتایج را رتبه‌بندی و ده شخصیت برتر را منتشر کرد، و هاکو، پسر اژدهای «شهر اشباح»، در جایگاه نخست قرار گرفت؛ که البته عجیب است چون به نظر می‌رسید هاول شخصیت پسر جوان محبوب‌تری باشد.

بعضی از ده شخصیت برتر، سوسوکه از «پونیو» (Ponyo) در جایگاه هشتم، و بارون از «بازگشت گربه» (The Cat Returns) در جایگاه چهارم بودند. به جز هاکو، سه جایگاه برتر شامل کانتا از «همسایه‌ی من توتورو» (My Neighbor Totoro) و «قلعه‌ی متحرک هاول» (Howl’s Moving Castle) می‌شد.

بر اساس این گزارش، کانتا انتخاب محبوبی بود، چون یک بچه‌ی بامزه و کمی مغرور و خجالتی است. در یک سکانس  از «توتورو» او چترش را به سمت شخصیت اصلی، ساتسوکی، هل می‌دهد و بعد بیاینکه چیزی بگوید فرار می‌کند. درباره‌ی هاول پندراگن، رأی‌دهندگان عاشق ظاهر خوش‌قیافه‌اش بودند و اینکه چقدر عمیقاً به سوفی اهمیت می‌دهد. برای تمام شخصیت‌های مردی که در این رأی‌گیری گنجانده شده بودند، نحوه‌ی ارتباط‌شان با شخصیت دختر اصلی نقش مهمی در محبوبیت‌شان ایفا می‌کرد.

هاکو هم از این قاعده مستثنی نیست، چراکه رابطه‌اش با چیهیرو در فیلم اهمیت زیادی دارد. در پاسخ‌های نظرسنجی، رأی‌دهندگان از ظاهر جذاب هاکو و شکل اژدهایی‌اش تعریف کردند. او به‌عنوان یک روح غیرانسانی رودخانه، به‌طرز دلفریبی مرموز است. نسل زد همچنین مهربانی او و اراده‌اش برای محافظت از چیهیرو را نیز تحسین کردند.

در «شهر اشباح»، دختر انسانی به نام چیهیرو پس از اینکه والدینش تبدیل به خوک می‌شوند، در دنیای اشباح گیر می‌افتد. هاکو از همان ابتدا خودش را به دردسر می‌اندازد تا از این دختر محافظت کند، و به او می‌گوید که چطور باید دوام بیاورد. بعدها مشخص می‌شود که این پسر برای مدت زیادی در دنیای اشباح گیر افتاده و اصلاً هرگز انسان نبوده، بلکه روح رودخانه‌ی کوهاکو بوده است. وقتی چیهیرو جوان‌تر بود، نزدیک بود در آن رودخانه غرق شود، اما هاکو او را نجات داده بود. هاکو با این خاطره، نام حقیقی‌اش را به یاد می‌آورد و آزاد می‌شود.

«شهر اشباح» در سال 2001 اکران شد و همچنان یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های استودیو جیبلی است. این فیلم مورد تحسین مخاطبان و منتقدان واقع شد و اغلب به‌عنوان یکی از برترین انیمیشن‌های تاریخ از آن نام برده می‌شود. نسل زد یا زی به متولدین بین سال‌های 1995 تا 2010 میلادی گفته می‌شود، یعنی جایی میان نیمه‌ی اول دهه‌ی هفتاد و اواخر دهه‌ی هشتاد شمسی. به این نسل بومی‌های دیجیتال هم گفته می‌شود، چرا که در عصر اینترنت زاده و با آن بزرگ شدند.

محصولات مرتبط با انیمه شهر اشباح در دیجی‌کالا

منبع: cbr

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا